Helene Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 I fjor høst ble katten angrepet av en grevling. Trodde han var påkjørt, kom hjem blødende. Dyrelegen sa, dette var en grevling som hadde angrepet katten. I kveld/natt så jeg grevlingen. Et stort dyr. Jeg har fortsatt en katt ute. Er kjemperedd. Dyret hveste til meg, jeg hveste tilbake. Han forsvant. Men jeg vet nå at han er der. Bor ganske sentralt. Hvordan bli kvitt dette dyret?
Helene Skrevet 12. juli 2022 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Viltnemda Anonymkode: ed845...40a Hvordan går jeg fram? Kan ringe viltnemda, men vet ikke hvor dyret holder til. Bare en plass i nabolaget.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Man ringer viltnemda og hører om de kan hjelpe. Det er de man (eller politiet) ringer om man feks kjører på en elg med bil og den er skadet men løper videre. Anonymkode: ed845...40a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 Der jeg bodde før fikk naboen lånt ett sånn fellebur å kjørte den opp i skauen 🤪 hadde en tedens til å komme grevling da skogen ikke var så langt borte Anonymkode: f6e86...544
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Det er ikke lovlig med burfelle på grevling. Anonymkode: ed845...40a
Helene Skrevet 12. juli 2022 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2022 Vi har ikke skog rundt oss. Bare boliger. Som sagt, ganske sentralt område. Skal ringe viltnemda i morgen og spørre.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke lovlig med burfelle på grevling. Det kan forresten hende de er lov med spesielle regler. Anonymkode: ed845...40a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Les den. Synes det er litt spesielt at du fortsetter å slippe katten ut etter du vet at det er grevling i området og katten din faktisk har blitt angrepet før. Det er mange katter som har endt opp død pga grevling, så det er jo litt som å servere din egen katt som mat til grevlingen. Det er mange tilfeller der grevling kan leve sammen med katt ute, uten at det går galt, men man vet aldri, grevlingen kan ha barn den beskytter osv, og her har jo allerede grevlingen vist at den ikke er vennlig overfor katten din. Anonymkode: 85b5c...adb 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 Skjønner meg ikke på folk som på liv og død insisterer på å slippe løs tamdyr ute alene, selv når de VET at dyret kommer til å utsettes for fare. Sauebønder og katteeiere er spesielt idiotiske på dette området. Det er som om de tror verden er deres lekegrind, og at naturen skal føye seg etter deres personlige ønsker. Som små barn, som tror verden dreier seg rundt dem... Hvis du har kjøpt deg et dyr har du ansvar for dyrets sikkerhet. Å slippe det ut alene i en verden full av ikke bare grevlinger, men også biler, slemme folk, rever og andre farer er jo helt på trynet. Man slipper jo ikke løs hunder, marsvin og andre tamdyr på den måten, så hvorfor akkurat katter? De hører ikke hjemme i norsk fauna, og ender som regel opp døde. La den stakkars grevlingen være i fred, og ta heller ordentlig vare på kjæledyret ditt. Det er ingen menneskerett å gjøre akkurat hva man vil, hele tiden. Anonymkode: 296eb...03d 1 1
Tvist Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 (endret) Jeg har to katter, og har sett to grevlinger i hagen, pluss noen i området. Mange katter der jeg bor. Tror stort sett det går greit, så lenge katten er lur nok til å la grevlingen være i fred. Er mye mer redd for hva mennesker kan finne på. Endret 12. juli 2022 av Tvist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå