AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Fått ny jobb, og vil helst klare å få betalt gjelden før de får beskjed om lønnstrekk. Hvor raskt får de brev om dette? Anonymkode: 3252c...317
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fått ny jobb, og vil helst klare å få betalt gjelden før de får beskjed om lønnstrekk. Hvor raskt får de brev om dette? Anonymkode: 3252c...317 Har altså hatt dagpenger med lønnstrekk frem til nå Anonymkode: 3252c...317
NiceOrNothing Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har altså hatt dagpenger med lønnstrekk frem til nå Anonymkode: 3252c...317 Det vil jeg tro går veldig raskt . Like fort som de får kunnskap om hvor du jobber . Max 2 mnd .
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Før neste trekk. Det går elektronisk via altinn så bytter du jobb nå så får de beskjed nå så snart du har meldt inn til nav. Jeg jobber med lønn og tenker ikke over lønnstrekk, det kan være så mange årsaker. Feks tvungen barnebidrag konflikt, gjeld osv. Ikke min sak og jeg legger det bare inn uten å tenke noe mer på det. Tenker ingenting negativt om den ansatte. Anonymkode: b3fd3...ff0 1 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Før neste trekk. Det går elektronisk via altinn så bytter du jobb nå så får de beskjed nå så snart du har meldt inn til nav. Jeg jobber med lønn og tenker ikke over lønnstrekk, det kan være så mange årsaker. Feks tvungen barnebidrag konflikt, gjeld osv. Ikke min sak og jeg legger det bare inn uten å tenke noe mer på det. Tenker ingenting negativt om den ansatte. Anonymkode: b3fd3...ff0 Her går sånne brev via resepsjonen, hvor det jobber ei som elsker å sladre rundt om ting. Er derfor jeg stresser over det😔 Det er heldigvis ikke mye igjen, så kanskje jeg rekker å betale først. Anonymkode: 3252c...317 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Før neste trekk. Det går elektronisk via altinn så bytter du jobb nå så får de beskjed nå så snart du har meldt inn til nav. Jeg jobber med lønn og tenker ikke over lønnstrekk, det kan være så mange årsaker. Feks tvungen barnebidrag konflikt, gjeld osv. Ikke min sak og jeg legger det bare inn uten å tenke noe mer på det. Tenker ingenting negativt om den ansatte. Anonymkode: b3fd3...ff0 Du som jobber med lønn... hvordan er rutinen når det blir stopp i et trekk og trekket samtidig blir satt i 0, får dere beskjed fra namsmannen digitalt eller via vanlig brev? Anonymkode: 7a0d3...00d 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du som jobber med lønn... hvordan er rutinen når det blir stopp i et trekk og trekket samtidig blir satt i 0, får dere beskjed fra namsmannen digitalt eller via vanlig brev? Anonymkode: 7a0d3...00d Nå ble jeg plutselig usikker, men mener å huske at vi får brev via altinn. Bedriften får brev på altinn fra det offentlige og jeg er registrert som kontaktperson og logger meg inn for å se brevet. Vi får hvertfall brev om stans/endring av trekk. Anonymkode: b3fd3...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her går sånne brev via resepsjonen, hvor det jobber ei som elsker å sladre rundt om ting. Er derfor jeg stresser over det😔 Det er heldigvis ikke mye igjen, så kanskje jeg rekker å betale først. Anonymkode: 3252c...317 Den ansatte har taushetsplikt, og har overhode ikke lov å si slikt videre. om den ansatte gjør det, så hadde jeg tatt det videre. Anonymkode: a5c76...d48 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Her går sånne brev via resepsjonen, hvor det jobber ei som elsker å sladre rundt om ting. Er derfor jeg stresser over det😔 Det er heldigvis ikke mye igjen, så kanskje jeg rekker å betale først. Anonymkode: 3252c...317 Pleier å komme i brevsform og er merket lønningsansvarlig eller lignende, så merkelig at resepsjonisten åpner slik brev. Ville tatt med verneombud etc for å få endret rutinene av personvern hensyn. damer på regnskap gjerne elsker gossip.men det holder seg gjerne innenfor kontoret dems. Det er hvertfall veldig vanlig med trekk og ikke noe å skamme seg for. Tar du det opp med de, så forsvinner gjerne skammen som dugg for solen idet du har fortalt det Anonymkode: 8bb97...a9f 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nå ble jeg plutselig usikker, men mener å huske at vi får brev via altinn. Bedriften får brev på altinn fra det offentlige og jeg er registrert som kontaktperson og logger meg inn for å se brevet. Vi får hvertfall brev om stans/endring av trekk. Anonymkode: b3fd3...ff0 Ok, så det skal være umulig for en lønningsansvarlig å gå glipp av at et trekk blir stanset? Anonymkode: 7a0d3...00d
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, så det skal være umulig for en lønningsansvarlig å gå glipp av at et trekk blir stanset? Anonymkode: 7a0d3...00d Tja, da må det isåfall være at brevet ligger der enten i papir eller elektronisk og at lønningsansvarlig har vimset og glemt å stanse det/legge inn endring. Det gjøres manuelt i lønnssystemet så menneskelig feil som å glemme å legge inn endringen kan skje. Anonymkode: b3fd3...ff0
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tja, da må det isåfall være at brevet ligger der enten i papir eller elektronisk og at lønningsansvarlig har vimset og glemt å stanse det/legge inn endring. Det gjøres manuelt i lønnssystemet så menneskelig feil som å glemme å legge inn endringen kan skje. Anonymkode: b3fd3...ff0 Ja, selvfølgelig kan man gjøre feil. Men hvis arbeidsgiver trekker når deg ikke skal trekkes, har du noen erfaring med hvordan det er å om man da kan reversere trekket? Anonymkode: 7a0d3...00d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå