Gå til innhold

Hvorfor er deltakerne Luksusfellen så glad i Pepsi Max?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vel en form for avhengighet og trøst.

Jeg syns det er værre med de som sier dei kke har noe å kutte.. Også kjøpe de en tv til 15.000 på kreditt.

Slike mennesker forstår jeg meg ikke på.

Her i husstanden drikker vi vann.

Anonymkode: 8593f...8b4

Eller de som sier de ikke har råd til å besøke barna, men sykt dyre hobbyer og kjempe dyre ferieturer har de råd til🙈

Endret av Curiousine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Prøvde å slutte i fjor. Dro ut på Hardangervidda med sekken full av telt, turmat og annet turutstyr, og lot PepsiMax'en være hjemme. Angret allerede første kvelden. Jeg var varm og tørst, og levde på fjellvann (som jeg forøvrig elsker), men hadde likevel et sug etter Pepsi'en. Det var det eneste jeg faktisk hadde et savn etter. Så Turen ble litt kjipere uten: hadde liksom ikke den ene boksen å glede meg til hver kveld. 

Det høres kanskje teit ut, men jeg synes ikke det er ille å være så glad i PepsiMax. Jeg ser hva andre MÅ ha med på tur. Det går i snus, øl, vin, champagne, sjokolade, røyk eller andre usunne laster. Jeg har ingen sug etter noe av det der, og har aldri hatt det heller. Trenger ikke alkohol eller nikotin for å slappe av eller kose meg, kun den ene boksen med PepsiMax. 

Anonymkode: 21d8b...506

De som er avhengig nøyer seg ikke med en boks, de måtte hatt med en sixpack med 1.5l. Det er mengden som gjør det hele så merkelig.

Anonymkode: 5c2b6...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig i at det er noe rart med Pepsi Max, man ser aldri folk så avhengige av andre typer brus. Kanskje bortsett fra Monster. Selv drikker jeg sjelden brus, men jeg forstår at det er veldig deilig med den kosen i hverdagen - føles sikkert litt som snus. Jeg måtte slutte med det i februar da jeg ble gravid, men savner det sårt enda. Liten kosepause i hverdagen, liksom, som ingenting kan erstatte 😬

Anonymkode: 960d4...c8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De som er avhengig nøyer seg ikke med en boks, de måtte hatt med en sixpack med 1.5l. Det er mengden som gjør det hele så merkelig.

Det sier seg selv at jeg ikke kan dra med 7 1.5 liters PepsiMax på en ukestur på Hardangervidda😆 Må holde meg til én boks pr dag, ellers blir sekken for tung/full. Drikker langt mer når jeg er hjemme😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det er vel ganske enkelt fordi Pepsi er sponsor.

Anonymkode: 7106e...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Trodde nordmenn generelt var glade i Pepsi max. I hvert fall mange som drikker litervis av det, men sukker er fy fy. Jeg tror ikke at det er så bra å drikke de enorme mengdene som mange gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig i at det er noe rart med Pepsi Max, man ser aldri folk så avhengige av andre typer brus. Kanskje bortsett fra Monster. Selv drikker jeg sjelden brus, men jeg forstår at det er veldig deilig med den kosen i hverdagen - føles sikkert litt som snus. Jeg måtte slutte med det i februar da jeg ble gravid, men savner det sårt enda. Liten kosepause i hverdagen, liksom, som ingenting kan erstatte 😬

Anonymkode: 960d4...c8d

Er no en del som er avhengig av cola og 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det sier seg selv at jeg ikke kan dra med 7 1.5 liters PepsiMax på en ukestur på Hardangervidda😆 Må holde meg til én boks pr dag, ellers blir sekken for tung/full. Drikker langt mer når jeg er hjemme😆

😂 Sant nok. Hvis du velger å bli hjemme for å slippe å reise fra brusen, da kan man vel kategoriskes for å ha et avhengighetsproblem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du prøvd den nye fun light colasaft? Kanskje den kan være noe neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pengebruk er en avhengighet, Pepsi Max er en avhengighet. Tror det bare er at de har en hjerne som blir lett avhengig av ting.

Anonymkode: 28d58...937

Men de som er avhengige av kaffe da? Sliter de med en annen avhengighet? Jeg drikker ikke kaffe, me er avhengig av koffein. Har god økonomi.

Anonymkode: 6bcbb...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk på KG: Jeg drikker Pepsi Max isteden for vann. 3-4 liter om dagen. Det er helt normalt. Liker ikke smaken av vann. Det smaker så «vannete».

Jada. Heeeelt normalt…

Anonymkode: 2aa2c...8cf

Sier «folk på KG» det. Det var vel én som sa det her!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert en av de som klager over at alt er dyrere, men som ikke klarer å la være å kjøpe inn likevel 😂

Hææ? Snakk om lage sine egne ideer om folk! Det er trist med folk som er slik overfor andre 😕 Jeg har god råd, og trenger ikke tenke på hvor mye Pepsi Max jeg drikker. Jeg drikker heller ikke så mye. De som har dårlig råd, må spare på alt, ikke bare Pepsi ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det kun cola, Pepsi og urge-brus som inneholder koffein? 

Anonymkode: eee26...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å, som jeg elsker KG - forumet hvor 90% er trygdet/AAP/Dagpenger/Sosial stønad. KG= forumet for de på NAV. gjelder også meg ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skjønner vel at Pepsi max og kaffe ikke kan sammenlignes? 

De som er avhengig av Pepsi max er en egen rase spør du meg. 

Anonymkode: 15c39...3c4

Trist at voksne folk dømmer andre etter hva de drikker…. 😕 . Begge deler har koffein, og derfor drikker jeg det siden jeg ikke liker kaffe. Å kalle oss for egen rase, synes jeg vitner om dumhet og fordommer for andre som ikke gjør det samme som en selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne tråden endte jo opp med å diskutere noe helt annet enn spørsmålet til ts. Hvorfor folk som deltar på Luksusfellen drikker mye Pepsi Max handler ikke om Pepsi Max, men evnen til å sette grenser, manglende impulskontroll rett og slett.

Trenger ikke være Pepsi Max. Kan like greit være den dyreste juicen, den dyreste osten, den dyreste restauranten. Poenget er at de mangler evnen til å sette hensiktsmessige grenser. Istedenfor blir det   forbruk etter "jeg har så lyst på dette, så da kjøper jeg det".

Anonymkode: 0d715...b12

Enig! Eller den dyreste kaffen :) Det er derfor mange som drikker Pepsi Max som Hr et helt greit forhold tild der. Alle heller ikke innpå, som noen her tydeligvis tror så hardt at de må kalle dem som liker det for «egen rase».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du prøvd den nye fun light colasaft? Kanskje den kan være noe neste gang?

For min del, så liker jeg ikke saft, så da klarer jeg meg uten. Drikker det kun for koffeinens skyld. Er det krise, tar jeg en kopp kaffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men de som er avhengige av kaffe da? Sliter de med en annen avhengighet? Jeg drikker ikke kaffe, me er avhengig av koffein. Har god økonomi.

Ja, de er jo avhengige av kaffe.

Eller mener du om de er avhengige av andre ting også? Det er så klart ingen automatikk i at man er avhengig av flere ting bare fordi man er avhengig av én ting, uansett hva det er.

Anonymkode: c0668...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må være noe med Pepsi max annet enn koffein. De som drikker Pepsi max drikker mye mer brus enn de som ikke gjør det, er min erfaring. Jeg drikker bare brus med sukker, saft også, og hadde aldri klart å konsumere de mengdene med brus alle de jeg kjenner som drikker Pepsi max får i seg. 

Jeg tror ikke det er bra å få i seg all den kunstige søtningen. 

Når jeg drikker sukkerbrus så blir jeg mett/full i magen. Det virker som de som drikker Pepsi max ikke opplever det samme? At de bare kan drikke og drikke uendelig.

Anonymkode: 25398...4bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da lærte jeg noe nytt i dag, jeg ser aldri på programmet. Men folk får vel drikke det de vil, selv er jeg ikke glad i Pepsi Max.

Anonymkode: a96f7...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...