AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #21 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Høres jo ut som hunden faktisk bet, det er vel det samme hvor hardt den biter, eller om barnet fikk synlige merker eller ikke? Neste gang hunden biter kan det bli langt mer alvorlig. Hadde det vært mitt barn skulle jeg sørget for at hunden ble avlivet, eller sendt langt bort. Anonymkode: d3b99...64d Håper du først lærer ungene dine å ikke styre med hunder da. Anonymkode: 2939c...426 7 1
Gjest ti10 Skrevet 12. juli 2022 #22 Skrevet 12. juli 2022 Jeg hadde ikke avlivet, men jeg hadde ikke latt barn være sammen med hunden uten oppsyn. Hunden fikk nok eller lekenappet, det vet vi ikke, men det er altså hundeeierens og foreldrenes ansvar å passe på. "Hunden er så snill" og "Lille barnet er så glad i dyr" er ingen garanti for noe som helst, både dyr og unger er uforutsigbare. Og så er det jo greit å spørre barnet, det hadde sikkert jeg også gjort, men man kan ikke forvente at en treåring vet forskjell på biting, napping, lekenapping, glefsing osv. Hvis hunden virkelig hadde bitt, hadde det vært merke på huden.
Pia88 Skrevet 12. juli 2022 #23 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Høres jo ut som hunden faktisk bet, det er vel det samme hvor hardt den biter, eller om barnet fikk synlige merker eller ikke? Neste gang hunden biter kan det bli langt mer alvorlig. Hadde det vært mitt barn skulle jeg sørget for at hunden ble avlivet, eller sendt langt bort. Anonymkode: d3b99...64d Uten synlige skader hadde du ikke kommet langt med den.. lær heller ungen din å repektere dyr 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #24 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Håper du først lærer ungene dine å ikke styre med hunder da. Anonymkode: 2939c...426 Ungene mine liker ikke hunder, heldigvis. Anonymkode: d3b99...64d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #25 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ungene mine liker ikke hunder, heldigvis. Anonymkode: d3b99...64d Ikke du heller tydeligvis Anonymkode: 2939c...426 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #26 Skrevet 12. juli 2022 Hei, jeg har en hund som ble mobbet (kastet pinner og småstein på) av et lite barn når hun var unghund. Hunden sto ute i hundegård mens jeg var i huset/rundt i hagen, familien gikk tur forbi huset mitt daglig. Jeg oppdaget dette ved 3. eller 4. tilfelle, foreldrene sa ikke i fra til barnet men smilte fornøyd mens dette pågikk. Jeg ble illsint når jeg fant det ut og det har ikke gjentatt seg, men sporene sitter. Hunden liker ikke små barn og viser tegn til redsel, bjeffing/varsling, aldri fysisk aggressiv men helt tydelig ikke glad. Jeg sitter alltid ved siden av i hundens høyde for å vise at jeg er nær og at hun ikke skal tvinges til å hilse på noen og holder hunden i halsbånd + bånd når det er barn rundt, uavhengig av alder. Det skal ikke bli på mitt skift at hunden napper til noen fordi barnet overskrider tålmodigheten eller grensene til hunden. Selv om hunden hadde vært trygg eller vant med barn, hadde jeg gjort det slik. Vi har ett barn selv, som hunden har vokst opp med og aldri reagert mot. Jeg slipper ikke derav hunden løs rundt barnet; små barn (under tenåringsalder/som ikke har hund i eget hus) leser ikke nødvendigvis hundespråk. Hunden din bør ikke avlives. Men rundt denne 3-åringen, og barn generelt, ville jeg fremover vært på vakt (dvs hund i bånd, streng eller på begrenset område) og latt hunden hilse på egne premisser. Ikke la barnet styre og herje med hunden, lek i korte intervaller mens du er 100% tilstede fysisk og oppmerksomhet. La hunden få komme unna når den vil og få slappe av i "sitt" territorie. Anonymkode: e1a42...d11 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #27 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke du heller tydeligvis Anonymkode: 2939c...426 Nei. Anonymkode: d3b99...64d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #28 Skrevet 12. juli 2022 Ærlig talt, du fremstår som så korket i skallen at hunden gjerne hadde hatt det bedre hos noen andre som evner å være en trygghet for den. Du vet det jo selv når du skriver at du forventer tyn fra oss, at du har fullstendig feilet i denne situasjonen. Hunden burde blitt skjermet lenge før den så seg nødt til å gi beskjed. Nå venter du et barn, så da det er på tide å bli voksen, ta ansvar for egne handlinger, og slutte å legge skylden på et dyr som ble urettferdig behandlet. Rydd hodet, skaff deg oversikt over egne mangler, slå på fornuften, og ta et ærlig oppgjør både med deg selv og dine tåpelige bortforklaringer og snarveier. Anonymkode: d09f6...49d 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #29 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Anonymkode: d3b99...64d Da er det jo ikke så rart at du ikke tenker over det to ganger på å få en avlivet Anonymkode: 2939c...426 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #30 Skrevet 12. juli 2022 Hva er det mellom ørene til de som lar små barn leke med hunden alene? Denne saken er ikke alvorlig nok tul at hunden skal avlives. Anonymkode: 6e103...e3f 8
Hundejente Skrevet 12. juli 2022 #31 Skrevet 12. juli 2022 avlive?? selvfølgelig ikke. ifølge det du skriver, har du jo tydeligvis skjønt at det var du som var skyld i det, så jeg skjønner ikke hvorfor du engang tenker tanken på å avlive. Synes dog du absolutt bør vurdere å omplassere, du kan ikke ha veldig mye peiling på eller erfaring med hunder, og da kan det gå galt med hunden og barnet ditt. alle med bare litt peil og interesse for hunder, ville aldri latt noe sånt skje 4
AnnePåLande Skrevet 12. juli 2022 #32 Skrevet 12. juli 2022 Ulven skrev (2 timer siden): Dere har feilet som hundeeiere. Så enkelt er det. Man lar ikke en hund leke med et ukjent barn uten tilsyn. Da kan man få reaksjoner som napping når ingen fanger opp hundens signaler og tar affære. En tre åring kan også lett si at den ble bitt, mens sannheten er at hunden glefset. Og det er to forskjellige ting. Hvis du/dere ikke klarer å skjerme hunden når det nå kommer barn i huset, er jeg tilbøyelig til å si at den bør omplasseres. Rett og slett for å hindre at hunden kommer opp i en lignende situasjon. Dette! 4
AnnePåLande Skrevet 12. juli 2022 #33 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det mellom ørene til de som lar små barn leke med hunden alene? Denne saken er ikke alvorlig nok tul at hunden skal avlives. Anonymkode: 6e103...e3f Sitter med samme tanke selv.. De kan ikke ha mye erfaring med hundehold. 3
Haapefull Skrevet 12. juli 2022 #34 Skrevet 12. juli 2022 (endret) Jeg er ikke her for å kjefte. Er selv oppvokst med hund i barndommen, og kan huske flere hendelser der hunden har fått nok av meg og sa fra i form av «napping», forsiktig bjeffing eller knurring 😅 Det gikk bra med meg, og jeg lærte fort hvor grensen til hunden lå. Jeg synes ikke du skal avlive hunden. Hunden må få lov å si fra med å «nappe». Hunden er ingen leke for en 3-åring. Det er dens egen måte å si fra på, og det må respekteres. Jeg personlig synes man også skal sette en grense for barnet når det er «nok lek», samtidig som man gir tegn til hunden at man skal være forsiktig med barn. Jeg personlig synes at det stilles for mye ansvar til hundene, og barn lærer for lite om grunnleggende respekt for dyr. Og før kvinneguiden-politiet plukker innlegget mitt i biter; nei, jeg godtar ikke at hunder biter eller skremmer barn. Så senk skuldrene, vent å se hvordan den snille hunden din reagerer på barnet ditt! Jeg ser ingen grunn til bekymring ❤️ Lykke til! Endret 12. juli 2022 av Haapefull Skriveleif 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #35 Skrevet 12. juli 2022 Barnet kommer først, hadde aldri tatt sjansen på å beholde en hun som dere sier "napper" barn. Hadde gitt vekk hunden eller avlivet den. Anonymkode: 85f6e...740 1
AprilLudgate Skrevet 12. juli 2022 #36 Skrevet 12. juli 2022 Men hvorfor lot du og besøket en treåring leke med hunden? Og nei - babyen din og hund kan aldri være i samme rom alene. Små barn og hunder går veldig dårlig overens sammen - fordi de ikke har mulighet til å forstå hverandres grenser. Virker ikke enda som hunden er aggressiv, men kamskje at dere ikke passer til å ha hund sammen med barn? 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #37 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet kommer først, hadde aldri tatt sjansen på å beholde en hun som dere sier "napper" barn. Hadde gitt vekk hunden eller avlivet den. Anonymkode: 85f6e...740 Så om en forelder er så dum at h*n lar barnet styre med en hund og ignorerer hundens signaler så er det så klart hunden sitt problem? Anonymkode: 2939c...426 1
PITTY Skrevet 12. juli 2022 #38 Skrevet 12. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hunder som biter barn skal avlives. Og dere som mener hunder og barn ikke hører sammen tar feil, men alltid under oppsyn. Hunder som biter (som ofte er eierens feil) hører ikke sammen med barn. Hund skal kjenne sin rang/plass og ikke utfordre den. Anonymkode: 9bb20...ed4 Akkurat. Så treåringen er sjefen? Uavhengig om den blir plaget og usikker? Ingen sår eller merker er klart napping eller en markering. Har ingenting med biting og en farlig hund å gjøre. Spis en kjeks..! Endret 12. juli 2022 av PITTY 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #39 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hund skal kjenne sin rang/plass og ikke utfordre den. Anonymkode: 9bb20...ed4 Du høres ikke særlig hundevant ut. Eller for å si det på en annen måte: aldri få deg hund! Anonymkode: e4b66...62e 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå