Gå til innhold

Har vært syk 3 uker etter corona og blir bare verre

Anbefalte innlegg

Gjest 92-68
Skrevet (endret)

.

Endret av 92-68
Skrevet
On 7/11/2022 at 9:33 PM, AnonymBruker said:

FHI har sluttet å opplyse om vaksinestatus på de innlagte i ukesrapportene sine.

Anonymkode: 7b785...6a9

Og når du titter på tallene fra ukene før de bestemte seg for å gjøre det, så er det ikke så vanskelig å skjønne hvorfor. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 21.16):

Så det er ikke normalt å være syk flere uker hvis man har tatt vaksine?

Anonymkode: 0dadc...188

Det står jo i media at vaksinene som ble gitt ikke har så stor virkning mot den nye virusvarianten av korona. Så at man er vaksinert mot den forrige varianten som var i omløp, hjelper ikke mot dagens. Det er det som er greia med virus. Det muterer og forandrer seg hele tiden, og er derfor veldig vanskelig å få has på med medisiner.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 21.23):

Det er da mye mer vanlig å bli skikkelig dårlig hvis man er vaksinert. Jeg kjenner kanskje 100 uvaksinerte som har hatt covid, ingen var syke mer enn max et par dager. Jeg var knapt dårlig i noen timer før jeg var helt frisk igjen. 

Hvor mange doser har du TS? 

Anonymkode: 21dec...2ae

Dette må du faktisk vise kilder til. Tviler også på at du kjenner 100 uvaksinerte, som alle har hatt covid,  da det store flertallet er vaksinerte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bendie skrev (På 20.7.2022 den 17.23):

Dette må du faktisk vise kilder til. Tviler også på at du kjenner 100 uvaksinerte, som alle har hatt covid,  da det store flertallet er vaksinerte. 

Jeg kjenner til ca 10-15 uvaksinerte som ikke ble spesielt dårlige. Kjenner til en del flere vaksinerte selvsagt, hvor de fleste også klarte seg bra. Et par stykker med tre vaksiner var syke i flere uker. Ingen av de jeg kjenner til har fått senvirkninger, verken uvaksinerte eller vaksinerte. De er også spredd i alder.

• Liker 2
Skrevet
Justlooking skrev (41 minutter siden):

Jeg kjenner til ca 10-15 uvaksinerte som ikke ble spesielt dårlige. Kjenner til en del flere vaksinerte selvsagt, hvor de fleste også klarte seg bra. Et par stykker med tre vaksiner var syke i flere uker. Ingen av de jeg kjenner til har fått senvirkninger, verken uvaksinerte eller vaksinerte. De er også spredd i alder.

Hører fler og fler får covid nå. Vi hadde i vinter satser på at det var Ba2 da jeg leste at det skal mer til å bli smittet nå. Har virkelig ikke tid til å bli syk av hverken det ene eller andre🙈

• Liker 4
Skrevet (endret)
Justlooking skrev (1 time siden):

Ja, det høres mer rimelig ut. Selv kjenner jeg ikke mange uvaksinerte.  Jeg kjenner en som var syk, som uvaksinerte, for noen måneder siden. Hun ble slått ut og hanglet i noen uker, utmattet og hoste. Er fin nå. Ellers kjenner jeg til flere som ble syke før vaksinen var tilgjengelig. Noe hadde lette forløp og noen sliter. Blant annet jeg selv, som har kognitive utfall og fatigue. En kollega sliter med lungene og utredes for astma og sliter også med rask puls. Smittet før vaksinen. En annen blir oftere sliten og andpusten, tror selv det skyldes smitten( smittet før vaksinen kom) En har redusert smakssans, så preget at det går utover livskvaliteten( smittet før vaksinen) . Kjenner også to andre som sliter med rask puls, som begge har tatt tre vaksinedoser. En slektning, barn, frisk nå. Hadde problemer med svimmelhet, hodepine, rask puls  og fatigue. Hadde ettervirkninger i nesten ett år (syk før vaksine tilgjengelig) En slektning eldre sykehjem død, var vaksinert.  Ellers hører jeg om mange, som sliter. Ikke så unaturlig, da mange deler historier, om bekjente som sliter, til meg. 

Endret av Bendie
  • Liker 2
  • Nyttig 2
  • 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 21.41):

Har to doser.

Er så redd dette skjer meg, da jeg skal føde om kort tid og kommer ikke til å klare å ta meg av en baby så dårlig som jeg er nå... omsorgssvikt neste? :(

Ts

Hvis du ikke klarer å ta deg av baby blir du sykemeldt også blir det permisjon på far også. 

• 3 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 21.16):

Så det er ikke normalt å være syk flere uker hvis man har tatt vaksine?

Nei, ingen av de jeg kjenner, verken vaksinerte eller uvaksinerte, har vært dårlige etter selve sykdomsfasen. Kun et tilfelle av mykoarditt (han var vaksinert også)

• Opprett ny...