AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Skal handle i sverige imrg og lurer veldig pp dette.. fant ikke noe svar på google Anonymkode: f0190...f68
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 og fp tilbake pengene selvfølgelig, mener ikke bare kvitte seg med panten ts Anonymkode: f0190...f68
Anzii Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 Mange maskiner i Norge tar svensk pant, men du får ikke penger for det☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 Nei, du kan ikke pante de i Norge. Anonymkode: 39b3a...473
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 Anzii skrev (1 minutt siden): Mange maskiner i Norge tar svensk pant, men du får ikke penger for det☺️ Søren… hva pleier folk å gjøre da? Dra tilbake ril sverige for å pante?🤣 blir vel ikke sp mye billigere enn i norge når man må betale for panten Anonymkode: f0190...f68
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 Seriøst?! Nei, du får ikke pant for svenske flasker/bokser i Norge. Mange maskiner tar i mot utenlandske flasker/bokser, men skal du ha pantepengene tilbake må du dra til Sverige for å pante. Hva er 🤣 med det? Anonymkode: 72992...25a 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Seriøst?! Nei, du får ikke pant for svenske flasker/bokser i Norge. Mange maskiner tar i mot utenlandske flasker/bokser, men skal du ha pantepengene tilbake må du dra til Sverige for å pante. Hva er 🤣 med det? Anonymkode: 72992...25a Det som er 🤣 med det er at jeg skulle trodd det var gjort et samarbeid mellom landene når det er så mange som handler brus i sverige.. å ha en felles ordning. Blir jo bare kastet i søpla om jeg ikke fåt tilbake pengene uansett. Anonymkode: f0190...f68
Anzii Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Søren… hva pleier folk å gjøre da? Dra tilbake ril sverige for å pante?🤣 blir vel ikke sp mye billigere enn i norge når man må betale for panten Anonymkode: f0190...f68 Hehe, ja - da må man tilbake. For min del så bor jeg så nærme grensa at det ikke er noe problem, men har handlet litt i Danmark når vi har feriert der. Da har jeg resirkulert boksene. Jeg tror dog du sparer på det uansett ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det som er 🤣 med det er at jeg skulle trodd det var gjort et samarbeid mellom landene når det er så mange som handler brus i sverige.. å ha en felles ordning. Blir jo bare kastet i søpla om jeg ikke fåt tilbake pengene uansett. Anonymkode: f0190...f68 Så ikke nok med at de norske butikkene skal tape omsetningen din, de skal bli sittende med jobben med svenskepanten din også? Jeg ser absolutt poenget med å handle i Sverige i blant og har ingenting imot det, men å forvente at de norske butikkene skal håndtere panten blir litt som å sette seg på restaurant og be om å få varme opp medbrakt mat. Anonymkode: 7de80...511 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det som er 🤣 med det er at jeg skulle trodd det var gjort et samarbeid mellom landene når det er så mange som handler brus i sverige.. å ha en felles ordning. Blir jo bare kastet i søpla om jeg ikke fåt tilbake pengene uansett. Anonymkode: f0190...f68 Så du kan ikke ha panten liggende til du skal tilbake til sverige? 😅 det er sånn de fleste andre gjør det Anonymkode: bd135...0f4 5 2
Basseboy Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Søren… hva pleier folk å gjøre da? Dra tilbake ril sverige for å pante?🤣 blir vel ikke sp mye billigere enn i norge når man må betale for panten Anonymkode: f0190...f68 Jeg tar med meg boksene neste gang jeg storhandler brus i Sverige 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det som er 🤣 med det er at jeg skulle trodd det var gjort et samarbeid mellom landene når det er så mange som handler brus i sverige.. å ha en felles ordning. Blir jo bare kastet i søpla om jeg ikke fåt tilbake pengene uansett. Anonymkode: f0190...f68 Så du resirkulerer ikke fordi du ikke får betalt? Vi leverer dem i panteautomaten lokalt, de tar i mot til gjenvinning, men uten at vi får pant for de svenske. Jeg slipper tomflasker i hus/full søppelbøtte, flaskene blir gjenvunnet. Vinn-vinn. Jeg er i Sverige et par ganger i året, orker ikke å hoarde på noen tiere. Anonymkode: 3dcfb...24f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #14 Skrevet 12. juli 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Søren… hva pleier folk å gjøre da? Dra tilbake ril sverige for å pante?🤣 blir vel ikke sp mye billigere enn i norge når man må betale for panten Anonymkode: f0190...f68 Er det mulig å være så hjelpesløs og så kravstor på en gang. Ja, folk tar med panten tilbake neste gang de handler, selvsagt. Tenker du at nordmenn burde sluppet å betale svensk pant kanskje, sånn at vi kunne kjøpt oss billig brus uten å tenke på resirkulering? 😛 Anonymkode: 7141d...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #15 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skal handle i sverige imrg og lurer veldig pp dette.. fant ikke noe svar på google Anonymkode: f0190...f68 Ja, det kan du. Jeg var nettopp på Rema å pantet mine 2l colaflasker fra Sverige. Mye mulig det forskjell på hvilke flasker osv. men det funket hos meg. Anonymkode: 082b2...8ac
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #16 Skrevet 12. juli 2022 Veldig mange dumme folk her på KG.. Anonymkode: 42afd...f29 2
Skravleberta Skrevet 6. juni 2023 #17 Skrevet 6. juni 2023 Dette er ikke et dumt spørsmål! Det har vært oppe til vurdering flere ganger om det skal innføres en felles panteløsning for Norge, Sverige og Danmark. Foreløpig er det konkludert med at det blir for dyrt.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #18 Skrevet 6. juni 2023 Vi bor 3 mil unna grensen og handler selvsagt ofte i Sverige, kjøper ikke brus hver gang. Det er som regel de som kommer langveis fra som hamstrer brus, har ofte tenkt hvordan de gjør det med panten. Tenker de at de kan pante svensk tomgods i Norge? Anonymkode: 01c23...738
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #19 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 11.02): Ja, det kan du. Jeg var nettopp på Rema å pantet mine 2l colaflasker fra Sverige. Mye mulig det forskjell på hvilke flasker osv. men det funket hos meg. Anonymkode: 082b2...8ac Men du får jo ikke penger for det. Anonymkode: 35449...eea
Eva-Lena Skrevet 6. juni 2023 #20 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 1.19): Søren… hva pleier folk å gjøre da? Dra tilbake ril sverige for å pante?🤣 blir vel ikke sp mye billigere enn i norge når man må betale for panten Anonymkode: f0190...f68 Jeg er ofte i Sverige og kjøper blant annet brus. Jeg tar tomgodset med tilbake til Sverige og panter det der. Mange automater tar både flasker og bokser, men du får ikke penger for de. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå