AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Jeg har et bonusbarn på 13 år og vi går godt sammen. Jeg har det siste halvannet året begynt å banke på døren til barnet, fordi jeg ønsker at barnet skal ha privatliv når det er på sitt rom. Barnet er vant til å komme inn på vårt soverom uten å banke på, og i det siste har jeg syntes det har vært litt ubehagelig hvis jeg feks er naken etter en dusj og samboer også er i soverommet sammen med meg, eller hvis vi ligger på sengen og slapper av med klær eller halvveis avkledd. Sist det skjedde sa jeg litt skarpt til barnet at det var fint hvis det kunne banke på døren før det kom inn på rommet. Barnet ble litt paff, men sa ok og gikk ut igjen. Jeg fikk dårlig samvittighet og spurte samboer om jeg ikke burde sagt det, men han svarte meg ikke og det var tegn på at han ikke likte at jeg sa det. Jeg har ikke lyst at barnet skal dundre inn på soverommet vårt og se oss nakne eller se oss gjøre ting som gjør barnet pinlig berørt. Jeg har et barn som er eldre, og hun har jeg lært å banke på soveromsdører siden hun var en liten. Anonymkode: a91ae...af6 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Nei, det syns jeg er helt innafor.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 Nei må vel være greit å ha det tenker jeg. Anonymkode: f4d2e...a57 12
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 Du kan jo minne barnet på det at du banker jo på barnets dør og at det burde jo barnet gjøre på deres dør også. Anonymkode: 2207f...480 7 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan jo minne barnet på det at du banker jo på barnets dør og at det burde jo barnet gjøre på deres dør også. Anonymkode: 2207f...480 Jeg har tenkt å snakke med barnet om at jeg ikke mente å være frekk, siden det glapp ut av meg med litt skarp og høy stemme. Ifølge faren så skal ikke barnet hverken irettesettes eller få beskjeder, men gjøre akkurat hva det vil siden det er enebarn og pappas øyensten. Jeg har bare lyst å skjerme barnet for å se noe det ikke burde sett. Husker selv hvor sjokkert og kvalm jeg ble som tenåring, når jeg oppdaget at mine foreldre hadde et sexliv. Ts Anonymkode: a91ae...af6 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Det er faktisk ikke greit av deg i det hele tatt. Husker pappa var sammen med en slik dame, jeg ble knust da jeg fikk den beskjeden. Et barn bør ikke begrenses på den måten, dette hadde du aldri gjort om det var ditt eget barn. Ble oppriktig trist av dette innlegget og fikk flasch back til ungdomsårene. Anonymkode: d1688...aff 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har tenkt å snakke med barnet om at jeg ikke mente å være frekk, siden det glapp ut av meg med litt skarp og høy stemme. Ifølge faren så skal ikke barnet hverken irettesettes eller få beskjeder, men gjøre akkurat hva det vil siden det er enebarn og pappas øyensten. Jeg har bare lyst å skjerme barnet for å se noe det ikke burde sett. Husker selv hvor sjokkert og kvalm jeg ble som tenåring, når jeg oppdaget at mine foreldre hadde et sexliv. Ts Anonymkode: a91ae...af6 Slutt å ha sex når ungen er våken og i hus, ærlig talt. Anonymkode: d1688...aff 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er faktisk ikke greit av deg i det hele tatt. Husker pappa var sammen med en slik dame, jeg ble knust da jeg fikk den beskjeden. Et barn bør ikke begrenses på den måten, dette hadde du aldri gjort om det var ditt eget barn. Ble oppriktig trist av dette innlegget og fikk flasch back til ungdomsårene. Anonymkode: d1688...aff Har du egentlig egentlig lest hva jeg skrev i mitt hovedinnlegg? Jeg skrev at jeg har lært min egen datter som er eldre, å banke på andres soveromsdører fra hun var liten. Det handler om å respektere hverandres privatliv. Det er like viktig for oss voksne å respektere at barn har et privatliv, og spesielt når de kommer i puberteten og ønsker å tilbringe mer og mer tid for seg selv på rommet sitt. P.s Jeg har vært i barnets liv de siste 7 årene. Ts Anonymkode: a91ae...af6 22 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 Du hadde ikke trengt å være skarp da.. blir jo som å kjefte på ungen for noe som alltid har vært greit før. Anonymkode: bb2e2...3df 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er faktisk ikke greit av deg i det hele tatt. Husker pappa var sammen med en slik dame, jeg ble knust da jeg fikk den beskjeden. Et barn bør ikke begrenses på den måten, dette hadde du aldri gjort om det var ditt eget barn. Ble oppriktig trist av dette innlegget og fikk flasch back til ungdomsårene. Anonymkode: d1688...aff Man hadde aldri satt grenser for eget barn? Her må barna banke på når de vil inn på soverommet vårt. Hvorfor skulle de ikke det? Anonymkode: bb2e2...3df 21 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #11 Skrevet 11. juli 2022 Låse døra...? Anonymkode: 74c2e...357 2 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #12 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du hadde ikke trengt å være skarp da.. blir jo som å kjefte på ungen for noe som alltid har vært greit før. Anonymkode: bb2e2...3df jeg er ikke ts, men vil forsvare det der med skarpt tonefall.. noen ganger kommer ting ut litt feil, spesielt om man skvatt litt da barnet bare kom inn. i den alderen syns godt de kan få en påminnelse om at alle har krav på et privatliv, også foreldrene... så snakk med ungen og si at du ikke mente det sånn det kom ut, men at du ønsker at hun skal banke på - det er normal høflighet. Anonymkode: 7d24d...6fc 14 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #13 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du egentlig egentlig lest hva jeg skrev i mitt hovedinnlegg? Jeg skrev at jeg har lært min egen datter som er eldre, å banke på andres soveromsdører fra hun var liten. Det handler om å respektere hverandres privatliv. Det er like viktig for oss voksne å respektere at barn har et privatliv, og spesielt når de kommer i puberteten og ønsker å tilbringe mer og mer tid for seg selv på rommet sitt. P.s Jeg har vært i barnets liv de siste 7 årene. Ts Anonymkode: a91ae...af6 Men dette barnet har ikke hatt disse grensene, så blir helt tullete å innføre det nå. Barn skal ikke måtte banke på hos foreldrene. Anonymkode: d1688...aff
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #14 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slutt å ha sex når ungen er våken og i hus, ærlig talt. Anonymkode: d1688...aff Vi har ikke sex når barnet er våkent og vi hadde ikke sex den dagen. Jeg satt splitter naken på sengen og skulle ta på meg undertøyet, og barnets far satt påkledd ved siden av meg og strøk meg på puppen da barnet kom inn i full fart. Jeg var livredd for at barnet skulle tro at vi hadde sex, derfor glapp kommentaren ut av meg. Ts Anonymkode: a91ae...af6 12 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #15 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du hadde ikke trengt å være skarp da.. blir jo som å kjefte på ungen for noe som alltid har vært greit før. Anonymkode: bb2e2...3df Nei jeg hadde ikke trengt å være skarp, men det glapp ut av meg uten at jeg hadde kontroll fordi jeg ble så overrasket. Derfor har jeg tenkt å si til barnet at det var ikke meningen å snakke i et sånn toneleie, men at jeg ble litt overrasket. Ts Anonymkode: a91ae...af6 11 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #16 Skrevet 11. juli 2022 Selvfølgelig kan en si ifra om det. En trettenåring skjønner jo egentlig det, men dette burde jo barnet ha lært for lenge siden. Anonymkode: 78661...1be 12 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #17 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dette barnet har ikke hatt disse grensene, så blir helt tullete å innføre det nå. Barn skal ikke måtte banke på hos foreldrene. Anonymkode: d1688...aff Tullpreik. Jeg (mor) bor alene med jentungen, og vi har siden hun var rundt seks år hatt regelen om å banke på en lukket soveromsdør og vente på svar. Det handler om at vi begge kan ha behov for privatliv. Anonymkode: 1b7fd...5ab 13 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #18 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men dette barnet har ikke hatt disse grensene, så blir helt tullete å innføre det nå. Barn skal ikke måtte banke på hos foreldrene. Anonymkode: d1688...aff Jeg banker på døren til barnet og det vet jeg at det setter pris på, fordi jeg helt frem til for halvannet år siden bare gikk inn hvis jeg skulle snakke med det eller legge fra meg rene klær. Jeg så at det ikke alltid var så populært, derfor begynte jeg og faren å banke på fordi jeg respekterer barnets privatliv. Akkurat det samme gjorde jeg med min egen datter også. Ts Anonymkode: a91ae...af6 5 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. juli 2022 #19 Skrevet 11. juli 2022 Synes det er helt innafor med så store barn.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #20 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har ikke sex når barnet er våkent og vi hadde ikke sex den dagen. Jeg satt splitter naken på sengen og skulle ta på meg undertøyet, og barnets far satt påkledd ved siden av meg og strøk meg på puppen da barnet kom inn i full fart. Jeg var livredd for at barnet skulle tro at vi hadde sex, derfor glapp kommentaren ut av meg. Ts Anonymkode: a91ae...af6 Kle på deg på badet etter dusj. Anonymkode: d1688...aff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå