AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Kan noen fortelle litt hvordan dere føler det mtp ny dame og forholdet hennes til dine barn? (Eller for menn; ny mann i liver til barna dine). Blir du sjalu når du hører at de finner på ting med denne nye personen eller synes dere bare det er fint? Anonymkode: 174a1...f2d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Min eks fant seg en super grei dame, som hele tiden ser våre barn og vil deres beste. Har ikke vært sjalu. Men det tror jeg kan være at jeg var helt ferdig med han når vi gikk fra hverandre. Anonymkode: a980f...0a9 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 Når bf fant seg ny mens jeg var gravid så ble jeg ikke så happy…Fikk vite etter fødsel. Nå er det slutt mellom dem, men tenker hvis han finner seg en nå, så unner jeg han det. Vil han bare han alt godt, så lenge dette er en kjæreste som vil akseptere barna meg og han har sammen❤️ Anonymkode: 3fe1e...106
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Jeg syns det er litt sårt, selvom jeg er ferdig med eks. Vet hun ikke kan ta min plass, men hun kan være bare den gøye, som ikke får samme små-konfliktene med barna. Anonymkode: 174a1...f2d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan noen fortelle litt hvordan dere føler det mtp ny dame og forholdet hennes til dine barn? (Eller for menn; ny mann i liver til barna dine). Blir du sjalu når du hører at de finner på ting med denne nye personen eller synes dere bare det er fint? Anonymkode: 174a1...f2d Som stemor selv, så tenker jeg at du må la din eks og nye dame få frihet til å ordne den nye situasjonen hos han i fred med barnet. At du blander deg inn osv. Gjør bare barnet ditt usikker, og stemor og far irriterte. Og det gir ikke godt grunnlag for fint samvær med barnet deres. En stemor blir aldri noen erstatter for deg. Så sjalusien kan du enten holde for deg selv eller bare droppe. Jeg forstår det er vanskelig om du fortsatt har følser for ex osv. Men stemor blir viktig når du ikke er der. Dessuten så er barnet heldig om stemor blir glad i barnet ditt og barnet ditt glad i henne. Det betyr også en trygg og god oppvekst med flere viktige voksne. Er hun en god dame, så kjøper hun gjerne en gave eller fler. Og det skal ikke du se på som noen konkurranse. Men at hun faktisk gjør en innsats på at barnet ditt skal ha det bra. Bedre samarbeid du har jo bedre blir det for alle, uansett hvor kjipt du måtte syntes det er. Men du kan nok ikke forlange at ex skal være evig singel uansett. Anonymkode: 275e9...ca1 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg syns det er litt sårt, selvom jeg er ferdig med eks. Vet hun ikke kan ta min plass, men hun kan være bare den gøye, som ikke får samme små-konfliktene med barna. Anonymkode: 174a1...f2d Der tar du vel litt feil. Mye enklere å være mor enn stemor. Hvis du tror at det blir konflikt fritt, så er det ikke det. Som stemor skal du klare å bli kjent med en unge som ikke alltid er like innstilt på å dele pappaen din. Les flere tråder her inne, så seer du at stemødre får ikke bare det gøye. De er like stor del i krangler om rydding osv. Som sett du og far er feks. Anonymkode: 275e9...ca1 2
Mt3 Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Det er naturlig å føle på litt sjalusi, men da er det viktig å prøve å snu den følelsen og tenke hvor bra det er for barna om de får en ekstra voksenperson inn i livet sitt som ønsker de alt godt og som barna får en god relasjon til. 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 Kjente på en liten sjalusi i starten, og litt enda, ikke i forhold til mannen, kun barnet. Men heldigvis vinner den delen av meg som synes det er fint at han har enda ett voksent menneske i sin familie, siden vi er en ganske liten familie og livet er langt. Han liker henne veldig og det er jo det jeg ønsket meg. Den lille sjalusien holder jeg for meg selv og er glad pappaen fant en dame barnet liker. Det motsatte hadde vært krise. Anonymkode: 7142f...862 1 1
Ost Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Så lenge vedkommende er en oppegående person som er god mot barnet og en barnet liker, så er det helt fint.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 Jeg har ingen problem, men ungdommen liker henne ikke. Jeg fremsnakker alt jeg kan, for tror hun er helt normal. Det er nok alderen de er i. Nå er det mange år siden vi flyttet fra hverandre, så det har alltid vært sånn. Ungdommen er 14 og 17 år, så det meste av kommunikasjon går direkte også nå. Jeg og far har alltid hatt et enkelt og ukomplisert samarbeid. Så nei, kjenner ikke sjalusi. Jeg tenker om dette forholdet varer vil det gå seg til. Ungdommen må også gi litt og ikke bare være trassig tenåringer. I et tidligere forhold når barna var små, kunne jeg kjenne et stikk nå og da. Tror det er helt normalt. Jeg følte på at jeg alene ikke kunne tilby det samme osv. Det kan komme en del tanker som er lite konstruktive. Jeg lot det bare være følelser, og glad er jeg for det. Anonymkode: 224bd...361 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen problem, men ungdommen liker henne ikke. Jeg fremsnakker alt jeg kan, for tror hun er helt normal. Det er nok alderen de er i. Nå er det mange år siden vi flyttet fra hverandre, så det har alltid vært sånn. Ungdommen er 14 og 17 år, så det meste av kommunikasjon går direkte også nå. Jeg og far har alltid hatt et enkelt og ukomplisert samarbeid. Så nei, kjenner ikke sjalusi. Jeg tenker om dette forholdet varer vil det gå seg til. Ungdommen må også gi litt og ikke bare være trassig tenåringer. I et tidligere forhold når barna var små, kunne jeg kjenne et stikk nå og da. Tror det er helt normalt. Jeg følte på at jeg alene ikke kunne tilby det samme osv. Det kan komme en del tanker som er lite konstruktive. Jeg lot det bare være følelser, og glad er jeg for det. Anonymkode: 224bd...361 Lenge siden vi flyttet fra hverandre, og alltid vært sånn er ment som det er ikke noe nytt for ungdommen at vi ikke er sammen. Anonymkode: 224bd...361
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 Tror jeg hadde følt mye på negative følelser. Men man må jo bare la det ligge og forsøke forstå at det handler om usikkerhet. Anonymkode: 09ea4...c39
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som stemor selv, så tenker jeg at du må la din eks og nye dame få frihet til å ordne den nye situasjonen hos han i fred med barnet. At du blander deg inn osv. Gjør bare barnet ditt usikker, og stemor og far irriterte. Og det gir ikke godt grunnlag for fint samvær med barnet deres. En stemor blir aldri noen erstatter for deg. Så sjalusien kan du enten holde for deg selv eller bare droppe. Jeg forstår det er vanskelig om du fortsatt har følser for ex osv. Men stemor blir viktig når du ikke er der. Dessuten så er barnet heldig om stemor blir glad i barnet ditt og barnet ditt glad i henne. Det betyr også en trygg og god oppvekst med flere viktige voksne. Er hun en god dame, så kjøper hun gjerne en gave eller fler. Og det skal ikke du se på som noen konkurranse. Men at hun faktisk gjør en innsats på at barnet ditt skal ha det bra. Bedre samarbeid du har jo bedre blir det for alle, uansett hvor kjipt du måtte syntes det er. Men du kan nok ikke forlange at ex skal være evig singel uansett. Anonymkode: 275e9...ca1 Hei, høres ut som du går rett i angrep på TS her…. Hun har kun luftet noen tanker og spør hva mødre tenker rundt disse situasjonene og hva som er normalt å føle. Herregud, er det rart noen er redd for hvem som blir stemor til barna?! Som stemor selv, har jeg vært inkluderende med eksen. Ser ingen grunn til å ikke være samarbeidsvillig. Anonymkode: b7e57...e59 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #14 Skrevet 12. juli 2022 Jeg finnes ikke sjalu og synes eksens kjæreste er helt ålreit. Barna er imidlertid ikke overbegeistret. Det går seg sikkert til, selv om jeg tror hun og eldste aldri blir noen veldig god match. Anonymkode: 32780...985 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #15 Skrevet 12. juli 2022 Den første stemoren barna hadde, gjorde alt i sin makt for å nedgradere meg som mor, tok over alt som hadde med barna å gjøre. Ene gangen krevde hun at barnehagen ga henne beskjed om ting, og ikke meg eller far. Det ble ikke så godt tatt i mot fra bhg. Hun dukket til og med opp på en sykehustime med yngste barnet, men der sa heldigvis legen at det kun var foreldrene som skulle være til stede. Det forholdet varte heldigvis ikke lenge. Nå har barna ei super stemor. De er glade i henne og hun er glad i dem. Eneste jeg kan kjenne på er at hun får tilbringe tid med barna når jeg ikke kan. Som nå når barna er med dem i 3 uker. Anonymkode: 53d0f...72c 2
NiceOrNothing Skrevet 12. juli 2022 #16 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kan noen fortelle litt hvordan dere føler det mtp ny dame og forholdet hennes til dine barn? (Eller for menn; ny mann i liver til barna dine). Blir du sjalu når du hører at de finner på ting med denne nye personen eller synes dere bare det er fint? Anonymkode: 174a1...f2d I begynnelsen syns jeg det var helt topp , da hun gikk helt opp i topp-ti stemor strategi , å fant på masse hyggelig med barna. Vil si hun beriket forholdet de hadde med faren . ( som er veldig initiativløs ) . På sikt når hun fikk en liten selv , skyvde hun barna fra seg . Det var ikke en like hyggelig erfaring . Men da syntes jeg synd i både barna og henne . Tenkte kanskje hun hadde en svangerskapsdepresjon .
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #17 Skrevet 12. juli 2022 Jeg kjenner stemor fra før, stemor og barnefar har barn i samme klasse og ble sammen under kompliserte forhold. Jeg likte henne ikke før, og liker henne ikke nå. Barna liker henne, men syns relasjonen kan være vanskelig (stesøsken i samme klasse). Jeg snakker ikke negativt om henne til barna, men tenker nok eldste skjønner at situasjonen rundt oss voksne er litt komplisert Anonymkode: e4951...fab
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #18 Skrevet 12. juli 2022 Jeg kan kjenne på et stikk av tanken på dem sammen som familie, særlig nå når de er på ferie sammen og jeg savner barna veldig. Men stemor er nydelig, og veldig god på å se barnas behov, både egne og våre barn. Barna er også begeistret for henne. Så jeg snakker henne opp så mye jeg kan, tenker det er viktig at mine barn ikke føler de står i en lojalitetskonflikt mellom oss voksne og at de kan kose seg der uten å tenke på meg og mine følelser. Anonymkode: 45d53...327 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #19 Skrevet 12. juli 2022 Jeg liker stemoren til ene barnet mitt veldig godt! (Kun eldste som har annen far). Aldri vært sjalu og kjenner ikke på sjalu. Var helt ferdige med hverandre når det ble slutt. Hun er kjempe flink med barnet, følger opp på alle måter og er virkelig en berikende person i barnets liv. Finner gjerne på ting med henne og barnet «vårt». Anonymkode: 80469...2da
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #20 Skrevet 13. juli 2022 Har en venninne som står midt oppe i denne problematikken nå. Der forsøker stemor med alle midler å vise mann og barn hvor mye bedre hun er enn barnas mor. Tror det må være sjalusi og usikkerhet som ligger bak, men det gjør at det blir utrivelig, og venninnen min synes ikke det er hyggelig når ungdommen kommer hjem og forteller at "stemor sa at hun alltid lager all mat fra bunnen av, det er mye bedre", "stemor sier at vi kan få lov til å gjøre ditt og datt". Dama prøver hardt å virke perfekt, og at ungdommen skal mene at hun gjør ting på en bedre måte enn moren. Denne nye stemoren vet ingen ting om hva mannen hun er sammen med har gjort mot min venninne. Hun aner ikke at han var utro i lengre tid, og at han har vært sammen med flere damer siden bruddet. Tror det hadde kommet som en stor overraskelse om hun visste dette, og ante at sjansen for at hun blir byttet ut snart, er rimelig stor... Anonymkode: 205b0...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå