Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok først av alt…. Jeg kan ikke noe for at det skjedde, ingen forvarsel men det skjedde.

saken er sånn at vi var på familieutflukt og uten at jeg kjenner noe så begynner urinen min å renne. Jeg har i dag fått påvist uvi. Men nok om det. Vi er da 12 voksne og 4 barn under 6 år samt ungdommer som alle er 19-20 årene 5 stykk totalt. Vi er på telttur ca 3 mil unna bopæl til svogeren min. Vi hadde akkurat kommet dit vi skulle campe og vi skulle kun være en dag i telt. Som  sagt mens vi sitter der å skravler så renner urinen min og jeg går da vekk fra de andre og ender med å kjøre hjem til meg selv som da er 35-40 min å kjøre. Legger håndkle i bilsete som jeg sitter på. Jeg dusjer og kommer meg tilbake. Men dritflau rett og slett. Vi kjører hjem dagen etter , altså i dag og bilen blir fylt opp av folk, og underveis ser jeg jo at de er litt annerledes, litt mer stille min ene svigerinne og datteren hennes. Litt senere når jeg er hjemme så kommer det en mld fra niesa mi om at det luktet vondt u bilen min , stinket urin og at moren hadde snakket stygt om meg etter at jeg dro fra de i dag. Og at hun mente at jeg bør klare å holde meg for god til slike ting. Og at hun var flau Over å ha meg i familien. Og da forsto jeg hvorfor hun var så rar når vi pakket ut av bilene. 

men hvordan håndtere dette?

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud å dårlig , det er jo uhell… hadde bare gledet meg til den gang hun har ett uhell av ett slag får vist uhell ikke finnes i hennes hode kommer hun til å hate seg selv😅 men hadde pratet med ungene å sagt at sånn kan skje å det kanskje bare var litt dumt sagt

Anonymkode: 54992...7c2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uvi er ikke akkurat det første folk vil ha, og når jeg får UVI så gjør jeg desperate ting for å bli kvitt det fordi deg faktisk er jævlig vondt og utrolig stress. Så jeg vil at du skal vite Ts, at dette ikke er din feil. Det hun ikke klarer å oppføre seg, eller forstå din situasjon, det er hennes problem. Men fortalte du de at du dro pga du fikk UVI? 

Anonymkode: 903fc...885

• Liker 3
Skrevet

Sånt kan skje alle :) Jeg forstår at det kan være ubehagelig å lukte urinlukt, men synes det var en utrolig tåpelig unnskyldning for å snakke stygt om deg i  ettertid. Tror neppe de andre i familien har urin som lukter blomster :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dama har barn bør hun ha full forståelse for dette.

Etter fødsel, særlig med epidural, er det mange damer som mister kontroll over blæra i dager eller uker. Og med en sånn erfaring vet man hvordan det er. Og da gir man ikke skam til andre for noe sånt. 

Ikke din skyld og ikke noe å skamme seg over. 

Anonymkode: bc794...d0c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en prippen gjeng. Hadde det vært i mim svigerfamilie så hadde noen sagt noe der og da og fått en forklaring. Så hadde en eller annen kommet med en historie om hvordan de dreit seg ut med noe lignende. Så hadde alle ledd, kommet med råd for å få vekk lukta og greia hadde vært ute av verden. 

Anonymkode: 5dc68...467

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
sucasamicasa skrev (13 timer siden):

Ok først av alt…. Jeg kan ikke noe for at det skjedde, ingen forvarsel men det skjedde.

saken er sånn at vi var på familieutflukt og uten at jeg kjenner noe så begynner urinen min å renne. Jeg har i dag fått påvist uvi. Men nok om det. Vi er da 12 voksne og 4 barn under 6 år samt ungdommer som alle er 19-20 årene 5 stykk totalt. Vi er på telttur ca 3 mil unna bopæl til svogeren min. Vi hadde akkurat kommet dit vi skulle campe og vi skulle kun være en dag i telt. Som  sagt mens vi sitter der å skravler så renner urinen min og jeg går da vekk fra de andre og ender med å kjøre hjem til meg selv som da er 35-40 min å kjøre. Legger håndkle i bilsete som jeg sitter på. Jeg dusjer og kommer meg tilbake. Men dritflau rett og slett. Vi kjører hjem dagen etter , altså i dag og bilen blir fylt opp av folk, og underveis ser jeg jo at de er litt annerledes, litt mer stille min ene svigerinne og datteren hennes. Litt senere når jeg er hjemme så kommer det en mld fra niesa mi om at det luktet vondt u bilen min , stinket urin og at moren hadde snakket stygt om meg etter at jeg dro fra de i dag. Og at hun mente at jeg bør klare å holde meg for god til slike ting. Og at hun var flau Over å ha meg i familien. Og da forsto jeg hvorfor hun var så rar når vi pakket ut av bilene. 

men hvordan håndtere dette?

Troll

Man tisser ikke på seg av UVI 😂

Anonymkode: 1c05a...08d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Troll

Anonymkode: bd0ef...fc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Troll

Det kan man faktisk gjøre hvis man ikke kjenner at man må på do eller ikke rekker tidsnok . En av symptomene et å fly mye på do. Og tisse ofte. Og når man har fått diagnosen av legen så skal man anta at de vet hva som er feil 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en svigerfamilie du har😳

Hadde det skjedd i min, eller svigerfamilien ville ingen laget noe nummer ut av det. Alle kan være uheldig av og til.

Du skal ikke være flau, det kan skje den beste😊

Ikke akkurat det samme, men jeg var "uheldig" på tur en gang når jeg skulle tisse i skogen, tissa på buksa mi istede, mamma og søsteren min holdte på å le seg skakk, på en god måte🥲 Ble iallefall ikke dårlig stemning at jeg måtte gå hjem i våt bukse🤣

Anonymkode: 82b4c...739

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Maken til oppførsel fra de. Dette kan jo dessverre skje hvem som helst. Uff kan du ikke si til de at du har uvi da og forklare situasjonen. Er ikke verre enn det. Er så trasig at folk ikke snakker sammen om ting her inne på KG. kommunikasjon i samfunnet er visst en sjelden vare. Er helt grusomt. Jeg har lært meg å kommunisere mye så det er jeg veldig glad for. En kommer ingen vei ellers her i livet da.

Anonymkode: 4da46...604

• Liker 1
Skrevet

TS du var ute i marka i telt, og jeg lurer litt på hvorfor du ikke dro å tisset bak en busk når du kjente det rant? I stedet for å sitte i bilen og "tisse" i setet? 

Det setet må vel byttes ut eller dyprenses om du tisset tom blæren i den? Beklager om jeg spør frekt, men bare lurer på tankeprosessen her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 14.11):

Troll

Ehhhhh jo. Da jeg hadde UVI, tissa jeg på meg både her og der. Stod på jobb en gang, merka jeg måtte tisse, prøvde å bevege meg og vipps hadde jeg tissa gjennom buksa. En annen gang jeg hadde UVI var jeg på tredemølla. Merka jeg måtte tisse. Stoppa mølla, gikk av og vipps! Tissa på meg igjen. Begge gangene fikk jeg påvist UVI. Ekstrem trang var det eneste symptomet jeg hadde. 

Anonymkode: b2e8b...d2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (3 minutter siden):

TS du var ute i marka i telt, og jeg lurer litt på hvorfor du ikke dro å tisset bak en busk når du kjente det rant? I stedet for å sitte i bilen og "tisse" i setet? 

Det setet må vel byttes ut eller dyprenses om du tisset tom blæren i den? Beklager om jeg spør frekt, men bare lurer på tankeprosessen her. 

Fordi med UVI må du gjerne tisse hele tiden. Altså, hele forbanna tiden. Jeg svarte rett over her. Fra f.eks mølla til doen var 10-20 meter. Jeg tissa på meg for hvert skritt jeg gikk. Så tissa jeg på do(2-3 dråper). Så gikk det to minutter og jeg måtte tisse igjen.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi med UVI må du gjerne tisse hele tiden. Altså, hele forbanna tiden. Jeg svarte rett over her. Fra f.eks mølla til doen var 10-20 meter. Jeg tissa på meg for hvert skritt jeg gikk. Så tissa jeg på do(2-3 dråper). Så gikk det to minutter og jeg måtte tisse igjen.

Så trasig.

Da kan man jo ikke gå ut uten å bruke et type bind som er for de med lekkasjer. 

Synes forøvrig hun svigerinna høres ut som en kjerring.

AnonymBruker
Skrevet

Som vanlig står trollene klare og roper «troll» med engang noen har et problem de selv ikke har….. For en uvitende og dømmende verden vi lever i! Og disse idiotene skal oppdra barn?!?! 

Forstår deg godt, TS! Ville ringt til svigerinnen min og sagt at du ønsker å høre hva hun har fortalt andre angående denne situasjonen, evt be mannen din gjøre det! Dette hadde jeg ikke funnet meg i! 

Anonymkode: 6684a...e43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tisset på meg pga UVI. Kjente ikke noe på forhånd og plutselig rant det gjennom buksen. Dette var på tur på stranden. Dagen etter kom andre symptomer som smerte og dårlig allmenntilstand. Dette skjedde før jeg fikk barn. 

For en stygg svigerfamilie du har! Jeg ville sendt en melding som en annen her skriver. Og istedenfor å skrive at du liker dem og ønsker å være med dem så ville jeg skrevet at det er sårende og stygt å bli baksnakket på den måten. 

Anonymkode: fd191...c15

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For noen fæle folk! Det er ikke normal oppførsel i det hele tatt.

Jeg hadde sagt at jeg hadde urinveisinfeksjon, men at i det minste så har jeg ikke en ræva personlighet. Fy altså, er irritert på dine vegne jeg nå. 

Anonymkode: 51e9b...f8d

AnonymBruker
Skrevet

Pussig av hun som videreformidlet baksnakkingen også. Frekt som fy. Send gjerne en felles melding til henne og svigerinnen og si noe sånt som: Hei! Jeg fikk melding fra ... om at ... hadde sagt ... Forklaringen er at jeg fikk en akutt UVI, og det ble dessverre litt lukt i bilen. Beklager, det var ikke vondt ment :)

Anonymkode: 11aa9...0c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sånne frekke baksnakkere hadde ikke jeg orket å tilbringe mer tid eller krefter på.     

Anonymkode: ea047...6d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...