Gå til innhold

Hel- eller halvfabrikata - hva er den beste og den verste?

Gjest Anonymus Notarius

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus Notarius

Hel- og halvfabrikata kan i noen tilfeller være på høyde med den hjemmelagde varianten, andre ganger ikke i nærheten engang. Hvilke typer hel- eller halvfabrikata synes du er de beste og verste?

En av de beste helfabrikataene synes jeg er rømmegrøten til Fjordland. Minst like god som hjemmelaga. 

En favoritt blant halvfabrikata er Toro tomatsuppe. Jeg har aldri fått en hjemmelaga tomatsuppe jeg har likt særlig godt. Det smaker stort sett veldig surt og sterkt. Har prøvd mange ganger selv og har også fått det servert hos andre. Men ingen slår Toro på det området 😄 

I den andre enden av skalaen er ferdiglaget potetsalat. Har prøvd flere merker, og de smaker rett og slett ikke godt. Dropper potetsalat om jeg ikke har tid til å lage det selv.

Kommer sikkert på flere etter hvert.

Hva er deres beste og verste halv- eller helfabrikata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Meny sin fiskesuppe, liker den veldig godt 👍

Anonymkode: 2335b...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posestappe må være noe av det aller verste jeg vet.

Toro lasagne liker jeg, men vi spicer opp sausen og bruker mye parmesan mellom lagene. Jeg liker også tomatsuppen, og da spiser jeg den som den er. Syns god,  hjemmelaget tomatsuppe er langt mer jobb og oppvask enn det er verdt 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymus Notarius skrev (39 minutter siden):

Hel- og halvfabrikata kan i noen tilfeller være på høyde med den hjemmelagde varianten, andre ganger ikke i nærheten engang. Hvilke typer hel- eller halvfabrikata synes du er de beste og verste?

En av de beste helfabrikataene synes jeg er rømmegrøten til Fjordland. Minst like god som hjemmelaga. 

En favoritt blant halvfabrikata er Toro tomatsuppe. Jeg har aldri fått en hjemmelaga tomatsuppe jeg har likt særlig godt. Det smaker stort sett veldig surt og sterkt. Har prøvd mange ganger selv og har også fått det servert hos andre. Men ingen slår Toro på det området 😄 

I den andre enden av skalaen er ferdiglaget potetsalat. Har prøvd flere merker, og de smaker rett og slett ikke godt. Dropper potetsalat om jeg ikke har tid til å lage det selv.

Kommer sikkert på flere etter hvert.

Hva er deres beste og verste halv- eller helfabrikata?

Toro lasagne som man har oppi litt ekstra i og  Toro tandoori i sånn boks. 
byggrynsgrøten til Fjordland. 
mexikansk tomatsuppe fra Toro. 

Anonymkode: 07457...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Toro lasagne som man har oppi litt ekstra i og  Toro tandoori i sånn boks. 
byggrynsgrøten til Fjordland. 
mexikansk tomatsuppe fra Toro. 

Jo og teller hvitløksbrød ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fremgangsmåten og mengder på vann, melk, smør etc er bare et forslag. Følger den aldri helt rett. Legger så klart til noe ekstra i tillegg, slik som sjampinjong, skinke og ost i den som er nevnt under. Jeg liker toro blomkålsuppe i pose, men ingenting slår hjemmelaget blomkålsuppe. Hvitløksbrød vil jeg ikke si gjelds, men om det gjør det så er det på topp det også og jeg bruker så klart ekstra smør og ekstra hvitløkssmør. Noen ganger til og med ost. 

Den beste er uten tvil denne. Vært favoritten hele livet. 
large.jpg

Spiser ikke helfabrikata bortsett fra rømmegrøt og risgrynsgrøt som er eneste unntaket. Toro sin helfabrikata varianten av den under var forferdelig, men halvfabrikata versjonen var absolutt det mest grusomme jeg har smakt. 
0_5c74f75e3701dfcf8adf62ec8f7ddf3e-normal_11b930f2.jpg

Før noen begynner å krangle på at jeg skrev at jeg ikke spiser helfabrikata. Min definisjon på hel- og halvfabrikata er kanskje annerledes enn din. Pulversaus og pulversuppe er halvfabrikata. Fjordland, frossenpizza, pastasaus på glass etc, mat som bare må varmes opp, det er helfabrikata. Pølse og farseprodukter blir litt barnslig å dele inn i hel- og halvfabrikata i 2022. Det er forskjell på kjøttdeig og kjøttkaker. Jeg liker både pølse av flere varianter og fiskekaker, men det regner jeg ikke med, for som sagt, det er tross alt 2022. 

Anonymkode: 4c9a4...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Frossen fiskegrateng er så ille!! Helt grusomt! Eneste som er god er den fra Lofoten som ligger i kjøledisken. 

Anonymkode: 76032...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...