Gå til innhold

Bhgstart, men kan ikke gå , utstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt skal starte i bhg I august. 14 mnd . Hun kan fortsatt ikke gå, og ser ikke for meg at hun kommer til å gå med det første. Hun er ekstremt redd for å slå seg , og litt bedagelig av natur.  Huk kan stå,  reise seg osv. Uansett, er det flere som har hatt barn som ikke kan gå i bhg? Hvilke klær sendte dere med? De andre  barna mine har klart å gå lenge før bhgstart  , så har ikke hatt dette problemet . 

Jeg tenker først og fremst på bukse ute.. Alle buksene hennes blir hull på med en gang når vi er ute hjemme.. Så er det jo litt varmt med utebukse. 

Også sko, hva gjorde dere med det? Stonz bare faller av når hun krabber, og er for store. Hun kan jo ikke bruke vanlige sko.. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp noe annet enn Stonz da. Hun skal ikke ha sko, så hun MÅ ha slike poser. De som selges på barnas hus er gode, og lette å regulere i str :)

At de kryper hull i bukser er vanlig. Kjøp inn masse på tilbud, let på finn osv. Kan absolutt ikke ha vinterbukse/utebukse i august, det blir altfor varmt og vanskelig å bevege seg i.

-barnehagelærer 

Anonymkode: b35a6...cf1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min gikk på knærne da han startet i bhg 15 mnd gammel. Brukte skoposer og billige bukser fra hm som det ikke var så farlig med.

Anonymkode: 6e6a0...48d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med slike skinnsko/tøfler som egentlig bare er skinnsokker? Ellers så sendte jeg dr samme type klær til den som kunne gå og den som ikke kunne gå av mine 

Anonymkode: 83569...77d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det går seg til i barnehagen at hun vil være med å gå 😊 

Kjøp poser og kanskje det finnes noe knebeskyttere av noe slag (mykt så hun kan bevege seg)? Tenker bare høyt her! 

Anonymkode: 90a88...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å kjøpe knelapper/strykkelapper / reprasjonslapper og sette på knærne, sånn forsterke dem forebyggende?

Det gjorde vi med sparkebuksene til en liten babygutt (som siden fikk diagnosen adhd) som sleit høl i knærne på alt da han begynte å krabbe.

For ekstra sterk bot kan du sette en lapp på innsiden, og en på utsiden.

De som er i denim var gjerne sterkest/varte lengst, men alt hjelper og du finner veldig søte merker også med motiv.

Stort sett alle kleskjeder har, men også sybutikk eller garn/hobbybutikk kan ha med fine mønstre.

Anonymkode: 4dd7a...583

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukte vanlig parkdress ute, regntøy når det regnet og vinterdress når det ble kaldt. På bena hadde hun vanntette skoposer fra Kuling.

Innetøy samme som hjemme.

Anonymkode: 28d2f...700

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde skoposer fra miniature. De har borrelås ved ankelen så de kan strammes godt. Ellers hadde vi det alle andre barn har i barnehagen. 

Anonymkode: 34d3a...ab9

AnonymBruker
Skrevet

Mi begynte å gå uka etter barnehagestart (12 mnd), tror hun fikk motivasjon av å se på de andre barna, så det kan jo skje. 

Brukte bare vanlige klær? Body, bukser/thigts. Kjøpte sånne "sokker" til utebruk som var vanntette, men de ble aldri brukt i bhg😊 hadde også skinntøfler i hylla, men de ble heller aldri brukt. 

Anonymkode: 94601...c94

Skrevet

Trenger ikke å ha alt utstyr på plass til første dag. Noen barnehager går ikke engang ut den første tida, sånn at barna skal bli kjent med avdeling og folkene der før de begynner å utforske uteområdet. Også går det an å ha på sko ute selv om man ikke går enda, f.eks sko av denne typen: https://www.polarnopyret.no/barneklaer/sko-stovler/kavat/lare-a-ga-sko-kavat-edsbro-xc-morkbla-60498195-483?size=5638088110&gclid=CjwKCAjwt7SWBhAnEiwAx8ZLahS2nzbBBIO87N2qWJWOB8-RCeIMcUxuU-mfXHlHwbGSNmmVYTU4WBoCZcAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&ssr=on&loadfailure=1

AnonymBruker
Skrevet
Prelunia skrev (7 timer siden):

Barnet mitt skal starte i bhg I august. 14 mnd . Hun kan fortsatt ikke gå, og ser ikke for meg at hun kommer til å gå med det første. Hun er ekstremt redd for å slå seg , og litt bedagelig av natur.  Huk kan stå,  reise seg osv. Uansett, er det flere som har hatt barn som ikke kan gå i bhg? Hvilke klær sendte dere med? De andre  barna mine har klart å gå lenge før bhgstart  , så har ikke hatt dette problemet . 

Jeg tenker først og fremst på bukse ute.. Alle buksene hennes blir hull på med en gang når vi er ute hjemme.. Så er det jo litt varmt med utebukse. 

Også sko, hva gjorde dere med det? Stonz bare faller av når hun krabber, og er for store. Hun kan jo ikke bruke vanlige sko.. 

gummibukse. Billig og ganske slitesterk. Og ikke store gummistøvler! Helst vanntette sko, hvis du har mulighet til det.

Anonymkode: 8ea16...560

AnonymBruker
Skrevet
Prelunia skrev (11 timer siden):

Ingen av mine kunne gå da de begynte i bhg. Kjøpte Reima vintersko med snøring. Gikk helt fint.

Anonymkode: 4304f...48b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...