Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett såååå mange tråder der damer dumper menn etter flere års ekteskap. Hver gang så har mannen blitt tatt på senga, mens dama har "sagt" ifra at forholdet ikke fungerer... er det virkelig så mange menn som ikke lytter til damene sine eller er damene ikke tydelige nok?

Anonymkode: d0e75...f86

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo flest kvinner på KG.

Det er og slik at kvinner prater veldig mye mer enn menn om ting. Er en dame misfornøyd med mannen forteller hun det til alle rundt seg. En mann som er misfornøyd med dama holder det for seg selv 

Anonymkode: c932f...2dc

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme... Hun sa at hun mistet følelsene for meg og at jeg ikke lyttet til henne... Jeg er fremdeles ikke sikker på hva hun har sagt og hvordan....

For ganske tett opp til hun dumpa meg så sa hun at hun elsket meg, uoppfordret, og flere ganger... Vi kysset, lo sammen gjorde ting sammen. Vi samarbeida bra, og vi delte på husarbeid. Jeg forstår absolutt ikke hva som skjedde... Hun sier at hun ikke var lykkelig når hum dumpa meg, men hvorfor sa hun da flere ganger at hun elska meg? Hadde det ikke vært bedre å slutte å si det og heller ha en ærlig samtale for å jobbe med det?

Anonymkode: 098eb...19d

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har sett såååå mange tråder der damer dumper menn etter flere års ekteskap. Hver gang så har mannen blitt tatt på senga, mens dama har "sagt" ifra at forholdet ikke fungerer... er det virkelig så mange menn som ikke lytter til damene sine eller er damene ikke tydelige nok?

Ja, sånn er det faktisk svært ofte. Vet du hvorfor? Mye fordi menn faktisk tror at slik er livet. Nagging wife, sånn som i ca. alle tv-seriene. Konene maser og maser, og mennene reagerer ikke stort, fordi det er jo slik alle har det hjemme? Mine besteforeldre hadde det sånn, så far min tenkte vel ikke så mye over at det var utrivelig å ha det sånn, det var jo normalt. Og da mamma etter mange år med "mas" omsider gikk (følelsesmessig helt ferdig med han), så kom det som helt utav det blå og pappa ble deprimert.

Anonymkode: 33748...1ac

• Liker 26
  • Nyttig 8
Skrevet

Fordi kvinner ofte har en mye lavere terskel for mistrivsel, og en mye klarere idé om hva de ønsker ut av et forhold. Så tror de ofte at menn er tankelesere. Det er de selvfølgelig ikke, så med mindre de får en klar og tydelig beskjed om at damen er misfornøyd med noe, tror de at alt er i orden.

Kommunikasjon. Det er både enkelt og vanskelig.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Krakatoa skrev (2 minutter siden):

Fordi kvinner ofte har en mye lavere terskel for mistrivsel, og en mye klarere idé om hva de ønsker ut av et forhold. Så tror de ofte at menn er tankelesere. Det er de selvfølgelig ikke, så med mindre de får en klar og tydelig beskjed om at damen er misfornøyd med noe, tror de at alt er i orden.

Kommunikasjon. Det er både enkelt og vanskelig.

Tull.

Hvor mange ganger skal man kommunisere det samme budskapet før man gir opp?

Anonymkode: bdcc4...a7b

• Liker 33
  • Nyttig 3
Skrevet

Absolutt ikke tull. To tredjedeler av skilsmisser er det kvinner som iverksetter. Forklar meg hvorfor? Menn er ikke dummere enn kvinner. 

Det er vel dessuten slik at den som formidler et budskap har ansvaret for hvordan det blir forstått, ikke mottakeren.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Enkelt forklart, der er alltid en unnskyldning.

Anonymkode: 93bf0...67e

AnonymBruker
Skrevet
Krakatoa skrev (2 minutter siden):

Absolutt ikke tull. To tredjedeler av skilsmisser er det kvinner som iverksetter. Forklar meg hvorfor? Menn er ikke dummere enn kvinner. 

Det er vel dessuten slik at den som formidler et budskap har ansvaret for hvordan det blir forstått, ikke mottakeren.

Må man true med skilsmisse for at alvoret skal sige inn? Hvor mange ganger og på hvor mange måter over 25 års ekteskap må man ta opp en sak for at det skal skje noe?

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi menn ikke tar til seg det som blir sagt , eller bare skjønner det ikke. De skjerper seg en stund, men så er det det samme gamle igjen etter en tid. Damer har ingen glede av å gå rundt å mase ,mase og mase om det samme igjen og igjen. Derfor går de til slutt.

Anonymkode: f3afa...c86

• Liker 32
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Men det er formodentlig et kommunikasjonsproblem. Da må man revurdere hvordan budskapet kommuniseres. Og så kan det faktisk være så enkelt som at man ikke passer så godt sammen lenger som man gjorde i begynnelsen. Når det er sagt så finnes det selvsagt folk som rett og slett ikke bryr seg 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror menn generelt ikke forstår dette med konsekvenser av dårlige ting de gjør. 
De tenker ikke nøye nok over hva som kan oppstå av problemer i etterkant av hva de har gjort. 
Og inntil de gjør det så kommer mange menn til å bli dumpet og ulykkelige. 

Min mann skjønner ivertfall ingenting av dette med konsekvenser og                    jeg er så lei og forbanna🤬

Anonymkode: 7f559...27a

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, sånn er det faktisk svært ofte. Vet du hvorfor? Mye fordi menn faktisk tror at slik er livet. Nagging wife, sånn som i ca. alle tv-seriene. Konene maser og maser, og mennene reagerer ikke stort, fordi det er jo slik alle har det hjemme? Mine besteforeldre hadde det sånn, så far min tenkte vel ikke så mye over at det var utrivelig å ha det sånn, det var jo normalt. Og da mamma etter mange år med "mas" omsider gikk (følelsesmessig helt ferdig med han), så kom det som helt utav det blå og pappa ble deprimert.

"Men...men...hvorfor har du ikke sagt noe??" 😦

Anonymkode: dd2ca...8a9

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror menn generelt ikke forstår dette med konsekvenser av dårlige ting de gjør. 
De tenker ikke nøye nok over hva som kan oppstå av problemer i etterkant av hva de har gjort. 

Min mann skjønner ivertfall ingenting av dette med konsekvenser og                    jeg er så lei og forbanna🤬

Dette er akkurat hva jeg snakker om. Kvinner har en mye lavere aksept for mistrivsel enn menn. Ting en mann kanskje ikke tenker så nøye over, kan bety veldig mye for en kvinne. Det er ingens feil at det er sånn, det er en forskjell i kommunikasjon.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter min erfaring forstår de det veldig godt - hvis kritikken kommer fra en annen mann(eller fler). Men kommer kritikken fra kvinnene de lever sammen med, virker det som de får assosiasjoner til mamma og går rett i blokkeringsmodus som en annen trassig fjortis: "Jeg er stor og skal bestemme SELV!"

En logisk holdning når man faktisk må løsrive seg fra mor og bli selvstendig, men veldig problematisk når man skal leve sammen med en kvinne i et parforhold.

Anonymkode: dd2ca...8a9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, her gikk jeg etter utroskap, null deltakelse i husarbeidet og sexnekt. Jeg sa fra mange ganger, og fikk til slutt nok. Han fikk sjokk og forstod ikke hvorfor jeg gikk. Hvor er skylden min opp i dette? 

Anonymkode: b54ad...f4c

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter min erfaring forstår de det veldig godt - hvis kritikken kommer fra en annen mann(eller fler)

Min mann har snakket med flere mannlige psykologer og han skjønner det bare ikke. 
Han klarer bare ikke forstå problemet🤬🤬🤬

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vel, her gikk jeg etter utroskap, null deltakelse i husarbeidet og sexnekt. Jeg sa fra mange ganger, og fikk til slutt nok. Han fikk sjokk og forstod ikke hvorfor jeg gikk. Hvor er skylden min opp i dette? 

Anonymkode: b54ad...f4c

Selvfølgelig er det ikke din skyld!!!

Jeg lurte bare på om de fleste mannfolk er stokk dumme, eller om damer føler de sier ifra men så gjør de det på en måte som er vanskelig å oppfatte/tolke....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinnelig solipsisme. Slå det opp. Det er basically en mild form for narsissisme, og er modus operandi for hvordan den kvinnelige psyke fungerer.

Anonymkode: fa5f3...efb

Skrevet

Jeg har gått. Jeg vet at jeg har like mye skyld i bruddet som han. Jeg har gjort mange feil. Det må jeg leve med. Og forhåpentligvis lære av det. Ingen av oss har vært utro. Man er 2 i et forhold. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...