Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal ha kjemi 2 og biologi 2 i VG3. Lurer på om det er slik at alle har kjemi 2 og biologi 2 tentamen/heldagsprøve? Altså, en tentamen til jul som dekker alt man har vært gjennom til da, og en tentamen i vår hvor ALT kommer?? 

Er det veldig vanskelig? Høres skummelt ut å ha en tentamen hvor ALT i faget kommer på en prøve…. Siden man glemmer jo ofte mye underveis:/ Og, er det heldagsprøve? Altså, varer tentamen hele eller halve dagen?

Vet noen av dere forresten om vi skal begynne skolen fra August i det hele tatt? Lærerne har jo gått ut i streik, og har lest at streiken vil vare ut det nye skoleåret?

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på vgs hadde vi tentamen i de fleste  fag,  og alle valgfag, men de fleste var bare halvdagsprøve. Dette var nyttig, siden det forberedte oss på eventuell eksamen. Til tentamen før sommeren forberedte vi oss gjerne ved å bruke gamle eksamensoppgaver, med gode muligheter til å få hjelp fra lærer. Jeg vet ikke hvordan jeg ville taklet eksamen om jeg ikke hadde mye erfaring fra tentamen, og det blir eksamen neste år.

Streiker kan vare kort eller lenge, men de løser seg etterhvert. Det er vanskelig å si hvor lenge de varer, men jeg tviler på at det er stor vilje til å la den vare langt utover høsten. Uansett er det ikke alle lærere som streiker, så du må være forberedt på å møte opp.

Anonymkode: ef724...423

AnonymBruker
Skrevet

Med nye læreplanen er vel målet at slike prøver ikke skal veie tyngre enn andre prøver og vurderinger ila året. Har jo eksamen som skal dekke denne funksjonen (jf tentamen) 

Anonymkode: 633ed...62a

AnonymBruker
Skrevet

I den nye læreplanen til kjemi 2 så er det vel en prøve med en del med flervalgsoppgaver, og en del med skriveoppgaver. Tror det er avsluttende prøve når undervisningsåret er omme, altså mai/juni, vi hadde tre timers prøve i kjemi 1 (og læreren sa at det var ganske likt som i kjemi 2). Men jeg er ikke helt sikker. 

Anonymkode: f8958...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Såvidt jeg har skjønt så er de nye læreplanene i realfag særlig mye mindre to streker under svaret, men mer forklar dette og dette. Iallefall det man kan se ut fra eksamensoppgaver som er gitt ut fra nye læreplaner i matematikk. 

Anonymkode: 3f759...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...