Gå til innhold

Hvor fort vokser egentlig barn etter fylte 2 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår selvfølgelig at dette er individuelt, men håper på å få litt erfaringer😄

Jenta mi blir 2 år i august, og bruker 86/92 i klær nå. Noe i 86 er for trangt, mens noe i 92 er for stort. 

Ser at det er masse ull på salg nå, og kunne tenke meg å kjøpe inn litt til høsten/vinteren. Men er litt usikker på størrelse. Mange bodyer slutter på størrelse 92, men jeg tenker det kanskje er mest praktisk med body også denne høsten? Men ønsker ikke å kjøpe inn noe som blir for lite før det i det hele tatt blir kaldt nok til å ta det i bruk🙈

Så spørmålet mitt er egentlig hvor fort barna vokser i denne alderen? Føler at frem til nå har hver størrelse vart i alt fra 2-6 mnd.

Bør jeg gå for 92 eller 98?

Hun er ein "plugg", og er noe stor for alderen. Hun er i samme størrelse som de som er født tidlig på året på samme avdeling i barnehagen om det har noe å si. :)

Anonymkode: f2ba0...509

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for 98. Og body er best så lenge de bruker bleie, ellers havner ofte bleien ned på knærne 🙈

Anonymkode: df140...300

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min fyller 2 senere i år enn din og bruker samme størrelse (dvs 86 i underdel og 92 i overdel), men er veldig slank og langt under gjennomsnittlig vekt for alderen. Hvordan kan din være en plugg da? Er hun ikke så lang? Min er gjennomsnittlig lang.

Overdeler er det sjeldent problematisk at er for store/lange. De skal være ganske mye for store før det blir vanskelig eller ubehagelig å bevege seg i dem. Jeg har selv kjøpt inn overdeler i ull i str 98, for ullen skal jo faktisk brukes frem til våren.

Med underdeler er jeg mer usikker og avventende, siden det er mer problematisk at de er for store, siden de rett og slett ikke kan brukes om de sklir ned. Ligger barnet mellom 86 og 92 i underdeler? I så fall vil jeg tippe at 92 holder ut vinneren/våren. Dersom hun er mer en klar str 92, er jeg mer usikker. 

Anonymkode: 91567...44b

AnonymBruker
Skrevet

Bare for å legge til: Str 86 er 12-18 mnd, str 92 er 18-24 mnd. Jenta di er 23 mnd og høres da absolutt ikke stor ut for alderen, heller tvert i mot. 

Anonymkode: 91567...44b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan se på vekstkurvene. Hvis barnet ditt har fulgt en kurve hele tiden vet du sånn ca hva hun blir til våren, selv om de vokser i rykk og napp. Hjelper ikke på at passform og størrelser varierer fra merke til merke da 🤷‍♀️

Anonymkode: dc086...2c6

Skrevet

Brukte 92 nesten et år. Han sluttet helt å vokse en stund 😅 men plutselig ble 92 alt for lite ila et par uker nå i vår (han blir tre i august) . Veldig vanskelig å forutsi!

Men utifra min erfaring ville jeg gått for 92.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. :)

Hun ligger rett ovenfor skjema når det kommer til vekt (hs er ikke bekymret for dette), og på øverste linje når det kommer til høyde. Siden hun er like lang/stor som de som er født i januar har jeg bare tenkt hun er litt stor for alderen🤷‍♀️ ikke at det har noe å si da. Bruker hovedsakelig klær fra Lindex, konges sløjd, wheat og andre nordiske merker. Størrelse 86/92 fra feks Newbie blir for smalt for henne.😊

Men da tror jeg at jeg går for størrelse 98, så får vi heller brette opp litt i begynnelsen. Så varer det kanskje helt til våren igjen🥰

Skrevet

Vår brukte 98 i fjor sommer, og passer fortsatt i de fleste 98 klær 😊 fylte nettopp 3

AnonymBruker
Skrevet

Hadde droppet body og gått for ullgensere i str 98.

hvor er det salg på ull?

Anonymkode: 78e50...43e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde droppet body og gått for ullgensere i str 98.

hvor er det salg på ull?

Anonymkode: 78e50...43e

Føler det alltid er salg på ull et eller annet sted... bare å sjekke diverse nettbutikker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt inn i 98 nå, takk for svar. :)

Til du som lurte, så har de mye fint på salg på dressmykid.no, familiebutikken.no og guttelus.no bla😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...