AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Jobbet et sted et halvt år, var pedagog alene der, så kom jo på et vis tett på familiene. Likevel hadde jeg det grusomt der. Fått ny jobb i annen bhg nå som jeg elsker. Jeg prøver å unngå å hilse på barn og foreldre i forje jobb. Stoppet der brått i en corona sykemelding, og har ikke sagt hadet. De tenker kanskje sitt over hvorfor jeg sluttet. Hilser dere på alle barn og familier fra tidligere arbeidsplasser? Jeg ønsker kose meg med egen familie, og blir ganske anspent av å komme inn på tema rundt forje jobb. . Anonymkode: 09019...d56
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Du bør i hvertfall ha høflighet nok til å si hei til barna.. For barna var du en av de aller viktigste personene i livet deres. Mine barn snakker om de ansatte i barnehagen som guder. Da hun ene ble sykemeldt, gråt ungen jevnlig både hjemme og i bhg fordi han savnet henne så mye. Senest tre måneder etter hun ble syk. At du er frekk mot foreldrene og unngår å hilse på de er helt greit, de tåler at du er en bitch. Men barna har ingen forutsetning for å forstå en slik avvisning. Anonymkode: 61261...128 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du bør i hvertfall ha høflighet nok til å si hei til barna.. For barna var du en av de aller viktigste personene i livet deres. Mine barn snakker om de ansatte i barnehagen som guder. Da hun ene ble sykemeldt, gråt ungen jevnlig både hjemme og i bhg fordi han savnet henne så mye. Senest tre måneder etter hun ble syk. At du er frekk mot foreldrene og unngår å hilse på de er helt greit, de tåler at du er en bitch. Men barna har ingen forutsetning for å forstå en slik avvisning. Anonymkode: 61261...128 De aller minste var babyer, de husker ikke det nå. De eldste snakker jeg med. Kjenner bare jeg ikke orker samtaler med foreldrene. Anonymkode: 09019...d56 1
Isola2 Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jobbet et sted et halvt år, var pedagog alene der, så kom jo på et vis tett på familiene. Likevel hadde jeg det grusomt der. Fått ny jobb i annen bhg nå som jeg elsker. Jeg prøver å unngå å hilse på barn og foreldre i forje jobb. Stoppet der brått i en corona sykemelding, og har ikke sagt hadet. De tenker kanskje sitt over hvorfor jeg sluttet. Hilser dere på alle barn og familier fra tidligere arbeidsplasser? Jeg ønsker kose meg med egen familie, og blir ganske anspent av å komme inn på tema rundt forje jobb. . Anonymkode: 09019...d56 Hilser alltid,men sjelden jeg slår av en prat..men det er jo ikke barna sin feil at du hadde det grusomt der;)
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 Er lærer i barneskolen og hilser på alle tidligere elever jeg møter, så sant jeg kjenner de igjen. Som regel bare med et smil om jeg ser dem på et offentlig sted eller går forbi, og sier de hei så svarer jeg. Sjelden jeg slår av en prat, med mindre de gjør initiativet til det. Eneste er de som nylig har startet på ungdomskolen, da spør jeg pent hvordan det går. Barn kjenner deg igjen oftere og lengre enn du kjenner dem igjen, for du som voksen forandrer deg mindre. De kan kjenne deg igjen når du er tolv eller tjueåtte. Å smile og si hei koster enormt lite, og er også hyggelig om dere ikke bor i en storby. Noen av dem skal du kanskje jobbe med i fremtiden. Anonymkode: 99827...539 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Folk som ikke hilser på barn, og spesielt barn de faktisk kjenner, er rett og slett elendige mennesker. Og du er barnehagelærer? Du reflekterer ikke det minste over hva det innebærer å skulle være en rollemodell for barn? Også bør du lære deg å skrive skikkelig. "Forje" er ikke et ord, en gang. Det heter forrige. En lærer burde ha litt mer yrkesstolthet enn du utviser her, både på det mellommenneskelige plan, og måten du skriver og formulerer deg på. Anonymkode: e725d...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 Jeg jobbet i en grusom barnehage. Det var så dårlig arbeidsmiljø der. Sluttet etter 12mnd. Ungene var jo det beste med jobben. Ja, jeg hilser. Det er ikke barnas feil at ledelsen og kolleger var helt idioter. Barna er uskyldige opp i dette. Hilser på barna og slår av en kjapp prat med foreldrene. Gidder ikke snakke om jobben, eller si hvorfor jeg sluttet. De fleste nevner ikke bhg en gang. Anonymkode: f21cf...99d 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 Ja, jeg hilser dersom det passer slik og jeg ser barnet er mottakelig for det. En del grusomme barnehager der ute, men man kan også være heldig, Anonymkode: 9ebba...664
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Jeg smiler og nikker til foreldrene og barna. Ser fort om barna kjenner meg igjen. Sier "Hei!" der jeg ser at barna khenner meg igjen. Noen blir flaue, og noen vil prate litt. Det er alltid gøy å se barna igjen, og se hvor store de er blitt ❤ Har og jobbet i barnehager som var skikkelig dårlige. Men, det har aldri vært barna sin skyld. Da henger det stort sett sammen med dårlig ledelse. Har og sluttet brått i en sånn barnehage. Hilser på barn og foreldre derfra om jeg ser de kjenner meg igjen 😊 Anonymkode: 63296...09f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 Det er forskjell på å hilse og på å slå av en prat, tenker jeg. Å ikke hilse er frekt, å unngå småprat er helt greit. Nå har jeg aldri jobbet med barn, men jeg hilser på alle som hilser på meg. Med unntak av fulle menn en sen lørdag, de unngår jeg kontakt med så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: 595a2...fe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå