AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Hei. Hvor i Oslo kan man få tak i lever, entrecote, kjøtt der dyret har spist 100% gress / beite? til en ok pris? og hvor finner man raw honning og tallow/ talg? har holdt på nå i flere uker men gir snart opp. Er drit vanskelig å få tak ting. Spiser mye storfe, kylling , egg etc. Og har kjøpt tine smør uten vegetabiliske oljer som er det nærmste sunde ”fett” jeg kan finne. Har vart i flere butikker og fant en burk raw honning men den kosta 100 nok. En liten burk. Jeg finner også kun 100% greasforet biff på meny. Men koster jo flesk. Noen som har tips og råd? jag mest kjøtt, frukt og fett, honning, reker. Iblandt spiser jeg mørk sjokolade, gullrøtter , potatis og ris. Så er ikke helt 100% carnivore. Ikke enda. Har som mål å spise kjøtt og frukt , fett og honning. Men jeg sliter med å finne bra kjøtt , talg og gode alt. Anonymkode: ad216...606
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Du burde sjekke ut Reko-ring i ditt område. Dessuten vil du jo kunne spise viltkjøtt antar jeg - det kan man få tak i på min Reko i hvert fall. Men klart det er dyrt å leve på kun kjøtt, og på dyr som har beitet og ikke fått kraftfôr. Det bør det være. Når kjøtt er billig er det alltid på bekostning av kvalitet og ikke minst dyrevelferd. Hvorfor reker, men ikke villfisk? Sjekk ut en god fiskehandler, feks Mathallen. Anonymkode: f220c...35e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du burde sjekke ut Reko-ring i ditt område. Dessuten vil du jo kunne spise viltkjøtt antar jeg - det kan man få tak i på min Reko i hvert fall. Men klart det er dyrt å leve på kun kjøtt, og på dyr som har beitet og ikke fått kraftfôr. Det bør det være. Når kjøtt er billig er det alltid på bekostning av kvalitet og ikke minst dyrevelferd. Hvorfor reker, men ikke villfisk? Sjekk ut en god fiskehandler, feks Mathallen. Anonymkode: f220c...35e Fisk inneholder mye metall , spesiellt store fisker. Og omega 3 finnes massevis i lever og kjøtt. Syns det er rart at ikke det finnes et støtte utbud med kjøtt i butikkene. Vi kan spise hele syret og få i oss så mye vitaminer og bra ting. Isteden før å kun spise deler av dyret. Beite er bra for miljø og gresset så det lønner seg å la dem beite. I tillegg så er protein svært mettende. Så Hvis man kun spiser kjøtt så spiser man også i mindre mengder. Før kunne man jo også kjøpe sundt kjøtt og hele dyr, men det blir vanskeligere. Tenkte om noen her vet om noen gård eller noe rundt Oslo der man kan kjøpe kjøtt lokalt. ja jeg fant flere som selger viltdyr på Finn så vurderer å kjøpe det. Vurderer til og med å ta jaktcertifikat og jakte mine egne dyr. 😅 Absolutt ska sjekke ut reko, det har jeg ikke hørt om før. Takk Anonymkode: ad216...606
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Falt i ordspill fella. "Når biff koster flesk" Anonymkode: 8cd8d...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du burde sjekke ut Reko-ring i ditt område. Dessuten vil du jo kunne spise viltkjøtt antar jeg - det kan man få tak i på min Reko i hvert fall. Men klart det er dyrt å leve på kun kjøtt, og på dyr som har beitet og ikke fått kraftfôr. Det bør det være. Når kjøtt er billig er det alltid på bekostning av kvalitet og ikke minst dyrevelferd. Hvorfor reker, men ikke villfisk? Sjekk ut en god fiskehandler, feks Mathallen. Anonymkode: f220c...35e I tillegg så har jeg en thyroid sykdom så bør unngå alt av seeds- altså grønnsaker og gjerne kutte ut så mye som mullig av karbohydrater. Og egt spise mer carnivore / thyroid venlig mat. Men jeg kan jo ikke heller bli ruinert ekonomisk…. Anonymkode: ad216...606
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Falt i ordspill fella. "Når biff koster flesk" Anonymkode: 8cd8d...8ba noe mer du har på hjertet? 😇 Anonymkode: ad216...606
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I tillegg så har jeg en thyroid sykdom så bør unngå alt av seeds- altså grønnsaker og gjerne kutte ut så mye som mullig av karbohydrater. Og egt spise mer carnivore / thyroid venlig mat. Men jeg kan jo ikke heller bli ruinert ekonomisk…. Anonymkode: ad216...606 Jeg håper du gjør denne radikale kostomleggingen i samarbeid med lege. Reko-ring finner du på Facebook. Du melder deg inn i en gruppe for området der du bor, bestiller varer (feks kjøtt) på FB, betaler på Vipps, og henter på fast hentested. Jeg kjøper mye kjøtt fra Selheim gard på Voss som tilbyr varer her jeg bor. Der kan man få kjøpt alle deler av dyret, inklusive innmat. Og man kan også kommunisere direkte med bonden for å spørre om detaljer i produksjonen hvis man ønsker det. Nettsted her: https://www.vossg.no/ Jeg ser de også har nettbutikk, faktisk. Anonymkode: f220c...35e 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 https://www.facebook.com/groups/rekonorge/ Anonymkode: f220c...35e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Bondens marked er også verdt en titt: https://bondensmarked.no/markedsdag/2022-08-13-vinkelplassen-majorstuen-2261 Anonymkode: f220c...35e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg håper du gjør denne radikale kostomleggingen i samarbeid med lege. Reko-ring finner du på Facebook. Du melder deg inn i en gruppe for området der du bor, bestiller varer (feks kjøtt) på FB, betaler på Vipps, og henter på fast hentested. Jeg kjøper mye kjøtt fra Selheim gard på Voss som tilbyr varer her jeg bor. Der kan man få kjøpt alle deler av dyret, inklusive innmat. Og man kan også kommunisere direkte med bonden for å spørre om detaljer i produksjonen hvis man ønsker det. Nettsted her: https://www.vossg.no/ Jeg ser de også har nettbutikk, faktisk. Anonymkode: f220c...35e Tusen Takk ja jag har allrede fått en liste på ting jeg ska prøve å unngå av legen. Den er ikke 100% carnivore men mye av grønnsaker, soya, ulike krydder, nesten alt av vegetabiliske oljer (oliven olje går fint), gluten og noen enklere ting Ang å finne høylvalite kjøtt, organer og talg er basert mer på andres erfarenheter som sliter med autoimmuna sykdommer og thyroid sykdom Anonymkode: ad216...606
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I tillegg så har jeg en thyroid sykdom så bør unngå alt av seeds- altså grønnsaker og gjerne kutte ut så mye som mullig av karbohydrater. Og egt spise mer carnivore / thyroid venlig mat. Men jeg kan jo ikke heller bli ruinert ekonomisk…. Anonymkode: ad216...606 På norsk heter det frø, kjøtteter og skjold(brusk)kjertel. Vennlig opplysning Anonymkode: 9d480...66b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): På norsk heter det frø, kjøtteter og skjold(brusk)kjertel. Vennlig opplysning Anonymkode: 9d480...66b Det finnes mer forskning ang thyroid så derfør bruker jeg det latinske eller engelske ordet. Så gjorde også legen min ( autoimmun thyreoidea sykdom) - det står også i journalen min. Men ja jeg vet det er en skjoldbrukssykdom. Anonymkode: ad216...606
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): På norsk heter det frø, kjøtteter og skjold(brusk)kjertel. Vennlig opplysning Anonymkode: 9d480...66b Carnivore brukes også som ord over hele verlden og betyr ikke kjøtteter- uten kost basert på animaliske produkter. Mange innen carnivore spiser også frukt. Anonymkode: ad216...606
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #14 Skrevet 12. juli 2022 Det heter ikke carnivore. Men chøtt Anonymkode: 57550...67a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #15 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det finnes mer forskning ang thyroid så derfør bruker jeg det latinske eller engelske ordet. Så gjorde også legen min ( autoimmun thyreoidea sykdom) - det står også i journalen min. Men ja jeg vet det er en skjoldbrukssykdom. Anonymkode: ad216...606 Det var bare en opplysning siden du ser ut til være utenlandsk (svensk?) Anonymkode: 9d480...66b
Jeffe Skrevet 12. juli 2022 #16 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): noe mer du har på hjertet? 😇 Anonymkode: ad216...606 Han har et godt poeng da. Flesk koster typisk mindre enn biff. Så når du klager over at biffen koster flesk så indikerer du at biffen er billig relativt til sin egen pris? Det er noget forvirrende.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #17 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var bare en opplysning siden du ser ut til være utenlandsk (svensk?) Anonymkode: 9d480...66b Fått prøvesvarene etc av en norsk lege. Nei jeg er norsk medborger. Men har en svensk far. Kan også flere andre språk, så iblandt blir det en mix av alt sammen 😅 Anonymkode: ad216...606
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #18 Skrevet 12. juli 2022 Jeffe skrev (3 minutter siden): Han har et godt poeng da. Flesk koster typisk mindre enn biff. Så når du klager over at biffen koster flesk så indikerer du at biffen er billig relativt til sin egen pris? Det er noget forvirrende. Skjønner. Kan desværre ikke endre inlegge nå. At folk her inne ikke Skjønner inlegge på grunn av 4 ord. Det er rart 😅 Anonymkode: ad216...606
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #19 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det heter ikke carnivore. Men chøtt Anonymkode: 57550...67a Kilder på dette? Anonymkode: ad216...606
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #20 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det var bare en opplysning siden du ser ut til være utenlandsk (svensk?) Anonymkode: 9d480...66b Er norsk statsborger* Anonymkode: ad216...606
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå