Gå til innhold

Ullundertøy av bra kvalitet

Fakse

Anbefalte innlegg

Som en del av julegaven til mannen tenkte jeg å kjøpe ullundertøy til han. Han har manglet det når vi har vært på fjelltur, og det kan fort bli en kald opplevelse.

Så, jeg vil gjerne ha anbefalinger, for jeg aner ikke hvilket merke som er bra. Er vel ute etter mest mulig varme og god passform. Om det ikke er svindyrt er det fint, men jeg er villig til å betale for kvalitet om det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten er blitt friluftsfrik, og han er totalt hekta på ullundertøyet fra Devold. Finnes i flere flotte farger, prisen husker jeg ikke, dessverre. Han kjøpte på Intersport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ullundertøy på SparKjøp, tror det var norsk merke og bra kvalitet.

Lurer på om det er dette jeg fikk fra svigermoren min. Heter merket Ullmax? Jeg er veldig fornøyd med de. Kjæresten min har et makent sett og han er også fornøyd (og han er generelt veldig kresen på sports/friluftsklær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå inn på http://www.ullmax.no/ og klikk på Hvem selger...

Jeg oppdaga det selv etter at jeg hadde spurt. Desverre er det litt vel langt til nærmeste forening som selger Ullmax, men jeg ser at de har nettbutikk også. I såfall er spørsmålet om det er merinoull eller ullfrotte som er mest aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaga det selv etter at jeg hadde spurt. Desverre er det litt vel langt til nærmeste forening som selger Ullmax, men jeg ser at de har nettbutikk også. I såfall er spørsmålet om det er merinoull eller ullfrotte som er mest aktuelt.

Jeg har merinoull. Passer til og med for oss som er "allergiske" mot ull. Kommer vel an på hvor aktive dere er, jeg synes det holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både og når det kommer til superundertøy. Det som er i ullfrote er veldig likt det som Forsvaret har brukt og er det aller beste om det er mer enn 5 minusgrader ute. isolerer bra om det blåser ute. Har brukt det på høyfjellet i skikkelig kulde et par ganger, og undertøyet fungerte veldig bra for en frostpinne som meg. Synes ikke det klør noe heller. Det i merinoull er varmt, men er best når det ikke er riktig så kaldt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merinoull. Passer til og med for oss som er "allergiske" mot ull. Kommer vel an på hvor aktive dere er, jeg synes det holder i massevis.

Min tanke er at det skal være til å bruke på tur vår/sommer/høst, og at det skal holde han varm også når han sitter ved bålet om kvelden etter en lang dag utendørs. De nordnorske sommerkveldene er ikke alltid så veldig varme :ler:.

Har sett litt på Devold også, og både det og Ullmax ser veldig bra ut. Ser ut som om Devold har litt tøffere farger, men de har ikke den høye halsen som Ullmax har. Eventuelt kan jeg jo kjøpe et sett i merinoull til han, også komplettere med en ull fleece til å dra utenpå når det er kaldt. *gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparkjøp selger Janus og Iris, som har masse ullundertøy i merinoull og ull/silkeblandinger. Liker godt undertøy fra disse produsentene fordi det ikke er så tykt. I tillegg har de mange forskjellige plagg, singlet, kortermet, shorts etc. slik at jeg kan velge hva jeg trenger etter årstid og tempratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Sparkjøp selger Janus og Iris, som har masse ullundertøy i merinoull og ull/silkeblandinger. Liker godt undertøy fra disse produsentene fordi det ikke er så tykt. I tillegg har de mange forskjellige plagg, singlet, kortermet, shorts etc. slik at jeg kan velge hva jeg trenger etter årstid og tempratur.

Janus og Iris er tingen - masse fint, behagelig og varmt! Janus selges også på Dressmann etter det jeg vet.

Også lokale produsenter, bare synd de har flagget en del av produksjonen til Baltikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode råd alle sammen. Jeg har nå bestillt sett både i merino og ullfrotte til han og microfiber undertøy til oss begge. Greit med julegaver man kan handle fra pc'en!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær
Kjæresten er blitt friluftsfrik, og han er totalt hekta på ullundertøyet fra Devold. Finnes i flere flotte farger, prisen husker jeg ikke, dessverre. Han kjøpte på Intersport.

Devold er supert.

Jeg har bare Devold, både Aquaduct-typen og de nye, tynne i kule farger. Utrolig godt, varmt, mykt og slitesterkt.

Håper dere blir fornøyde med det du fant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...