AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Jeg er 40 år, og har de siste månedene hatt problemer med å få ut avføringen. Venter på operasjon av rectocele(livmorfremfall), så har tenkt at det kan ha noe å si. For to uker siden fikk jeg forstoppelse. Fikk tarmen i gang igjen og tar Vi-siblin nå for å holde systemet i gang. Det funker greit, men jeg er så engstelig for at jeg har tarmkreft. Legen min mener at det er lite sannsynlig grunnet alder, ikke synlig blod i avføringen og ikke vekttap, men jeg klarer ikke å legge det helt vekk. Får ikke legetime nå pga stor pågang og ferie, og skal reise bort de neste ukene, så har egentlig mest behov for noen beroligende ord… Anonymkode: 3fe07...8a6 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Nå er det jo mange grunner til at nan kan ha forstoppelse da, og legen din har rett - ingenting taler for tarmkreft. Om du ikke klarer å roe deg, kan du kanskje ta en sjekk ved Aleris eller lignende? Kun for å roe deg selv ned og nyte ferien. ♥️ Anonymkode: 92d81...2ef
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 Legen din har rett. Du har jo egentlig ikke symptomer på tarmkreft. Forstoppelse og rectocele kan gi en følelse av at noe er i tarmen. Dette går bra, ikke tenk katastrofetanker. ❤️ Anonymkode: 2c490...3de 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Hør på legen. Du kan ta et valg om å legge fra deg disse tankene. Anonymkode: 634a1...d68
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 Helt ærlig, om du enda er bekymret og du har pengene til det, gå til Aleris. Jeg mener det er er godt tilbud man kan benytte seg av når man føler at fastlege ikke tar en seriøst (eller ved grusomt lang sykehuskø). Det er enkelt og greit, og du kan få svar. Men det høres ikke ut som tarmkreft, da du ikke har typiske symptomer. Anonymkode: a124a...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 OK, her er du veldig irrasjonell. Det finnes så mange andre grunner som er mer nærliggende enn tarmkreft. Nok veske, nok mosjon, rutiner, stress, nok fiber osv Anonymkode: 711c2...933
Rhodiola Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding her med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Retningslinjene for bruk av forumet finner du her. Vh Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg