Gå til innhold

Er det farlig for kvinner å være jomfru hele livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En mann som går livet igjennom uten å ha sex lever som regel et miserabelt liv. Med alkoholmisbruk, sykdommer og tidlig død som resultat. Det er altså farlig for en mann å gå livet ut uten sex.

Men gjelder det også for kvinner? Eller kan kvinner helt fint gå et liv uten sex uten noen merkbare konsekvenser for helsen og livslengden?

Anonymkode: c5d06...414

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, de får jo aldri barn.

Anonymkode: b6952...cb0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må vel forskning til for å finne svar på det. 

Anonymkode: 29b21...ff1

Gjest Celina holmkold
Skrevet

Det er få som går rundt og lever et jomfruelig liv. De aller fleste har sex 

AnonymBruker
Skrevet

De kan ende opp som sure gamle tanter 

Anonymkode: 44b2c...78c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Nei, men du kan risikere å bli sånn crazy cat lady.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er aseksuell, så går det jo fint. Jeg er ikke aseksuell, men samtidig ikke typen til å ha ONS, så jeg syns det har vært veldig kjipt å være singel. Da har jeg nesten bare tenkt på sex.

Anonymkode: f7337...37b

• Liker 3
Skrevet

Det er menn som er single som scorer dårlig på statistikken. Mange lever i platoniske forhold og er dermed en del av statistikken for de i parforhold.

Jeg tror det å ha noen man er nær over tid er viktigere enn om man har sex for mange.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror vel intimitet er mye viktigere enn akkurat å bli penetrert liksom 🙄 intimitet har nok helsebringende effekt. 

Og om det var orgasmer som var det viktige så burde uansett menn ha mer fokus på stimuli av klitoris.

Anonymkode: e527d...6bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det vil jeg tro er det motsatte. De unngår kjønnssykdommer, livmorhalskreft, fødselsskader, blir ikke utslitt av jobb kombinert med barn, huslige oppgaver og familielogistikk. Får nok søvn, ingen snorkende mannfolk som holder en våken. Dessuten er kvinner flinkere til å skape sosiale relasjoner som gjør at man i mindre grad sliter med ensomhet.

Anonymkode: d2beb...594

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En mann som går livet igjennom uten å ha sex lever som regel et miserabelt liv. Med alkoholmisbruk, sykdommer og tidlig død som resultat. Det er altså farlig for en mann å gå livet ut uten sex.

Men gjelder det også for kvinner? Eller kan kvinner helt fint gå et liv uten sex uten noen merkbare konsekvenser for helsen og livslengden?

Merkelig....Munker og nonner dauer ikke noe fortere enn andre. Ikke har de sånne problemer heller. Det er ikke farlig for menn å ikke ha sex. Har de ikke det, så er det pga. andre problemer som gjør at damer ikke vil ha dem. Ergo er det ikke SEX som sender dem ut i et dårlig liv. Skjerp deg.

Anonymkode: 5d826...1f7

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei de trenger ikke sex. Det skjer ingenting med kroppen rent biologisk om de går uten sex. Men kvinner trenger nærhet. Ellers kan de få psykiske problemer. Og nærhet får de ofte gjennom sex, men det er også noe de kan få andre steder f.eks gjennom foreldre eller venner.

Anonymkode: bb4ad...24f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over femti og fortsatt jomfru, og lever helt greit med det. Muligens er jeg aseksuell, eller i alle fall i grenseland for å være det. 

Savner ikke sex, men savner inni mellom å ha en kjæreste å dele hverdagene med. 

Athena Catalina skrev (15 minutter siden):

Nei, men du kan risikere å bli sånn crazy cat lady.

Haha, det har du rett i for min del. 😻

Jeg elsker katter og har mye selskap i å dele hjemmet mitt med en eller flere katter.  

Anonymkode: 0e065...8b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke farlg å være jomfru, hverken for menn eller damer. 

Depresjon, derimot, kan være farlig. 

Anonymkode: b4088...082

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Merkelig....Munker og nonner dauer ikke noe fortere enn andre. Ikke har de sånne problemer heller. Det er ikke farlig for menn å ikke ha sex. Har de ikke det, så er det pga. andre problemer som gjør at damer ikke vil ha dem. Ergo er det ikke SEX som sender dem ut i et dårlig liv. Skjerp deg.

Anonymkode: 5d826...1f7

Munker suger hverandre og tar hverandre der solen ikke skinner. De får massevis av sex, lol!

Anonymkode: b6952...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke farlig å være jomfru nei. Du kan slappe av TS

Anonymkode: 0b5d3...e99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er farlig for kvinner å involvere seg med menn.

Anonymkode: a77b0...cba

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg mener det er sunt helsemessig å få orgasme. men trenger ikke knulle

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vel, jeg vet at amming fører til mindre risiko for brystkreft. Og ingen sex, ingen barn og dermed ingen amming. https://forskning.no/kreft-forebyggende-helse/amming-reduserer-risikoen-for-brystkreft/1085920

Anonymkode: 6a143...202

Neei, men som jomfru får man heller ikke HPV i fleng - og dermed sterkt redusert risiko for livmorhalskreft. 

Anonymkode: 07baf...b19

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...