Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/osloogviken/slar-alarm-om-fodetilbudet-i-sommer_-_-kan-bli-mott-av-jordmodre-som-har-vaert-pa-jobb-i-16-timer-1.15990981

Synes jordmormangel er så skummelt! Vurderer å starte prøving på nr.2 men kommer til å ta pause i de månedene det er fare for å unnfange så termin blir om sommeren. Redd for å føde i utgangspunktet og det er ille nok med den vanlige underbemanningen, men med ferieavvikling så høres det jo helt krise ut. Ikke at man alltid kan velge og vrake tidspunkt man blir gravid altså, men kan prøve å unngå det i alle fall. 

Anonymkode: 1a680...948

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært underbemannet på begge mine fødsler i februar og mai pga for mange som fødte, så kan skje ellers også. Ville ikke ventet pga ferieavvikling.

Jeg måtte sitte på gangen for å vente på rom kun en halvtime før jeg fødte siste, men det gikk fint begge gangene og jeg fikk en god opplevelse. Følte meg ivaretatt og trygg. Jordmødrene er kjempedyktige i Norge❤

Anonymkode: 8f31f...05a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde termin 13.september og fikk i midten av juli. 

Sikker blir man aldri. Forøvrig hadde de på det tidspunktet en større dansk stab som var innleid i fellesferien og vi fikk veldig god oppfølging. 

❤️

Men alle gjør som de vil. Selv tok vi et lite opphold for å forsøke å unngå desember/januar barn, vi foretrakk å slippe å ha eldst/yngst i klassen og ønsket distanse fra høytideligheter. Men, så varte det og rakk med prøving og når alt kom til alt gå vi f og forsøkte i de månedene også. 

Anonymkode: 6299d...cdb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte i juli, fikk jo høre at de hadde fulle fødestuer men merket ikke det på jordmor og oppfølging etterpå :) tror det er travelt hele året! Det som er annerledes er kanskje at de leier inn folk fra andre land i fellesferien (jordmora vår var finsk, og hun vi hadde mest å gjøre med på barsel var svensk, begge var fantastiske!) 

Anonymkode: 9fdf4...10b

AnonymBruker
Skrevet

Fødte i september, synes det er perfekt tid! Det var kun oss og 2 andre familier på barsel.

Anonymkode: 1b26c...dfa

AnonymBruker
Skrevet

Huff gruer meg allerede til fødsel som førstegangsfødende.. dette gjør meg enda mer redd.. skal føde i midten av august 

Anonymkode: 81840...d00

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff gruer meg allerede til fødsel som førstegangsfødende.. dette gjør meg enda mer redd.. skal føde i midten av august 

Ikke gru deg pga dette. Jeg skal føde om et par uker og er tredjegangs. Er det noen som «blir overlatt til seg selv» så er det stor sjanse for at det heller er meg enn deg 😉

For meg var det utrolig viktig at jeg bare ikke var alene. At partner alltid var der. Selv om han ikke kan gjøre noe sånn egentlig. Tipper de er gode på å fordele seg på hvem som kan være litt alene og hvem som må passes ekstra på.

Selv er jeg mer forberedt på en full barsel avd og spent på hvordan det blir. Men igjen, der vil nok jeg som ha gjort det før mest sannsynlig ikke ha behov for like mye som deg. Jeg hadde lett gitt opp et enerom slik at det gikk til en førstegangs. Har jo vært der selv en gang 😉 Lykke til ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Kakaoen skrev (18 timer siden):

Ikke gru deg pga dette. Jeg skal føde om et par uker og er tredjegangs. Er det noen som «blir overlatt til seg selv» så er det stor sjanse for at det heller er meg enn deg 😉

For meg var det utrolig viktig at jeg bare ikke var alene. At partner alltid var der. Selv om han ikke kan gjøre noe sånn egentlig. Tipper de er gode på å fordele seg på hvem som kan være litt alene og hvem som må passes ekstra på.

Selv er jeg mer forberedt på en full barsel avd og spent på hvordan det blir. Men igjen, der vil nok jeg som ha gjort det før mest sannsynlig ikke ha behov for like mye som deg. Jeg hadde lett gitt opp et enerom slik at det gikk til en førstegangs. Har jo vært der selv en gang 😉 Lykke til ❤️

Takk for gode ord ❤️ Jeg er så redd for at noe skal skje med baby under fødsel, og tenker ekstra mye på det når man ser at jordmødrene fort er overarbeidet.. 

Håper både du og jeg får den hjelpen og omsorgen vi trenger, og en fin fødsel! 🥰 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte i juni, merket ikke noe til jordmormangelen. Fikk god oppfølging :) det går som oftest godt. 

Anonymkode: ce0fa...962

Skrevet

Fødte i juli, og fikk fantastisk oppfølging! Jordmor satt i timesvis med meg fordi jeg ikke klarte å amme, og fikk tips og teknikker 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...