AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Avtaler med et vennepar om å treffes og spør de om ferien deres. De har hatt sykdom. Nå mange timer etterpå får jeg svar at de ikke er så mye på telefonen i ferien, fordi de er med barna. Når noen sier sånn, så får jeg følelse av at de tror vi er på telefonen hele tiden?!! Jeg har også en del helse plager, men er i jobb og alt. Legen har gitt meg streng beskjed om å koble av alene i løpet av en dag i ferien, gi barna skjerm og være på skjerm selv om det gjør at vi kan slappe av. Man er bare mennesker, og ferie er krevende for mange. Tett program, og skjerm kan brukes for å koble av mellom strandliv og familie besøk. Skal man få dårlig samvittighet for alt? Jeg orker iallefall ikke å være konstant i interasjon med barn eller mann , selv om man har ferie sammen. Anonymkode: af40c...e28
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Sånn er jeg også. Og jeg har ikke barn. Jeg svarer når jeg svarer. Skrur av alt av varsler på telefonen og sjekker når jeg føler for det. Jeg lever ikke for å sitte på telefonen hele dagen... Anonymkode: caf68...4f8 16 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 11. juli 2022 Du overreagerer. De prioriterer å være sammen med barna sine og derfor svarer sent. Det er alt de sier. Alt det andre er i hodet ditt. Anonymkode: ed678...d69 82 1 12
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn er jeg også. Og jeg har ikke barn. Jeg svarer når jeg svarer. Skrur av alt av varsler på telefonen og sjekker når jeg føler for det. Jeg lever ikke for å sitte på telefonen hele dagen... Anonymkode: caf68...4f8 Nei det gjør ikke jeg heller, uten å må presisere det... Anonymkode: af40c...e28 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Avtaler med et vennepar om å treffes og spør de om ferien deres. De har hatt sykdom. Nå mange timer etterpå får jeg svar at de ikke er så mye på telefonen i ferien, fordi de er med barna. Når noen sier sånn, så får jeg følelse av at de tror vi er på telefonen hele tiden?!! Jeg har også en del helse plager, men er i jobb og alt. Legen har gitt meg streng beskjed om å koble av alene i løpet av en dag i ferien, gi barna skjerm og være på skjerm selv om det gjør at vi kan slappe av. Man er bare mennesker, og ferie er krevende for mange. Tett program, og skjerm kan brukes for å koble av mellom strandliv og familie besøk. Skal man få dårlig samvittighet for alt? Jeg orker iallefall ikke å være konstant i interasjon med barn eller mann , selv om man har ferie sammen. Anonymkode: af40c...e28 Du overtolker. De informerte deg bare om at det kan ta litt tid å få svar, fordi de legger vekk telefonen i ferien. Verken mer eller mindre. Anonymkode: 38ae4...9da 43 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Jeg er og sånn som ikke orker å være konstant tilgjengelig hele dagen. Bruker å slå på "ikke forstyrr" på telefonen, så jeg slipper alt av varsler. Skjønner ikke hvorfor du reagerer, de ga deg jo bare en forklaring på hvorfor de svarte sent. Anonymkode: 17c7c...e15 19 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 Hvordan får du det til å handle om deg? Anonymkode: 92e26...154 33 1 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 Jeg ville ikke lest dette som en fornærmelse mot deg eller dere. De forklarer bare hvorfor de svarer sent. Anonymkode: a5f7a...d2a 11 2
Rosatoast Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 (endret) Du er i overkant nærtagende, TS 😂 Dette var en direkte beskjed om at sms trolig ikke blir besvart, fordi man er på ferie. Man har andre ting man vil fokusere på. De er helt sikkert på telefon, men da prioriterer man ikke sms og slike ting. Helt normalt, og en helt normal tilbakemelding. Når det er sagt, så må jeg si du føler deg veldig truffet - du går rett i forsvar. Så kanskje du er for mye på telefon? 🧐😂 Endret 11. juli 2022 av Rosatoast 18 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Skrevet 11. juli 2022 De prøver ikke å gi deg dårlig samvittighet, de forklarer hvorfor de svarte deg sent. Thats it. Anonymkode: f71d0...a16 14 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #11 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Avtaler med et vennepar om å treffes og spør de om ferien deres. De har hatt sykdom. Nå mange timer etterpå får jeg svar at de ikke er så mye på telefonen i ferien, fordi de er med barna. Når noen sier sånn, så får jeg følelse av at de tror vi er på telefonen hele tiden?!! Jeg har også en del helse plager, men er i jobb og alt. Legen har gitt meg streng beskjed om å koble av alene i løpet av en dag i ferien, gi barna skjerm og være på skjerm selv om det gjør at vi kan slappe av. Man er bare mennesker, og ferie er krevende for mange. Tett program, og skjerm kan brukes for å koble av mellom strandliv og familie besøk. Skal man få dårlig samvittighet for alt? Jeg orker iallefall ikke å være konstant i interasjon med barn eller mann , selv om man har ferie sammen. Anonymkode: af40c...e28 Her er det store muligheter for at du feiltolker og tillegger disse folka intensjoner og motiver det slettes ikke er sikkert at de har. De svarer deg mange timer etterpå og oppgir som grunn at de ikke er så mye på telefonen nå. Det leser jeg som en beklagelse/forklaring på at de brukte så lang tid på å svare. Mens du tar det som et direkte angrep på deg (hvor kommer det fra?) og argumentere med dine følelser - du får på følelsen at de tror - og drar inn helse og din lege og din egen bruk av skjerm og gud vet hva - som disse vennene antakelig ikke aner en pøkk om. De ville bare si noe om hvorfor de svarte så sent. Anonymkode: 494c3...3df 12
Olive_North Skrevet 11. juli 2022 #12 Skrevet 11. juli 2022 Ja, det er bare en følelse, ikke noe mer. De forteller deg hvorfor det kan ta tid å få svar… 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #13 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det store muligheter for at du feiltolker og tillegger disse folka intensjoner og motiver det slettes ikke er sikkert at de har. De svarer deg mange timer etterpå og oppgir som grunn at de ikke er så mye på telefonen nå. Det leser jeg som en beklagelse/forklaring på at de brukte så lang tid på å svare. Mens du tar det som et direkte angrep på deg (hvor kommer det fra?) og argumentere med dine følelser - du får på følelsen at de tror - og drar inn helse og din lege og din egen bruk av skjerm og gud vet hva - som disse vennene antakelig ikke aner en pøkk om. De ville bare si noe om hvorfor de svarte så sent. Anonymkode: 494c3...3df Men å si det er ferie og ikke telefontid, når vi også har familieliv. Anonymkode: af40c...e28
Katten.2.0 Skrevet 11. juli 2022 #14 Skrevet 11. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men å si det er ferie og ikke telefontid, når vi også har familieliv. Anonymkode: af40c...e28 Verden snurrer ikke rundt deg. 21 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #15 Skrevet 11. juli 2022 Oj. Her overreagerer du så det synger etter, TS. De forklarte hvorfor det tok litt tid før de svarte (som jeg ville tolket som en unnskyldning for sent svar). Intet mer, intet mindre. Jobb litt med deg selv Anonymkode: b53d4...19b 20
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #16 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Avtaler med et vennepar om å treffes og spør de om ferien deres. De har hatt sykdom. Nå mange timer etterpå får jeg svar at de ikke er så mye på telefonen i ferien, fordi de er med barna. Når noen sier sånn, så får jeg følelse av at de tror vi er på telefonen hele tiden?!! Jeg har også en del helse plager, men er i jobb og alt. Legen har gitt meg streng beskjed om å koble av alene i løpet av en dag i ferien, gi barna skjerm og være på skjerm selv om det gjør at vi kan slappe av. Man er bare mennesker, og ferie er krevende for mange. Tett program, og skjerm kan brukes for å koble av mellom strandliv og familie besøk. Skal man få dårlig samvittighet for alt? Jeg orker iallefall ikke å være konstant i interasjon med barn eller mann , selv om man har ferie sammen. Anonymkode: af40c...e28 Hvorfor i ALLE DAGER klarte du å snu det til å handle om deg?? Anonymkode: faa7f...d3c 16 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #17 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men å si det er ferie og ikke telefontid, når vi også har familieliv. Anonymkode: af40c...e28 De sa ikke det i henhold til HI. De sa at de ikke var så mye på telefonen i ferien fordi de var med barna.Et helt nøytralt utsagn som ikke har noe med ditt familieliv å gjøre. Anonymkode: 494c3...3df 11
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #18 Skrevet 11. juli 2022 Her traff jo tydeligvis vennen din en nerve, TS. Kanskje du skal gå inn i deg selv og finne andre avkoblingsmuligheter for familien din. Er jo helt åpenbart knyttet mye skam til dette. Anonymkode: faa7f...d3c 10
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #19 Skrevet 11. juli 2022 Hvordan i alle dager fikk du det der til å handle om deg? I overkant sensitiv? Du fikk jo bare beskjed om at det kan ta tid å få svar fra de om dagen. Handler ikke om deg i det hele tatt. Anonymkode: 42a74...0b7 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #20 Skrevet 11. juli 2022 Jeg svarer ofte sånn til venner, forresten. "Hei, sent svar, men det så mye på jobb for tiden". Tro meg, det er ikke en slags indirekte, synsk beskjed til vennene mine om at de ikke jobber bra nok, mye nok eller whatnot. Anonymkode: 494c3...3df 13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå