Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har flyttet inn hos meg :kys_2: og vi skal skrive samboeravtale.

Er det noen som vet om en standaravtale som jeg kan laste ned, eller om man får kjøpt en standaravtale noe sted?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet (endret)

Et gjensidig testament kan være lurt i samme sleng

Endret av lilletroll
Skrevet

Vi kjøpte en standard samboerkontrakt på bokhandelen. I pakken lå det også skjema for gjensidig testament som en også kan fylle ut om en vil.

Skrevet

I tillegg bør dere diskutere fordelingen av husabeidet.

Har dere ulike syn på ting? Ulik standard?

Hvor ofte? Hva?

Min kjære kan godt gå flere uker uten å vaske badet. Jeg synes det holder med ei uke. Hjalp det å streike? Nei! Hvem tror du vasker bad her i huset?

Skrevet

Tusen takk for all respons :) Er standard samboerkontrakt noe de har på alle bokhanlere? Får vel løpe ut å handle...

Kjæresten min er foreløpig velidg flink til å se at ting må gjøres hjemmet. Vi deler oppgavene så godt vi kan, men jeg er ikke tilhenger av å fordele oppgaver med millimetermål. :husarbeid: Vi har blant annet blitt enige om at den som kommer først hjem lager middag, noe som fungerer bra siden det varierer hvem som er først hjem fra jobb. Noen oppgaver synes jeg det er greit å ha ansvar for, sånn som klesvask, og han har mer ansvar forefallende arbeid ute osv. Resten av det faste husarbeidet pleier vi å ta i felleskap i løpet av helga, da holder vi på like lenge i hvertfall.

Er selvsagt noen utfordringer, blant annet at jeg flytte hjemmfra for 7 år siden og han kommer rett frra foreldrene sine. Det er rett og slett en del ting når det gjelder husarbeid og matlaging han aldri har lært. Men han prøvde faktisk å lage brun saus fra bunnen forrige uke :icon_razz: Da ble jeg imponert, selv om smaken var så som så ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...