Gå til innhold

adopsjonsbarn som nå er stor


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

hei jeg er ei dame på 41 år som er adoptert . jeg oppsøkte min biologiskemor da jeg var 21 år . da ble dat et lykkelig men kort gjennsyn. jeg hadde hvert hemmelig i 21 år og hun ville at jeg fortsatt skulle det. jeg har en halvsøster og hun hadde en ny mann som ikke viste av meg. min mors foreldre og søsken søsken viste heller ikke om meg. så jeg fikk beskjed om og ikke oppsøke henne igjenn. det er nå godt 10 år og jeg kunne tenke meg og tatt opp kontakten .men er svært usikker da hun sa at jeg ikke skulle ta kontakt. hun er norsk og bodde i norge men en annen kant av landet . har stor respekt for mine adoptivforeldre og kvier meg til og ta opp dette temaet igjenn. hva skal jeg gjøre? er det noen andre med lignende historier hadde det hvert gøy og høre deres mening og erfaringer . håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ble faktisk veldig lei meg når jeg leste dette.

Har ikke vært borti noe sånnt selv, men jeg har en oppfatning av at hvis hun ville hatt kontakt med deg, så ville hun holdt kontakten da dere treftes igjen for ti år siden.

Jeg tror du skal respektere hennes ønske om å ikke bli kontaktet igjen...

:roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På en annen side så har du rett til å vite hvem din biologiske familie er.

Selv om din riktige mor reagerer slik, så kan det godt hende at de gjerne vil vite om deg.

Din biologiske mors redsel skal ikke holde deg unna din familie eller ditt opphav.

Hun kan velge å ikke omgås deg, men hun kan ikke velge eller på noen måte bestemme om du vil søke videre etter andre slektninger fra den siden.

Hun kan ikke bestemme nå i alle fall. Det er vel litt for sent til det synes jeg.

Jeg synes du skal gjøre det som hjertet sier deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er adopert selv og vet hvordan du har det. Jeg er som sagt noen år eldre enn deg. Jeg vet hvem mine biologiske foreldre er, men ønsker ikke kontakt med dem. Min mor ville ikke vedkjenne seg at hun hadde født en datter, og adopert bort. Hun fikk flere sønner, som hun beholdt, men de fikk en barndom i fyll og festing. Jeg traff mine halvbrødre men det var ikke et lykkelig møte. De klandret meg som hadde en fin barndom.

Min biologiske far er gift, men hans kone vil ikke at han skal treffe meg. Jeg har da kontakt med to brødre på farssiden, og vi er like på mange måter.

Jeg etterlyste halvsøskene mine gjennom et blad for mange år siden, og slik fikk vi kontakt.

Hvis din biologiske mor ikke vil treffe deg flere ganger må du bare akseptere det. Men jeg synes hun bør la deg få vite om eventuelle søsken. Du skal gjøre hva du selv føler er riktig for deg. Det er min mening. Lykke til! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...