AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Hei, K 32 her. Jeg tror ikke at jeg tar meg selv på alvor. Jeg synes kanskje det er "teit" å skulle ta seg selv på alvor, alt der der «vær den beste versjonen av deg selv», «du fortjener å ha det bra», «du er unik»-greiene. Det føles dumt, og jeg tenker at vi er alle ubetydelige vesener som tilfeldigvis er plassert på denne planeten i dette uforståelige universet. Jeg har derfor ingen motivasjon, for hva er vitsen når alt egentlig er ubetydelig. Jeg føler meg også alltid trøtt og sliten, jeg vil alltid sove, men jeg klarer ikke å legge meg fordi jeg er B-menneske inn i margen. Har et ganske mørkt sinn, selv om jeg oftest fremstår veldig blid ovenfor andre. Jeg har glimt av motivasjon, det har jeg alltid hatt. Jeg har et stort talent jeg tidvis driver med, og får mye skryt for, jeg har en fin innredet leilighet som jeg eier. Jeg har løpt flere løp når jeg har klart å trene i perioder, jeg har tatt en lang utdanning og fått meg en jobb. Jeg er ressurssterk når jeg vil, men det er kanskje mye på grunn av andres forventninger og ting jeg føler at jeg må få til i livet. Det som ikke påvirker andre, som min egen fritid nå som jeg har jobb, det klarer jeg ofte ikke å ta tak i. Noen ganger klarer jeg å begynne med den jogginga, hobbyene mine osv, men 95% av dagene klarer jeg det ikke. Jeg kan med andre ord sitte i mange timer og ikke gjøre en dritt. Se på tv, samtidig som jeg egentlig hadde planlagt at jeg burde rydde eller burde jogge, eller burde drive med hobbyen min. Kanskje begynner jeg halvhjerta kl. halv ett på natta, og ender opp kjempetrøtt dagen etter. Leiligheten er nesten alltid rotete og ganske møkkete. Jeg klarer ofte ikke å ta tak i enkle ting som regninger eller forsikringssaker, levere reisekvitteringer på jobb osv. Blir ofte til at jeg bare ikke får igjen penger, fordi jeg ikke har energi eller motivasjon til å fikse sånne enkle ting som egentlig tar maks 5 minutter. DETTE VIL JEG ENDRE PÅ! Jeg tenker - hva så om alt er meningsløst, jeg har bare ett liv på denne planeten og jeg vil gjøre det beste ut av det. Jeg har prøvd flere ganger, men får aldri til en varig endring. Men nå prøver jeg altså igjen. Tenker at disse tiltakene kan være fine å begynne med: - Legge meg tidligere så jeg ikke er så trøtt - Slutte å dukke opp i siste liten på jobben. Kanskje begynne kl. 08 i stedet for 09.15. - Spise mer frukt og grønt. 5 om dagen i stedet for 1. - Jogge eller sykle regelmessig, 2-3 ganger i uka - Få tid til å drive med hobbyen min (anonymiserer denne litt). - Begynne med meditasjon og evt yoga - Ta tak i enkle ting som regninger og gjøremål som jeg pleier å la ligge og kverne i flere uker Er det noen som har vært gjennom en lignende reise og vil fortelle? Har noen noen tips på veien, noe litteratur eller konkrete tiltak? Anonymkode: 8d071...cde 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Jordan Peterson er jo blitt kjendis fordi han er en selvhjelpsguide. Ikke fordi han er en flink en slik en, men i hvert fall blitt kjent for det. Så ja, det er flere som driver med selvutvikling. Det er trass alt bare oss selv vi kan forandre på. Anonymkode: da124...4a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå