Gå til innhold

Hva er minstekrav man må studere for å få bo i studentbolig i Oslo? Vil bli boende i studentboligen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt masteren i Oslo og vil bli boende i studentboligen. Har derfor søkt på visse studier for å bli boende. Hva er minste krav til studiepoeng for å bo i studentbolig? Kan bo her i 3 år til og vil gjøre det, så jeg kan spare det jeg kan for å få råd til bolig.

Ønsker ikke å berike bolighaiene og de dyre prisene til boligene de leier ut.

Kan man bo i studentbolig om man "studerer" på nett f.eks? Har søkt både enkeltemner og bachelor. Har en fleksibel jobb, så kan møte opp på studier iblant, selv om jeg ikke skal studere.

Å til dere som sier dette er umoralsk og lignende, kan droppe å svare.

Anonymkode: 85863...7d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper det er noen andre som kan gi deg et bedre svar (kanskje SiO selv?), men har et eksempel fra et vennepar. De fortsatte å bo i SiO-parbolig etter studiene mens de begge jobbet fulltid, og kvinnen meldte seg opp i et studie for å tilfredsstille kravene. Vet ikke om hun tok noen eksamener, men de flyttet uansett etter halvannet år når de hadde spart opp masse egenkapital ved å bo billig.

Anonymkode: 549cc...869

AnonymBruker
Skrevet

Dette er umoralsk og lignende

Anonymkode: 4e047...9af

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er umoralsk og lignende

Anonymkode: 4e047...9af

...og lignende :ler: Jeg liker det :ler: 

Anonymkode: fa845...d18

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du beriker jo bolighaiene likevel. Du bare dytter kostnaden over på en reell student som trenger hybelen mer enn deg, men som ikke får plass fordi du sitter og knuger på den. 

Anonymkode: a6a8f...71d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette står det om på nettsiden deres. Kan gi deg et hint: reglement.

Anonymkode: 72e13...365

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...