AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Sønnen har fått en ny "venninne ". Jeg skriver "venninne " fordi jeg ikke er sikker på hvilken type forhold de har, men han er klar på at hun ikke er en kjæreste (ennå?). Dette er en veldig søt, hyggelig og sjarmerende ung kvinne, og de passer tilsynelatende godt sammen, men jeg har en litt dårlig magefølelse- jeg føler at både sønnen og resten av familien blir manipulerte. Han har for eksempel sagt at han egentlig ikke ville introdusere henne til familien siden de ikke var kjærester, men hun har kommet opp med flere påskudd for å møte oss. Og ikke bare møte oss, men være hos oss, og overnatte hos oss. Første gangen de kom hit var da hun fikk magevondt, og han kjørte henne på legevakten. Da de kom dit hadde magesmertene gått over, og da mente hun at det var bedre å reise til oss, som bor 5 minutter unna legevakten, enn til ham, som bor 30 minutter unna. Og når de først er hos oss blir hun værende. Han kan si at han vil dra, men da ser hun bare rart på ham, og ignorerer det han sier. Sist gang ble de værende i tre dager (han bor for seg selv 30 minutter unna, og liker best å sove i egen seng). Dette er bare ett av flere eksempler. Jeg vil ikke være en slem og sjalu "svigermor", men jeg føler at det er noe rart her. Hva tenker dere om det lille jeg har fortalt? (I tilfelle noen lurer på alder, han er 24, hun er 27) Anonymkode: be8c9...823 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Høres litt ut som om hun prøver å få det til å virke mer seriøst ja. "Har møtt svigers mange ganger" er jo typisk argument som taler for at det er seriøst. Anonymkode: b2c3c...bc8 9 2
Muskath Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 Tja, det er jo litt rart da, at hun heller vil bo hos dere enn hjemme hos sønnen din. Har han liten plass? Eller yter du god «service» når de er hos dere? Du kan jo prøve å ignorere dem mest mulig når de er hos dere, kanskje det blir mindre attraktivt? Ellers er det ikke mye man får gjort, de er voksne mennesker begge to. 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 17.11 skrev (Akkurat nå): Høres rart ut. Har hun eget sted å bo? Hun bor visstnok i kollektiv ut i fra hva sønnen har fortalt. Anonymkode: be8c9...823 1
Jippijei Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Tipper hun har veldig lyst at dere skal like henne. 8 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 Da tar du en prat med sønnen din Anonymkode: 52e03...6bf 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 Muskath skrev (1 minutt siden): Tja, det er jo litt rart da, at hun heller vil bo hos dere enn hjemme hos sønnen din. Har han liten plass? Eller yter du god «service» når de er hos dere? Du kan jo prøve å ignorere dem mest mulig når de er hos dere, kanskje det blir mindre attraktivt? Ellers er det ikke mye man får gjort, de er voksne mennesker begge to. Leiligheten hans er vel en helt vanlig to-roms ungkarsleilighet vil jeg tro. Det er ikke plassen deg står på, og han er en liten "neat freak ", så Leiligheten er både ren og ryddig. Men ja, hun liker nok å bli oppvartet tror jeg, og jeg er kanskje litt i overkant serviceinnstilte når vi har besøk. Anonymkode: be8c9...823 4
Gjest fransine Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 Ut fra det du har sagt til nå så tenker jeg at hun kanskje ikke har hatt en så god oppvekst, og trenger voksenpersoner i livet sitt som kan gi henne en trygghet. Eventuelt så har hun problemer i kollektivet hun bor i, men da kunne hun like gjerne ha vært bare hos sønnen din, så jeg tenker mest på det første jeg nevnte. Jeg syns du bør gi det en innsats, for denne dama kan muligens bli din framtidige svigerdatter. Jeg forstår ønsket om å beskytte din sønn men han er voksen nå og må ta sine egne valg. Dersom du gir tydelig inntrykk at du ikke liker henne risikerer du bare å skyve han unna deg, og det er nok det siste du vil.
Havspeil Skrevet 11. juli 2022 #10 Skrevet 11. juli 2022 (endret) Kan det være at hun kommer fra en familie hvor de enten er veldig nære, - eller i motsatt fall mangel på sådann? Og at hun søker det familære hos dere ? Hun trives hos dere hvertfall 🙃 Endret 11. juli 2022 av Havspeil 9 2
Muskath Skrevet 11. juli 2022 #11 Skrevet 11. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Leiligheten hans er vel en helt vanlig to-roms ungkarsleilighet vil jeg tro. Det er ikke plassen deg står på, og han er en liten "neat freak ", så Leiligheten er både ren og ryddig. Men ja, hun liker nok å bli oppvartet tror jeg, og jeg er kanskje litt i overkant serviceinnstilte når vi har besøk. Anonymkode: be8c9...823 Da «roer» du ned servicen, ber dem handle inn og lage mat selv f.eks. Vær opptatt, Finn på noe du skal, ikke sitt og prat med henne. Du driver med ditt, og går litt til og fra, du får prøve. 10 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #12 Skrevet 11. juli 2022 Kanskje hun ikke trives er populær eller blir mobbet på kollektivet og prøver å slippe å være der og heller vil være hos dere. Anonymkode: 04a23...91a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #13 Skrevet 11. juli 2022 Høres manipulativ ut, ja. Men det her må din sønn nesten finne ut av selv. Minn ham på å bruke kondom, og ikke oppgradere henne til "kjæreste" med det første. Anonymkode: a6284...ffc 2 3
Kaneel Skrevet 11. juli 2022 #14 Skrevet 11. juli 2022 Høres ut som psyk og mulig omsorgssvikt i barndommen 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #15 Skrevet 11. juli 2022 Quote han er 24, hun er 27 Gigantisk rødt flagg, forresten. Anonymkode: a6284...ffc 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #16 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Gigantisk rødt flagg, forresten. Anonymkode: a6284...ffc Tøys. Noen menn kan være ganske så modne for alderen. Anonymkode: d52a8...615 13
lillevill Skrevet 11. juli 2022 #17 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun bor visstnok i kollektiv ut i fra hva sønnen har fortalt. Anonymkode: be8c9...823 Det virker jo utrolig rart at en 27 åring, som faktisk bor i kollektiv, har lyst å henge hos foreldrene til en kompis, i DAGEVIS? og ikke fatter at når grensen er nådd, når din sønn sier at nå skal vi gå? Nå tenker jeg at det kan være en diagnose i bunn, eller som noen andre sier her, at hun sliter med noe. Hvordan er hun som person? Er hun student, smart, selvstendig? har hun mål for fremtiden og skjønner hun sosiale koder? Etter tre dager har dere vel greid å snakke sammen såpass at dere har funnet ut hva som er greia ? 8 1
Hundejente Skrevet 11. juli 2022 #18 Skrevet 11. juli 2022 høres ut som hun prøver å oppgradere forholdet deres til kjærester. så da bør du kanskje prate med sønnen din om at han bør avslutte det de har, hvis han ikke er interessert i noe mer, så hun ikke ender opp veldig såret. 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #19 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gigantisk rødt flagg, forresten. Anonymkode: a6284...ffc Hva? 🤣 Jeg og mannen min møttes da han var 19 og jeg var 22 - 16 år senere er vi gift og har fire barn. "Gigantisk rødt flagg" 😆 Anonymkode: 4ba46...9cf 15
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #20 Skrevet 11. juli 2022 lillevill skrev (7 timer siden): Det virker jo utrolig rart at en 27 åring, som faktisk bor i kollektiv, har lyst å henge hos foreldrene til en kompis, i DAGEVIS? og ikke fatter at når grensen er nådd, når din sønn sier at nå skal vi gå? Nå tenker jeg at det kan være en diagnose i bunn, eller som noen andre sier her, at hun sliter med noe. Hvordan er hun som person? Er hun student, smart, selvstendig? har hun mål for fremtiden og skjønner hun sosiale koder? Etter tre dager har dere vel greid å snakke sammen såpass at dere har funnet ut hva som er greia ? Alt dette er gode spørsmål som jeg ikke vet svaret på. Alt jeg vet om henne er det jeg har fått vite av sønnen min. Jeg tror ikke hun har studert, det hun jobber med kan tyde på det. Mitt inntrykk er at hun er en enkel person, og da mener jeg det i den beste mulige meningen av ordet, at hun ikke har så store målene i livet. En enkel jobb, familie, og venner virker å være nok for henne. Det er absolutt ikke noe galt i det, bare for å ha det sagt. Hun snakker lite, og forteller veldig lite om seg selv. Det eneste hun har fortalt om seg selv og familien er hvor gammel bestefaren var da han døde, og hva hun jobber med. Hvis jeg spør henne om noe, for eksempel fremtidsplaner, ber hun sønnen min om å svare for henne. Anonymkode: be8c9...823
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå