AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Har kjøpt Celestoderm med garamycin etter anbefalinger, men verken jeg eller datteren synes det hjelper noe særlig. Noen som har andre tips om hva som hjelper (som kan kjøpes i Hellas) når myggen først har stukket? Vi går allerede på allergimedisin, og har med Eurax og vanlig hydrokortison hjemmefra. Noen som har gode erfaringer med noe som kan kjøpes i Hellas? Vi får stikk som hovner opp og væsker og blir veldig store. Anonymkode: 12610...27d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Følger denne 🙏🏻 sliter med det samme Anonymkode: b0170...2ce
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 Jeg måtte få kortison fra lege der nede på resept pluss noe medisin jeg fikk beskjed om å ta. I andre land måtte jeg få kortison sprøyta inn. Anonymkode: bf4b4...bb1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 Fikk usannsynlig mange myggstikk på Kos en gang, jeg og datteren min. Eneste som hjalp var at jeg dro på en blomsterbutikk og kjøpte aloe vera plante, delte bladene og smurte på, det lindret. Anonymkode: 701ae...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 Litt omvendt enn hva du spør etter, men hvorfor ikke bruke en myggspray som holder myggene borte? Kjøpe deg en som innerholder DEET 👍 Anonymkode: 3c965...b37
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Litt omvendt enn hva du spør etter, men hvorfor ikke bruke en myggspray som holder myggene borte? Kjøpe deg en som innerholder DEET 👍 Anonymkode: 3c965...b37 Gjør det, men myggen finner oss allikevel. Men færre enn ellers, sikkert! Anonymkode: 12610...27d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg måtte få kortison fra lege der nede på resept pluss noe medisin jeg fikk beskjed om å ta. I andre land måtte jeg få kortison sprøyta inn. Anonymkode: bf4b4...bb1 Såpass.... Høres ikke godt ut... Tror ikke vi er fullt så plaget altså, men de klør noe enormt og er vonde.... Så en mann i går med enda flere stikk enn oss på beina.... Anonymkode: 12610...27d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fikk usannsynlig mange myggstikk på Kos en gang, jeg og datteren min. Eneste som hjalp var at jeg dro på en blomsterbutikk og kjøpte aloe vera plante, delte bladene og smurte på, det lindret. Anonymkode: 701ae...3f9 Har flere aloe vera planter voksende rundt her faktisk, så det kan prøves! Takk. Anonymkode: 12610...27d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Hm, er det mye mygg i Hellas nå? Vi skal til Kreta neste uke.... kanskje jeg bør ta med myggspray. Kjekt å få tips her inne Anonymkode: 15921...40f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 Min erfaring: Jeg tåler ikke myggen i Hellas. Får store, hovne og veldig kløende stikk, dersom jeg ikke har tatt zyrtec eller tilsvarende forebyggende. (Da får jeg bare vanlige myggstikk). Har fått zyrtec på resept av lege for å kunne bruke til dette i mange år. Hvis jeg først har fått stikk, så går jeg på butikken (lokalt i Hellas) og kjøper noe som heter "After bite". Det lidrer kløen veldig. Men det viktigste for meg er faktisk å forebygge. Anonymkode: 2d75d...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hm, er det mye mygg i Hellas nå? Vi skal til Kreta neste uke.... kanskje jeg bør ta med myggspray. Kjekt å få tips her inne Anonymkode: 15921...40f Jeg blir aldri stukket av mygg hjemme. Hender jeg kanskje får to stikk i løpet av hele sommeren kanskje. Her i Hellas har jeg fått hvert fall seks stikk nå på to uker. De er mye verre enn hjemme! Blir store kløende byller. De klør i flere dager også! Har ikke noe tips dessverre. Har bare valgt å leve med det 😅 Anonymkode: 3a0ac...419
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå