AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #21 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og med den holdningen blir man evig leietaker Anonymkode: d4bfa...7ea Jeg eier jeg så ikke synd på meg 😊 Jeg synes 77 000 kroner pr kvm er hinsides. Hadde jeg betalt så mye pr kvm i den boligen jeg har nå hadde den kostet meg 10 mill istedenfor 5 mill. Det ER hinsides. Anonymkode: f6223...d16 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #22 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, evt kunne hun kjøpt 14kvm for samme pris mer sentralt https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=252051026 Anonymkode: 947bf...6b2 Helt tullerusk slik det har blitt 😳 Anonymkode: f6223...d16 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #23 Skrevet 12. juli 2022 Har du sjekket finn.no? Denne er ikke så stor, men fin og helt grei om man er enslig uten barn og ikke har hoarder-tendenser: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=264719586 Anonymkode: 561f6...fff 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #24 Skrevet 12. juli 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har du sjekket finn.no? Denne er ikke så stor, men fin og helt grei om man er enslig uten barn og ikke har hoarder-tendenser: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=264719586 Anonymkode: 561f6...fff *Har 3 millioner i budsjett* *Person sender bolig som koster 3,16 mill.* 😏 Anonymkode: 3f84f...5fd 2
Drizzt Skrevet 12. juli 2022 #25 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, evt kunne hun kjøpt 14kvm for samme pris mer sentralt https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=252051026 Anonymkode: 947bf...6b2 Det er ikke verdt det. Man skal også bo der og trives. Sønnen til en venninne ble student i fjor og jeg hjalp dem ved å kjøre dem og bagasjen til Oslo til studenthybelen (ja, han var heldig som fikk studenthybel og slapp å leie privat). Nå husker jeg ikke hva området het, men rommet hans var med størrelsen av en bøttekott. Der ble det stuet en liten seng, et lite skrivebord og et veldig lite kjøkken. Badet var kanskje 1 kvm og hadde knapt plass til ham (han er en kraftig kar). Han ble skikkelig deprimert at det var så trangt og sa at han ikke kunne bo slik, men skulle lette etter en annen bolig så raskt som mulig. Man må være rimelig rik eller gal for å gi så mye penger for 14kvm. Den går sikkert opp i pris enda mer fordi noen vil kjøpe den for å leie den ut. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #26 Skrevet 12. juli 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Det er ikke verdt det. Man skal også bo der og trives. Sønnen til en venninne ble student i fjor og jeg hjalp dem ved å kjøre dem og bagasjen til Oslo til studenthybelen (ja, han var heldig som fikk studenthybel og slapp å leie privat). Nå husker jeg ikke hva området het, men rommet hans var med størrelsen av en bøttekott. Der ble det stuet en liten seng, et lite skrivebord og et veldig lite kjøkken. Badet var kanskje 1 kvm og hadde knapt plass til ham (han er en kraftig kar). Han ble skikkelig deprimert at det var så trangt og sa at han ikke kunne bo slik, men skulle lette etter en annen bolig så raskt som mulig. Man må være rimelig rik eller gal for å gi så mye penger for 14kvm. Den går sikkert opp i pris enda mer fordi noen vil kjøpe den for å leie den ut. 14kvm er jo helt greit for en person. Pikerommet/gutterom hjemme er på den størrelsen. Anonymkode: 947bf...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #27 Skrevet 12. juli 2022 Kjøp noe! Vil lønne seg uansett! Jeg kjøpte i Ullensaker og den har steget en del i verdi den, ca 500 000. Leier den ut nå også til ganske så bra utleiepris og bruker de pengene på å leie en veldig fin leilighet i Oslo med min samboer som også har en leilighet et sted og leier ut. Vi får bedre leieinntekter på to små litt utenfor Oslo, enn vi hadde fått på en stor i Oslo. Uansett hva lønner det seg å eie. Anonymkode: c6be6...e60 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #28 Skrevet 12. juli 2022 Hva med Ski? ikke ekstremt langt, og når Follobanen er klar blir det vel enda kortere reisetid? Jeg tenker alltid at min leilighet skal være «lett omsettelig» om jeg havner i økonomiske problem og må selge. Ville tro det er stort håp om prisstigning på Ski? Bor ikke i Oslo selv. Anonymkode: 3dca9...d66 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #29 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det skjer ikke. Det har de sagt i flere år. Men det kommer ikke til å skje. Leilighet er god investering. Går prisene ned så får man evt vente et år med å selge så er de opp. Anonymkode: 947bf...6b2 Her jeg bor er prisene på vei ned. Noen boliger allerde ned ca 300K siden mai. Men de sliter med å selge til vanlig pris. Holder på å selge selv også. La ut to uker forsent. Da to uker tidligere gikk hus som hakka møkk. Meget sentral bolig, med stor tomt og populært område. Og gunstig planløsning på bolig. Men det rikker seg ikke. Ikke skambud er mottatt heller. Anonymkode: 0797d...5a4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #30 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): HØNEFOSS???? Anonymkode: 4cfe4...8ce Hvis man jobber i Sandvika eller Oslo er ikke det så dumt valg da. Anonymkode: 45ab1...4bc
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #31 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er langt ute i skogen …. Hvem vil borti Hønefoss???? Anonymkode: 4cfe4...8ce Man bruker en halvtime til Sandvika da. Med litt trafikk er det det jeg bruker fra der jeg bor i Asker også. Anonymkode: 45ab1...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #32 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her jeg bor er prisene på vei ned. Noen boliger allerde ned ca 300K siden mai. Men de sliter med å selge til vanlig pris. Holder på å selge selv også. La ut to uker forsent. Da to uker tidligere gikk hus som hakka møkk. Meget sentral bolig, med stor tomt og populært område. Og gunstig planløsning på bolig. Men det rikker seg ikke. Ikke skambud er mottatt heller. Anonymkode: 0797d...5a4 Hvor er dette? Anonymkode: bb97d...49b 2
Morpheus Skrevet 12. juli 2022 #33 Skrevet 12. juli 2022 Du får et stort palass for deg selv for det der med egen hage og havutsikt andre steder. Så kom degndit du, hadde fått fnatt i en liten leilighet der du antyder. https://www.finn.no/216913422 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #34 Skrevet 12. juli 2022 Takk for tips Jeg jobber i Bærum, så f.eks Ski blir på feil side av fjorden. Hønefoss er heller ikke aktuelt. Må kanskje se på Drammen som foreslått. Likte også leiligheten i Sætre, men det blir litt knotete å komme seg på jobb uten bil. Jeg har ikke bil, og har heller ikke råd til bil enda, da vil jeg få mindre i boliglån. Så det må være overkommelig reisevei med tog/buss til Sandvika stasjon. Anonymkode: 38a55...905
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #35 Skrevet 12. juli 2022 Føler med deg, TS! Vi hadde endelig fått skrapt sammen nok EK til å få finansieringsbevis mot slutten av året i fjor, men det var utrolig vanskelig å finne noe i vår prisklasse rundt årsskiftet. Men det gikk til slutt! Nå i fellesferien er det jo ganske dødt på boligfronten. Haster det for deg med å finne noe? Er det aktuelt å se på andre siden av Oslo? Det er mulig det finnes mer i din prisklasse østover. Det er mange fine plasser i Lørenskog, selv om det begynner å bli dyrt der. Kanskje Lillestrøm (og omegn) eller Eidsvoll kan være aktuelt? Det er gode togforbindelser til Oslo og Sandvika derfra, og det tar ikke så lang tid heller, spesielt fra Lillestrøm. Eventuelt som andre har nevnt, se mot Drammen og omegn, det er i alle fall en del billigere enn mange steder i Asker/Bærum men fortsatt relativt greit å komme seg til Oslo. Anonymkode: 1d5dc...656
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #36 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Man bruker en halvtime til Sandvika da. Med litt trafikk er det det jeg bruker fra der jeg bor i Asker også. Anonymkode: 45ab1...4bc Vel, på fredag ettermiddag bruker man langt fra 30 minutter på å kjøre fra Sandvika/Asker til Hønefoss, ofte tar det vel heller 2 timer (pga. hyttetrafikk) Så å flytte til Hønefoss når man jobber i Sandvika vil jeg si at er en særs dårlig ide. Anonymkode: 2ab8a...5e1 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #37 Skrevet 12. juli 2022 Har du mulighet til å øke EK; forskudd på arv, ta opp studielån? Jeg brukte mye av studielånet mitt på EK. Det er «flott»at du ikke tenker å ha bil med det første😊 Anonymkode: 3dca9...d66
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #38 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, på fredag ettermiddag bruker man langt fra 30 minutter på å kjøre fra Sandvika/Asker til Hønefoss, ofte tar det vel heller 2 timer (pga. hyttetrafikk) Så å flytte til Hønefoss når man jobber i Sandvika vil jeg si at er en særs dårlig ide. Anonymkode: 2ab8a...5e1 Hadde aldri orket🥴🥺 Anonymkode: 3dca9...d66
Ost Skrevet 12. juli 2022 #39 Skrevet 12. juli 2022 Kan få en villa til den prisen om du går utenfor "smørøyet". 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #40 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for tips Jeg jobber i Bærum, så f.eks Ski blir på feil side av fjorden. Hønefoss er heller ikke aktuelt. Må kanskje se på Drammen som foreslått. Likte også leiligheten i Sætre, men det blir litt knotete å komme seg på jobb uten bil. Jeg har ikke bil, og har heller ikke råd til bil enda, da vil jeg få mindre i boliglån. Så det må være overkommelig reisevei med tog/buss til Sandvika stasjon. Anonymkode: 38a55...905 Det er jo du som skal kjøpe så det er jo nesten du som må avgjøre hvor du kunne tenkt deg å bo. Du har prisen på hva du kan betale, da gjenstår det bare å finne ett sted til den prisen, vurdere den eller lete videre. Så ser en til slutt hvor en havner. Bøttekott eller ett palass, innlagt vann eller utedass. Anonymkode: 03ebb...023 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå