AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Noen andre som er i forhold med en som har barn fra før, og der ungen(e) ligner veldig på moren? Dattera til kjæresten min ligner ekstremt på moren, så føler vi har eksen hans i hus hele tiden. Vi har ikke barn sammen, og kommer aldri til å få det heller. (Han er ferdig med barn, og jeg er snart i overgangsalderen.) De har noe sammen som vi aldri får, og det synes jeg er en veldig vanskelig følelse. I tillegg har hun ett godt forhold med både han og familien hans. Jeg kommer aldri til å bli en del av familien på samme måte som hun er og har vært.. Anonymkode: f1d08...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Hvis du ikle blir voksen og erkjenner at alt du kjenner er tull, bør du finne deg en som ikke har noen fortid. Anonymkode: 40572...b5e 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 se der - så filosofisk i den lyse sommerkveld. .. fikk litt sansen for det utsagnet. TS; jeg forstår det vel riktig da, at du ikke liker eksen? Er hun ufin? Sur? Direkte ekkel? Eller bare mindre pen? Anonymkode: 2b413...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Noen andre som er i forhold med en som har barn fra før, og der ungen(e) ligner veldig på moren? Dattera til kjæresten min ligner ekstremt på moren, så føler vi har eksen hans i hus hele tiden. Vi har ikke barn sammen, og kommer aldri til å få det heller. (Han er ferdig med barn, og jeg er snart i overgangsalderen.) De har noe sammen som vi aldri får, og det synes jeg er en veldig vanskelig følelse. I tillegg har hun ett godt forhold med både han og familien hans. Jeg kommer aldri til å bli en del av familien på samme måte som hun er og har vært.. Anonymkode: f1d08...bd3 Du gjør det nok lurest i å bli enslig, eller å finne deg en mann uten barn. For din egen del. Anonymkode: 29fc0...329 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 Regnet vel med å få frekke svar.. Hun er grei, og godt likt av hele familien hans. Jeg er mer forsiktig, og har alltid følt meg mindre verdt. Alltid kommet i andre rekke. Og da komme inn i en ferdig familie. Jeg føler meg utenfor. Det har jeg alltid gjort. Anonymkode: f1d08...bd3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Kjærester som er sjalu på mannens barn er siste sort. Har vært bort i typen, og det ble et helvete. Barnet ville til slutt ikke være hos far. Heldigvis så tok det slutt Anonymkode: 16d5d...0ed 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kjærester som er sjalu på mannens barn er siste sort. Har vært bort i typen, og det ble et helvete. Barnet ville til slutt ikke være hos far. Heldigvis så tok det slutt Anonymkode: 16d5d...0ed Dere har vel kjernefamilien deres, og kan ikke relatere overhode. Anonymkode: f1d08...bd3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere har vel kjernefamilien deres, og kan ikke relatere overhode. Anonymkode: f1d08...bd3 Nei, men jeg er klar over at jeg har inngått et forhold med en voksen mann, med både ekskone og barn. Da hører det liksom med at man må jenke seg og inngå et kompromiss eller to. Anonymkode: 40572...b5e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, men jeg er klar over at jeg har inngått et forhold med en voksen mann, med både ekskone og barn. Da hører det liksom med at man må jenke seg og inngå et kompromiss eller to. Anonymkode: 40572...b5e Du har sikkert bedre selvtillit enn meg. Jeg har aldri vært den viktigste for noen. Og hater å komme inn i en familie med en som har to barn, med ei som har god kontakt med hele hans familie både på snap og facebook. Med en gang det legges ut ett bilde, er det likes fra svigermoren. Kommer neppe til å være i dette forholdet lenge. Jeg er lei av å alltid ha blitt stilt i skyggen hele livet. Anonymkode: f1d08...bd3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har sikkert bedre selvtillit enn meg. Jeg har aldri vært den viktigste for noen. Og hater å komme inn i en familie med en som har to barn, med ei som har god kontakt med hele hans familie både på snap og facebook. Med en gang det legges ut ett bilde, er det likes fra svigermoren. Kommer neppe til å være i dette forholdet lenge. Jeg er lei av å alltid ha blitt stilt i skyggen hele livet. Anonymkode: f1d08...bd3 Det forsterkes sikkert av at jeg alltid har ønsket meg barn, og en familie. Har ett barn. Men ingen annen familie. Han kommer ikke kjempegodt overens med familien til kjæresten min. Så drømmen om en familie har gått rett vest, og det blir forsterket av at eksen enda er i familien, og barna deres ligner på henne og en blanding av dem. Anonymkode: f1d08...bd3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #11 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen andre som er i forhold med en som har barn fra før, og der ungen(e) ligner veldig på moren? Dattera til kjæresten min ligner ekstremt på moren, så føler vi har eksen hans i hus hele tiden. Vi har ikke barn sammen, og kommer aldri til å få det heller. (Han er ferdig med barn, og jeg er snart i overgangsalderen.) De har noe sammen som vi aldri får, og det synes jeg er en veldig vanskelig følelse. I tillegg har hun ett godt forhold med både han og familien hans. Jeg kommer aldri til å bli en del av familien på samme måte som hun er og har vært.. Anonymkode: f1d08...bd3 Kjære TS! Jeg forstår deg inderlig godt, da jeg er i samme situasjon. Barna er greie, men jeg liker ikke eksen da hun har prøvd å ødelegge mellom oss og i tillegg tviholder på hans familie. Hun har baksnakket meg til hans familie, men jeg har heldigvis et godt forhold til dem. Men, føler at jeg vil heller aldri til å bli en del av familien på samme måte som hun var. Så fort noen i hans familie legger noe på FB så er hun der og hjerter og kommenterer, gjerne om gode minner. Broren hans la nettopp ut en snap av han (broren) og henne der de koste seg på konsert. Det er vondt, jeg vet det. Jeg prøver å jobbe med det, men føler hun likevel alltid vil være der. Så jeg skjønner hva du mener ❤️ Anonymkode: 418cb...36b 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #12 Skrevet 11. juli 2022 kjære ts. Jeg forstår deg veldig godt og er i samme situasjon. Da jeg ble sammen med min kjæreste var hans barn bitte lite. Barnets mor likte ikke at kjæresten min fant seg ny dame kort tid etter at det var slutt mellom de, så hun laget et helvetes spetakkel for oss. Hun laget regler for at han skulle få lov til å ha samvær med sitt lille barn, og i de reglene var ikke jeg inkludert. Jeg måtte vente i fem år for å bli kjent med hans barn, og min kjæreste var livredd for ikke å få samvær med barnet sitt så han danset etter exsens regler. De prøvde mekling og advokat men hun saboterte alt. Vi kunne ikke flytte sammen så jeg kjøpte min egen bolig. Han sendte meg masse bilder av barnet hver gang det var hos han, så jeg så jo hvordan barnet utviklet seg og ble som snytt ut av nesa på sin mor! De første årene etter at jeg fikk bli kjent med barnet, var det vanskelig for jeg så jo moren hver gang jeg så på barnet, men nå etter 5 år tenker jeg ikke på det lengre, og det skal ikke du gjøre heller. Ikke si det høyt til noen hverken til barnet eller kjæresten din, og lær deg å fokusere det bort. Lykke til💚 Anonymkode: 8cb51...04d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #13 Skrevet 11. juli 2022 Moren er veldig grei, så det er ikke noe galt med henne. Hun er godt likt av familien til eksen. Jeg får aldri barn med kjæresten min, så jeg blir aldri en del av familien på den måten. Og det plager meg. At jeg aldri kommer til å bli like godt likt som henne. Jeg er mer usikker, og vi har ikke barn sammen. Hun er bundet sammen med den familien på en positiv måte for alltid. Gjør kjæresten min det slutt, er jeg ute av familien på 1 sekund. Og jeg hater å aldri være god nok, eller en del av noe. Anonymkode: f1d08...bd3
Lacy Skrevet 11. juli 2022 #14 Skrevet 11. juli 2022 Tough love fra denne kanten.. Det er svært få mennesker som stiller andre i skyggen av noe som helst med vilje. Det du trenger er å jobbe med selvbildet ditt. Vi er i en fase av livet hvor kjærlighet sjeldent kommer uten forpliktelser og du som har barn burde vite dette. Jeg vet det er vondt å ikke ha tro på seg selv, men det er faktisk bare du som kan fikse det. Å overføre sitt selvhat til andre virker bare til å drive vekk lykke. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #15 Skrevet 11. juli 2022 Lacy skrev (Akkurat nå): Tough love fra denne kanten.. Det er svært få mennesker som stiller andre i skyggen av noe som helst med vilje. Det du trenger er å jobbe med selvbildet ditt. Vi er i en fase av livet hvor kjærlighet sjeldent kommer uten forpliktelser og du som har barn burde vite dette. Jeg vet det er vondt å ikke ha tro på seg selv, men det er faktisk bare du som kan fikse det. Å overføre sitt selvhat til andre virker bare til å drive vekk lykke. Jeg har drømt om en familie og barn siden jeg var barn selv. Og det gjør så vondt at de har både gutt og jente sammen. Så vondt som ingen kan forestille seg. Anonymkode: f1d08...bd3
Lacy Skrevet 11. juli 2022 #16 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har drømt om en familie og barn siden jeg var barn selv. Og det gjør så vondt at de har både gutt og jente sammen. Så vondt som ingen kan forestille seg. Anonymkode: f1d08...bd3 Det er greit og du har lov å bære din smerte, men det er oppriktig leit om det hindrer deg i å glede deg over de tingene du har, barn og en kjæreste.. Og en åpenbart veldig inkluderende og imøtekommende svigerfamilie..
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #17 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere har vel kjernefamilien deres, og kan ikke relatere overhode. Anonymkode: f1d08...bd3 Hæ? Poenget mitt var at barna alltid må tilpasse seg at far eller mor får nye kjærester, og de har ikke noe valg. Derfor så bør ikke desse nye kjærestene føle seg truet av at barna er der, lik mor eller ei. Sett deg i barnets sted Anonymkode: 16d5d...0ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå