AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Huff, jeg er så plaget av hyppige infeksjoner i blæra. Knasker antibiotika «i ett sett». Har dere noen tips dere har god erfaring med i forebyggingsøyemed? Dette passer jeg på: 1. Tisse etter sex, holder analen unna sexakten 2. Tok tranebærpiller før, har gått over til Hiprex 3. Tørker meg i «riktig retning» 4. Prøver å drikke mye vann Hva annet kan forebygge? Anonymkode: 11fa4...918
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Jeg var ekstremt plaget med dette som liten. Mamma tok meg med til en homoepat, der fikk jeg noen piller og så måtte jeg holde meg unna koffein (cola, glasur på sjokoladekake etc.) i seks måneder, siden har jeg aldri hatt det. Anonymkode: af840...899
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 Akupunktur kan også hjelpe Anonymkode: af840...899
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Husk å alltid gå på do uten å vente for lenge. Det reddet meg. Det betyr heller ikke at du skal løpe på do med en gang du kjenner noe, men ikke skamhold deg. Anonymkode: 85aee...e88
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 Jeg fikk veldig ofte uvi hvis jeg ble kald på rumpa. F.eks kan jeg ikke sitte rett på plaststoler (hagemøbler), ikke sitte på kalde gulv og jeg må ha noe over rumpa på varme sommernetter. Sover entenmed et pledd over rumpa evt ulltruse, det har hjulpet masse! Også passe på å drikke nok vann hver dag Anonymkode: 8e40d...6cf
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 D-mannose fra helsekost. Ingenting virker bedre! Tas ved første tegn på UVI Anonymkode: 4f2f9...09c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Takk for alle svar! Skal prøve ut det meste her, gjerne i kombinasjon. Anonymkode: 11fa4...918
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 Spiser du mye sukker? Anonymkode: febbc...172
Mardina Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Jeg har brukt noen plantebaserte piller som heter Cysticina. Fås reseptfritt på apoteket. Jeg er plaget med noe som heter forhøyet s-urinsyre. Så jeg må ta noe forholdsregler: -Jeg går på do og tisser regelmessig, selv om jeg kanskje ikke må tisse der og da. Gjør det til en vane. - Prøver å drikke mye vann i løpet av dagen. - Ikke holde meg, hvis jeg må tisse. Gjør jeg det flere ganger, får jeg veldig vondt nederst i magen.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg fikk veldig ofte uvi hvis jeg ble kald på rumpa. F.eks kan jeg ikke sitte rett på plaststoler (hagemøbler), ikke sitte på kalde gulv og jeg må ha noe over rumpa på varme sommernetter. Sover entenmed et pledd over rumpa evt ulltruse, det har hjulpet masse! Også passe på å drikke nok vann hver dag Anonymkode: 8e40d...6cf Ingen som får en i fiksjon av å sitte på noe kaldt. Det er en myte😆 Anonymkode: 77774...632
NinaLisa Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen som får en i fiksjon av å sitte på noe kaldt. Det er en myte😆 Anonymkode: 77774...632 Nei det er ingen myte. Jeg får infeksjon alltid hvis jeg sitter på noe kaldt. Kulden gjør at immunforsvaret i blæren synker og dermed får man lettere infeksjon.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 NinaLisa skrev (1 minutt siden): Nei det er ingen myte. Jeg får infeksjon alltid hvis jeg sitter på noe kaldt. Kulden gjør at immunforsvaret i blæren synker og dermed får man lettere infeksjon. For å få en infeksjon så må man ha mikroorganismer som infiserer, så jo! Det er absolutt en myte. Gjør noe med hygienen. Anonymkode: 77774...632 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For å få en infeksjon så må man ha mikroorganismer som infiserer, så jo! Det er absolutt en myte. Gjør noe med hygienen. Anonymkode: 77774...632 Grunnen til at mange blir syke etter å ha vært kald, er at immunforsvaret fungerer dårligere når man er kald. Men det er helt riktig at det er mikroorganismer som gjør en syk fordet! Nå kom jeg for å foreslå hiprex, men min mor er også plaget og hun tar i tillegg vagifem(for god flora der nede) og bytter sikkert truse 5 ganger om dagen. En kollega sverger til ulltruser nesten året rundt. Anonymkode: 92967...3b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå