Gå til innhold

Fly alene med tvillinger!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å bestille flybilletter til meg og tvillingene på snart 3 måneder. Men de fleste nettsider tillater ikke at man med to nyfødte booker på nett, og jeg må ha sånn kronglete vei for å få det billigst mulig, så det er flere flyselskaper.

Jeg prøver å booke den ene som barnebillett så jeg får ett ekstra sete og tenker ta med bilstoler til dem begge.

Noen erfaringer??

Anonymkode: 2a249...990

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spedbarn i eget sete

Noen ganger er det greit å ha en egen plass til spedbarnet (under to år).

• For at spedbarnet skal kunne ha sitt eget sete, må du bestille barnebillett til det via Kundeservice. Du vil nemlig ikke bli tildelt et sete hvis du bare kjøper spedbarnsbillett.
  •  
  • Du kan reise med opptil to spedbarn. Ett av dem kan reise på fanget ditt, men du må betale for en sitteplass til det andre spedbarnet (til prisen av en vanlig barnebillett) og reise med et godkjent babysete.

Anonymkode: 19309...279

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan tenker du å gjennomføre dette alene? Én 3 mnd. gammel baby er null stress, men to? Når du må på toalettet selv? Når du må skifte bleier? Du kan ikke gjøre det i setet, du må på toalettet. Hvordan skal du bære med deg to babybilstoler med babyene oppi? Og en stelleveske minimum som håndbagasje. Høres ufattelig slitsomt ut. Er det ingen som kan ledsage deg? 

Anonymkode: 3de15...b7f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men hvordan tenker du å gjennomføre dette alene? Én 3 mnd. gammel baby er null stress, men to? Når du må på toalettet selv? Når du må skifte bleier? Du kan ikke gjøre det i setet, du må på toalettet. Hvordan skal du bære med deg to babybilstoler med babyene oppi? Og en stelleveske minimum som håndbagasje. Høres ufattelig slitsomt ut. Er det ingen som kan ledsage deg? 

Anonymkode: 3de15...b7f

Ja, det er ikke ideelt... Men jeg er nødt til å dra. Mannen min er fra ett land hvor de stort sett får avslag på besøksvisum uansett om han egentlig fyller kriteriene for å kunne reise. Tenker å ta ene barnet i bilstolen på flyet og andre barnet i bæresjal. Vi skal langt, men har lang mellom landing i ett land i midten og de tilbyr Hotel overnatting gratis der som en del av pakken. 

Vet det blir helt crazy slitsomt men det må bare gå...

Har forsåvidt flydd alene med en baby på 8 mnd og ett barn på 2 og halvt før og, det gikk 😅😅😅

AnonymBruker
Skrevet

Så små barn bør egentlig ikke fly pga trykk. Får ikke mannen din besøke landet du skal til? 

Anonymkode: 21358...c60

Skrevet

Du må ha bilsete til den ene, og betale full pris for det setet. Den andre babyen har du på fanget. Bestillingen må du gjøre på telefon til kundesenteret, og så får du et gebyr på Bestillingen. Bestill assistanse med det samme, det er et lite gebyr, men da får du en person som hjelper deg av og på flyet, og med bagasjen. Det er gull verdt med det ekstra paret med hender. (Jeg har som du kanskje skjønner tvillinger og har fløyet flere ganger alene med dem, og med lillesøsken)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så små barn bør egentlig ikke fly pga trykk. Får ikke mannen din besøke landet du skal til? 

Anonymkode: 21358...c60

Jo, men han får ikke kommet til Norge. Heller ikke så lett til Europa, fordi det er mye uroligheter i hans land og da spiller det visst ingen rolle at han har jobb, eiendom, bil, familie osv osv i hjemlandet. Han regnes automatisk som risiko for å ikke returnere til hjemlandet i følge Norge. Derfor møtes vi ett annet sted han får reist til, og i dette landet har jeg bodd tidligere så har nettverk og sånn.

AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (8 minutter siden):

Du må ha bilsete til den ene, og betale full pris for det setet. Den andre babyen har du på fanget. Bestillingen må du gjøre på telefon til kundesenteret, og så får du et gebyr på Bestillingen. Bestill assistanse med det samme, det er et lite gebyr, men da får du en person som hjelper deg av og på flyet, og med bagasjen. Det er gull verdt med det ekstra paret med hender. (Jeg har som du kanskje skjønner tvillinger og har fløyet flere ganger alene med dem, og med lillesøsken)

Oi, visste ikke at man kunne bestille med assistanse!! Nå har jeg allerede kjøpt billettene, med ekstra sete og sånn. Men kanskje jeg legge det til i den eksisterende billetten!? Skal sjekke ut...

Så bra å vite at man klarer å fly med tvillinger alene da 😅 blir sikkert litt svett på turen, men men ...

AnonymBruker
Skrevet

Du blir å klare det fint! Min mor reiste mye med fly alene med meg og min tvilling. Hun sier at det alltid gikk fint og folk var hjelpsomme. Hun hadde med en bilstol. 

Anonymkode: 491be...34a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

JA DET BLIR VEL LITT STRESS DA TENKER JEG?!?!?!?????

Anonymkode: 601a4...e4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...