Gå til innhold

Igangsatt første fødsel, kan neste fødsel starte av seg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min første fødsel ble jeg igangsatt 11 dager over termin. 

Det var en grusom fødsel.

Nå er jeg gravid igjen. Skal ikke gå så lenge over termin av ulike årsaker. Må jeg regne med å bli igangsatt igjen, eller kan jeg være heldig? Har noen opplevd å gå i fødsel ca rundt termin eller litt før, selv om den første ble igangsatt på overtid? 

Skulle så inderlig ønske fødselen startet naturlig denne gangen! Jeg er i uke 39 nå.

Anonymkode: b5dd2...50e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hard fysisk aktivitet kan sette i gang rier og fødsel. Gå fort i trapper oppover, vask vinduer osv.

Anonymkode: de821...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at de fleste fødsler starter på kvelden og natten, for da er kroppen avspent og rolig? Jeg kan uansett ikke gjøre noe av det, med sterk bekkenløsning 🤷‍♀️

Er det noen som har erfart å bli igangsatt med første, og så gå i fødsel selv rundt termin med andre? 

- Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble satt igang 12 dager over termin med første, med andremann fødte jeg på termindato. 

Skal sies at vi hadde sex 3 ganger noen timer før riene begynte (viktig at han kommer inni deg).

Anonymkode: 931c3...306

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ble satt igang 12 dager over termin med første, med andremann fødte jeg på termindato. 

Skal sies at vi hadde sex 3 ganger noen timer før riene begynte (viktig at han kommer inni deg).

Åå, så det går faktisk an? Har tenkt at alle "kjerringråd" bare er tull 😄

Og det sier jeg samtidig som jeg gumler dadler.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde sex på ettermiddagen da jeg var 40+1, riene startet den kvelden og jeg fødte dagen etter. Var førstegangsfødende, så jeg har ingenting å sammenligne med

Anonymkode: a44e1...cc4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Åå, så det går faktisk an? Har tenkt at alle "kjerringråd" bare er tull 😄

Og det sier jeg samtidig som jeg gumler dadler.. 

Tenkte det samme som deg. Men jordmor sa at det med sex er faktisk sant. Ca 3 ganger med sperm (inni deg) tilsvarer 1 modningspille eller noe sånt 😅 så vi kjørte på med 3 ganger (eller 2, husker ikke) og jaggu funket det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tenkte det samme som deg. Men jordmor sa at det med sex er faktisk sant. Ca 3 ganger med sperm (inni deg) tilsvarer 1 modningspille eller noe sånt 😅 så vi kjørte på med 3 ganger (eller 2, husker ikke) og jaggu funket det.

Det orker jeg ikke.. Selv om det skulle funket 😆

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har hørt at de fleste fødsler starter på kvelden og natten, for da er kroppen avspent og rolig? Jeg kan uansett ikke gjøre noe av det, med sterk bekkenløsning 🤷‍♀️

Er det noen som har erfart å bli igangsatt med første, og så gå i fødsel selv rundt termin med andre? 

- Ts

Produser så mye oxytocin du bare kan! Se kun på romantiske komedier, kos deg på sofaen, vær nær partner, barn osv.

Anonymkode: 662de...ee7

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Igangsatt en uke over termin med nr 1. Da var det ingen tegn til at fødsel kom til å starte av seg selv med det første.

Fødsel nr 2 startet av seg selv 3 dager før termin. Jeg trodde jeg kom til å bli igangsatt igjen for hadde ingen tegn til nært forestående fødsel, før jeg plutselig skjønte at jeg hadde rier og at det gikk fort. Styrtfødsel som tok 1, 5 timer fra jeg skjønte at mageknipen jeg hadde faktisk var rier.

Fødsel nr 3 startet også av seg selv, men da 3 dager over termin. Hadde fått time for igangsetting 5 dager over termin. Noe jeg trodde det kom til å bli siden jeg ikke hadde noen tegn på forhånd denne gangen heller. Men så gikk plutselig vannet. Rask fødsel også denne gang.

Anonymkode: ac301...21e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Igangsatt en uke over termin med nr 1. Da var det ingen tegn til at fødsel kom til å starte av seg selv med det første.

Fødsel nr 2 startet av seg selv 3 dager før termin. Jeg trodde jeg kom til å bli igangsatt igjen for hadde ingen tegn til nært forestående fødsel, før jeg plutselig skjønte at jeg hadde rier og at det gikk fort. Styrtfødsel som tok 1, 5 timer fra jeg skjønte at mageknipen jeg hadde faktisk var rier.

Fødsel nr 3 startet også av seg selv, men da 3 dager over termin. Hadde fått time for igangsetting 5 dager over termin. Noe jeg trodde det kom til å bli siden jeg ikke hadde noen tegn på forhånd denne gangen heller. Men så gikk plutselig vannet. Rask fødsel også denne gang.

Anonymkode: ac301...21e

Så fantastisk 🤩 Det gir håp! 

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Vurdert å prøve akupunktur? 

Anonymkode: 49bb7...eb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vurdert å prøve akupunktur? 

Anonymkode: 49bb7...eb1

Ja, prøvde å få time, men det var ikke mulig nå i sommerferien. 

- Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...