Gå til innhold

Steder å feriere på østlandet - uten bil!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt ut en lignende tråd, men glemte å nevne at jeg ikke kjører bil.

Jeg har denne uken fri, til å ta med 11-åringen på en liten ferietur, og har desverre ikke planlagt noe i år. Har lyst til å sove borte og oppleve noe.

Alle campinger i Bø er fullt, Stavern er fullt, og nå oppdaget jeg Norefjell, men dit kommer man seg ikke med kollektivtrafikk, ifølge Google Maps. Likedan med Hemsedal, er vanskelig uten bil. Dyreparken har vi vært i mange ganger. Og nå er jeg tom for forslag.

Noen som vet om et sted å dra, hvor det skjer noe, uten bil??

Anonymkode: f843c...162

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oslo? Hvis du ikke bor i Oslo da.  I bor I midt Norge og elsker å dra til Oslo og se på bylivet. 
fredrikstad har et veldig fint hotell der er det badeland og skikkelig kos for barn 

Anonymkode: 94e03...b44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En høyt og lavt klatrepark kanskje? Det finnes mange, på ulike steder. 

Anonymkode: a79f4...6e2

AnonymBruker
Skrevet

Heldige dere som bor på Østlandet. Mye tilbud, kollektivtrafikk og mange muligheter. 
Her jeg bor er Norges flotteste natur og postkort landskap.. men lite kollektiv, få muligheter, mer regn og lite som skjer 

Anonymkode: 94e03...b44

Gjest lurven
Skrevet

Oslo er vel det beste alternativet uten bil

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har denne uken fri, til å ta med 11-åringen på en liten ferietur, og har desverre ikke planlagt noe i år. Har lyst til å sove borte og oppleve noe.

Alle campinger i Bø er fullt, Stavern er fullt, og nå oppdaget jeg Norefjell, men dit kommer man seg ikke med kollektivtrafikk, ifølge Google Maps. Likedan med Hemsedal, er vanskelig uten bil. Dyreparken har vi vært i mange ganger. Og nå er jeg tom for forslag.

Hva med Lillehammer, lett å nå med tog. Besøke Hunderfossen. Prøve terrengsykling på Hafjell. Man tar heisen opp og sykler ned igjen. Løyper i alle vannsklighetsgrader. Ved Lilleputthammer har du vel og et mindre badeland. Du har og Jorekstad friluftsbad. Og overnattingsmuligheter i mange kategorier og priser. Lett å komme seg fra Lillehammer til Hafjell og Hunderfossen med buss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sykkel og telt, fiskestang og toget til et sted med fiskevann? 

På Romerike er det mange fine steder, både i Romeriksåsen, i Nes kommune, i Hurdal osv. 

UT-appen er fin. 

Toget går jo til mange fine steder og byer, dere kan jo reise både kort og langt og besøke to-tre ulike byer. Må ikke være en fornøyelsespark osv, det er ofte bare mye mas og stress. Men om ungen har en spesiell interesse eller hobby så kan dere kanskje finne noe tilknyttet det? 

Høres spennende ut å reise litt sånn på loffen, god tur! 

Anonymkode: c025b...def

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går forøvrig også tog til Sverige, og Gøteborg er en skikkelig kul by synes jeg. Liseberg kan være stas, men Universum var skikkelig stilig synes jeg sist jeg var der. 

Anonymkode: c025b...def

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å stikke til Gøteborg/Liseberg?

Anonymkode: 74a1e...84d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Beitostølen? Valdresekspressen fra Oslo. 

Anonymkode: 8f323...af6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer også for Lillehammer. Det går tog dit. Dra på Maihaugen, hoppbakken, bade på badedammen, kroken eller abbortjern, gå i gågata. Gå langs Mesnaelva. Går tog og buss til Hunderfossen. Buss til Lilleputthammer. 

Anonymkode: 38fad...3dc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg nevnte Norsjø Ferieland i den andre tråden. Det går buss mellom Bø Sommarland og Norsjø Ferieland. Der tror jeg også man kan telte, men det kommer nok ikke opp i en booking-app, da må du nok ringe direkte for å høre.

Anonymkode: ea126...bbd

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du sjekket omlid stranda eller blokkebukta i Helgeroa? Finere enn Stavern 

AnonymBruker
Skrevet

Ville definitivt tatt toget til Liseberg. Vi var der i år og små og store elsket det! 

Anonymkode: bc4f5...bce

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du?
DFDS til København. Tivoli. Is med masse guf :)

Anonymkode: 70176...a18

AnonymBruker
Skrevet

Colorline.no båten til Kiel. 

Anonymkode: 935ea...d19

AnonymBruker
Skrevet

Ramton camping går det buss til fra Oslo. 

Anonymkode: 935ea...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...