AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Hun sliter med barndomstraumer hvor hun ble utsatt for mye fysisk og psykisk vold. Hun er helt normal, oppegående og fungerende ellers i hverdagen og relasjoner, men hun har fortalt at hun trigges lettere hos menn, og speielt menn som står henne nær. Innimellom kan jeg glemme meg, f.eks når jeg har drukket, og kan heve stemmen og framstå sint og aggressiv selv om jeg ikke mener å være det. Kjæresten min drikker ikke. Her om dagen skjedde det samme igjen, og jeg husker at hun prøvde å si ifra - men jeg klarte ikke å oppfatte det og fortsatte atferden. Til slutt sprakk dama og hun ble helt krakilsk stakkar... vil ikke gå for mye i detaljer men noen ganger skader hun seg selv. Det er først da jeg innser at jeg har pushet henne for langt. Problemet er at hun sliter veldig mye med skam og selvfølelse etter disse episodene. Jeg prøver å ta hensyn til triggerne hennes i hverdagen men glemmer det innimellom. Vil ikke se at hun har det så vondt mer. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe hun? Ikke be meg dumpe henne please. Anonymkode: d4814...9e4
Populært innlegg Carrot Skrevet 12. juli 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 12. juli 2022 du kan slutte drikke deg dum og teit 😄 44 16
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 Drikke mindre når hun er tilstede/ du skal til henne etterpå? Anonymkode: 39b53...266 18 2
Angelheart2 Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Kanskje hun heller burde dumpe deg.... Hun er ikke tjent med en kjæreste som fortsette å ha en atferd som plager henne og trigger hennes symptomer. Tror du er et troll.....eller bare helt uten empati og sosiale antenner. 16 6
NiceOrNothing Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun sliter med barndomstraumer hvor hun ble utsatt for mye fysisk og psykisk vold. Hun er helt normal, oppegående og fungerende ellers i hverdagen og relasjoner, men hun har fortalt at hun trigges lettere hos menn, og speielt menn som står henne nær. Innimellom kan jeg glemme meg, f.eks når jeg har drukket, og kan heve stemmen og framstå sint og aggressiv selv om jeg ikke mener å være det. Kjæresten min drikker ikke. Her om dagen skjedde det samme igjen, og jeg husker at hun prøvde å si ifra - men jeg klarte ikke å oppfatte det og fortsatte atferden. Til slutt sprakk dama og hun ble helt krakilsk stakkar... vil ikke gå for mye i detaljer men noen ganger skader hun seg selv. Det er først da jeg innser at jeg har pushet henne for langt. Problemet er at hun sliter veldig mye med skam og selvfølelse etter disse episodene. Jeg prøver å ta hensyn til triggerne hennes i hverdagen men glemmer det innimellom. Vil ikke se at hun har det så vondt mer. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe hun? Ikke be meg dumpe henne please. Anonymkode: d4814...9e4 Enkelt , slutt å drikk å trigg henne da vel. Har du ikke kontroll over noe så enkelt som å ikke bli høylydt / aggressiv , har du ingenting å tilby henne . Action speak louder than words Endret 12. juli 2022 av NiceOrNothing 15 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Slutte å drikke så mye så du mister kontrollen. Anonymkode: 5774b...788 10 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Får hun hjelp for traumene? Anonymkode: 9a0c4...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dump hun. Anonymkode: 21c33...84e HENNE!!! ikke hun. Lær deg skrivereglene. Anonymkode: e96c3...0fd 17 1 5
visp Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Jeg syns du høres ut som en fantastisk kjæreste og hun kunne neppe ha vært heldigere egentlig. Dere får bare ta et skritt av gangen og snakke ut om episodene når stormen stilner. Dere som sier at han skal slutte å drikke; han må få lov til å leve et normalt liv. Og det er helt normal at man hever stemmen noen ganger i et forhold. 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 Fint at du ønsker å støtte henne:) Det enkleste svaret her er nok å slutte å drikke når hun er i nærheten, evt. Drikke lite om du har den selvkontrollen. Når man får promille er der vanskeligere å regulere seg selv, særlig når noen er veldig sensitiv som hun. PS, om du eller de rundt deg opplever deg som mer aggressiv med promille bør du vurdere å trappe ned/slutte for din egen del også. Ikke en bra ting. Anonymkode: 84c81...d47 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 Får hun hjelp for dette? du bør drikke mindre Anonymkode: f59de...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 Carrot skrev (7 minutter siden): du kan slutte drikke deg dum og teit 😄 Det er ikke snakk om at jeg drikker hele tiden. Av og til kan jeg være sliten og trøtt også. Da er det fort gjort å glemme seg og være litt mer uobservant. Er en veldig god kjæreste for henne ellers og vet hun har funnet mye trøst og støtte hos meg. Dette skjer ikke ofte, men en gang innimellom. visp skrev (1 minutt siden): Jeg syns du høres ut som en fantastisk kjæreste og hun kunne neppe ha vært heldigere egentlig. Dere får bare ta et skritt av gangen og snakke ut om episodene når stormen stilner. Dere som sier at han skal slutte å drikke; han må få lov til å leve et normalt liv. Og det er helt normal at man hever stemmen noen ganger i et forhold. Takk. Noen ganger er det vanskelig for meg for hun kan trigges av ting jeg opplever som "lite". Men vi prøver hele tiden TS Anonymkode: d4814...9e4 2 2
Carrot Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 (endret) visp skrev (4 minutter siden): Dere som sier at han skal slutte å drikke; han må få lov til å leve et normalt liv. Og det er helt normal at man hever stemmen noen ganger i et forhold. Nope faktisk er det ikke normalt å drikke seg så teit at man endrer person, hvis han ikke hever stemmen edru behøver han ikke endre seg så mye at han oppfattes truende som full.. Spesielt ikkenår han VET dette trigger henne, og han selv skriver: AnonymBruker skrev (13 minutter siden): og jeg husker at hun prøvde å si ifra - men jeg klarte ikke å oppfatte det og fortsatte atferden. da handler det om et bevisst valg.. Endret 12. juli 2022 av Carrot 7 4
ItchyBitchySpider Skrevet 12. juli 2022 #14 Skrevet 12. juli 2022 visp skrev (3 minutter siden): Jeg syns du høres ut som en fantastisk kjæreste og hun kunne neppe ha vært heldigere egentlig. Dere får bare ta et skritt av gangen og snakke ut om episodene når stormen stilner. Dere som sier at han skal slutte å drikke; han må få lov til å leve et normalt liv. Og det er helt normal at man hever stemmen noen ganger i et forhold. Det er ikke normalt å drikke seg så beruset at man blir aggressiv. Det er ikke menneskerett å drikke seg drita. 5
visp Skrevet 12. juli 2022 #15 Skrevet 12. juli 2022 ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden): Det er ikke normalt å drikke seg så beruset at man blir aggressiv. Det er ikke menneskerett å drikke seg drita. Utifra hva han forklarer, så blir han absolutt ikke aggressiv. Han drikker seg ikke drita heller, og hva om han gjør det noen ganger? Skal han forme seg etter hennes avvikende reaksjonsmønster? Det blir helt feil (men det som ofte skjer). Dette er noe han viser stor forståelse for og han fortjener forståelse tilbake. Jeg syns han høres fin og reflekterende ut, og da blir det utrolig irriterende med sånne svart/hvite tenåringssvar. 4 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #16 Skrevet 12. juli 2022 Høres slitsomt ut å måtte gå på nåler rundt henne, beruset eller ikke. Du skulle hatt en medalje ts! Anonymkode: f662c...81a 1
ItchyBitchySpider Skrevet 12. juli 2022 #17 Skrevet 12. juli 2022 visp skrev (3 minutter siden): Utifra hva han forklarer, så blir han absolutt ikke aggressiv. Han drikker seg ikke drita heller, og hva om han gjør det noen ganger? Skal han forme seg etter hennes avvikende reaksjonsmønster? Det blir helt feil (men det som ofte skjer). Dette er noe han viser stor forståelse for og han fortjener forståelse tilbake. Jeg syns han høres fin og reflekterende ut, og da blir det utrolig irriterende med sånne svart/hvite tenåringssvar. Det er avvikende for voksne mennesker å drikke seg drita. De fleste med familie, jobb og ansvar begrenser seg. Men hvis fylla er viktigere for ham enn kjæresten, kan han jo gjøre det slutt og finne noen som tåler fylla hans. Jeg er over 40, men har vært med en alkoholiker som endret personlighet når han drakk. Det er ubehagelig og slitsomt i lengden. 2 1
NiceOrNothing Skrevet 12. juli 2022 #18 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres slitsomt ut å måtte gå på nåler rundt henne, beruset eller ikke. Du skulle hatt en medalje ts! Anonymkode: f662c...81a En medalje for dumskap da i såfall. Han vet hvor skoen trykker , men gjør ikke noe med det. 4 1
visp Skrevet 12. juli 2022 #19 Skrevet 12. juli 2022 ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden): Det er avvikende for voksne mennesker å drikke seg drita. De fleste med familie, jobb og ansvar begrenser seg. Men hvis fylla er viktigere for ham enn kjæresten, kan han jo gjøre det slutt og finne noen som tåler fylla hans. Jeg er over 40, men har vært med en alkoholiker som endret personlighet når han drakk. Det er ubehagelig og slitsomt i lengden. Ok, det er sikkert derfor du svarer som du gjør, men du gjør feilen med å se han gjennom dine kjipe opplevelser. Han beskriver ikke alkoholinntak over normale grenser. Han må også få lov å leve litt. Hadde problemstillingen vært at han drakk seg overstadig beruset stadig vekk og av den grunn trigget kjæresten, så hadde jeg svart veldig annerledes. 6
Carrot Skrevet 12. juli 2022 #20 Skrevet 12. juli 2022 visp skrev (18 minutter siden): Utifra hva han forklarer, så blir han absolutt ikke aggressiv. Han drikker seg ikke drita heller, og hva om han gjør det noen ganger? Skal han forme seg etter hennes avvikende reaksjonsmønster? Det blir helt feil (men det som ofte skjer). Dette er noe han viser stor forståelse for og han fortjener forståelse tilbake. Jeg syns han høres fin og reflekterende ut, og da blir det utrolig irriterende med sånne svart/hvite tenåringssvar. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Innimellom kan jeg glemme meg, f.eks når jeg har drukket, og kan heve stemmen og framstå sint og aggressiv selv om jeg ikke mener å være det. Kjæresten min drikker ikke. Her om dagen skjedde det samme igjen, og jeg husker at hun prøvde å si ifra - men jeg klarte ikke å oppfatte det og fortsatte atferden. Tror kanskje du må lese på nytt hva TS skriver om egen adferd når han "glemmer seg" eller når han drikker.. 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå