AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Har fått påvist en genfeil som gjør at jeg har 50% sjanse for å videreføre dette til barn. Jeg har derfor tenkt å sterilisere meg. Jeg er 34 år gammel, og underer litt rundt dette. Ser at man kan fjerne eggstokker og man kan fjerne livmor eller begge. Fjerner man eggstokker så har jeg forstått at man går rett i overgangsalder? Hva med å fjerne livmor og la eggstokkene stå igjen slik at hormonproduksjon fortsetter som før, hva er baksidene med dette? Håper noen der ute har erfaring å dele❤️ Anonymkode: 813ae...367
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Det enkleste og vanligste er at egglederne kuttes over og lukkes. Enkelt inngrep. Anonymkode: a44c3...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 Sterilisering er kun kutting av eggledere. Eggstokker og livmor blir stående. Du vil derfor få eggløsning og mensen som normalt, men egget vil aldri kunne bli befruktet. Anonymkode: eff9e...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser at man kan fjerne eggstokker og man kan fjerne livmor eller begge. Det stemmer ikke. Vanlig sterilisering innebærer kun å kutte egglederne. Man fjerner verken livmor eller eggstokker. Du må ha misforstått informasjonen du har funnet frem til Anonymkode: c0b87...1b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå