AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #41 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Egenandelen er jo like høy som klokka... 😂 Kommer ikke så langt da. Bryr seg ikke om omstendighetene. Problemet her er at TS ikke var på reise, så hun er ikke dekket av forsikringen. Det er forsikringssvindel å hevde at klokka ble ødelagt mens ts var på reise. Anonymkode: 677cd...bb9 😂 FYI, reiseforsikring dekker alt som skjer utenfor huset. Hvis jeg blir frastjålet mobiltelefon, eller ødelegger klokken min på vei til bussen - da dekkes det av reiseforsikring. Absolutt ikke svindel, her er det du som rett og slett ikke aner hva en reiseforsikring dekker!! Anonymkode: 2c8d6...553 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #42 Del Skrevet 12. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: 😂 FYI, reiseforsikring dekker alt som skjer utenfor huset. Hvis jeg blir frastjålet mobiltelefon, eller ødelegger klokken min på vei til bussen - da dekkes det av reiseforsikring. Absolutt ikke svindel, her er det du som rett og slett ikke aner hva en reiseforsikring dekker!! Anonymkode: 2c8d6...553 Den dekker ikke uhell gjort at folk som LÅNER klokka di. Reiseforsikring gjelder når DU er på "reise", ikke når klokka di er på reise mens du sitter hjemme og daffer på sofaen. 😂 Og som påpekt av meg og flere - egenandelen er jo her like høy som ny klokke koster (dvs du får 0 igjen på forsikringa). Så jo, det er svindel hvis du låner bort klokka di og påstår overfor forsikringen at den ble ødelagt da du var på en reise du faktisk ikke var på. Anonymkode: 677cd...bb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. juli 2022 #43 Del Skrevet 12. juli 2022 Selvfølgelig skal venninnen din betale for klokken. Hvis du tar denne regninga burde venninnen din klippe plenen din og måke oppkjørselen din det neste året eller to. Men folk som ikke selv erstatter det de ødelegger mener jeg har ødelagt moral, så vanskelig å vite om jeg ville fortsatt å være vennen hennes? Spørs veldig hvordan hun forholder seg til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. juli 2022 #44 Del Skrevet 12. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har visst nok tegnet forsikring da jeg kjøpte klokken hos Power - nettopp pga at uhell kan skje. I tillegg har jeg helårs reiseforsikring, så dette ordner seg. Angående kontakter: barnet mitt hadde kun far, meg og søsken som kontakter. Tok meg 2 sekunder å slette og dermed ingen stress. Jeg gav selvsagt beskjed til småen at jeg lånte bort klokken hans til en kompis (de er veldig nære venner. Det var slik mor og jeg ble venninner). Han hadde ingen problemer med å låne ut klokken sin. Ungene er vant med å dele og vet at uhell kan skje. Jeg har forståelse for at noen synes det er unødvendig med klokke. For vår del er det nødvendig, særlig siden ungene har to hjem de valser fra og til når de ønsker. Selv om far og jeg har et godt samarbeid er det greit at ungene selv kan kontakte han dersom jeg må jobbe overtid, er i et møte eller annet. Og omvendt. Anonymkode: 53af1...f31 Du virker som en skikkelig god person. ❤️ Ble glad av å lese innlegget ditt her. Jeg synes ikke du er dum som låner bort ingen dine, faktisk synes jeg flere burde låne bort ting og ha din holdning til materielle greier. Men så er det det med erstatningsansvar når noe skjer da... huff, kjip situasjon å havne i for alle involverte. Neste gang man låner bort ting gjør man det kanskje med et avklart erstatningsansvar. 🤗 Ellers låner jeg bort mye, for jeg har mange praktiske ting som få andre kanskje har. Jeg skal innrømme at jeg selv aldri har tenkt tanken om at hvis det blir ødelagt så må jeg selv erstatte tingen selv. Når jeg leser her inne så lærer jeg at jeg burde si noe om det når jeg låner bort selv om det er kleint. Endret 12. juli 2022 av Blåttvann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #45 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, det er jo sikkert jævlig gøy for Ts’ barn som eide klokken å få vite at mora bare låner bort klokken til noen andre og så sletter alle kontaktene. Hvem FAEN sletter barnets kontakter sånn uten videre?! Dette her er DIN feil, Ts og det her står DU for. Anonymkode: 9647a...074 Ååå så sint! Skulle tro huset hadde brent ned og barna banka opp med den reaksjonen. Det er en klokke..og for deg er det en helt fremmeds klokke Anonymkode: 4874f...78a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 12. juli 2022 #46 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 13.12): Ja, hun er lei seg. Får høre med forsikringen min hva de dekker. Jeg fjernet alt av kontakter og la kun inn henne som kontakt. Anonymkode: 53af1...f31 Du må nok bruke din forsikring . Men når du aktivt lånte vekk, hun aktivt lånte , så bør hun i det minste betale egenandel . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 12. juli 2022 #47 Del Skrevet 12. juli 2022 Velviljen min endrer seg i takt med alderen på barnet jeg låner bort til. Hvis barnet er 4, så hadde jeg tenkt at sånt skjer. Er barnet 12, så ville jeg forventet langt mer forsiktighet fra barnets side. Hvor gammelt er dette barnet? Ser du skriver at det ordner seg og det er jo bra, men finner situasjonen noe underlig. Man betaler for ting man ødelegger. Enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amo Skrevet 12. juli 2022 #48 Del Skrevet 12. juli 2022 Syns du løste dette fint, og du er en flott venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #49 Del Skrevet 12. juli 2022 Du har ikke forsikring i kjøpsprisen på klokken? Det viste seg at jeg hadde det på xplora klokken til barnet mitt. Så når den knuste fikk jeg ny. Måtte ikke betale noe som helst. Var tilfeldig at jeg fant det ut, hadde glemt at jeg betalte litt ekstra for å ha forsikring når jeg kjøpte klokken 😅 Anonymkode: 22b22...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #50 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har ikke forsikring i kjøpsprisen på klokken? Det viste seg at jeg hadde det på xplora klokken til barnet mitt. Så når den knuste fikk jeg ny. Måtte ikke betale noe som helst. Var tilfeldig at jeg fant det ut, hadde glemt at jeg betalte litt ekstra for å ha forsikring når jeg kjøpte klokken 😅 Anonymkode: 22b22...ec6 Ser nå at du skriver at det viste seg at du hadde forsikring 😅 Anonymkode: 22b22...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 12. juli 2022 #51 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 13.50): Sikkert fordi at de ikke tenker på at noe kan skje og de tar sjansen. Noen gjør. Mange blir ikke opplært til å ta vare på ting i dag. Ei heller om de låner. Jeg lånte bort en passe dyr pensumbok en gang for 3 uker. Tekstet, ringte, sendte mail. Fikk den aldri tilbake. Vedkommende ghostet meg. Jeg gjør aldri sånt igjen. Jeg gikk sammen med ei som, i en skoletime veltet kaffekoppen sin over en bok hun hadde lånt fra biblioteket. Hennes svar da vi lurte på hva hun skulle gjøre – «ikke mitt ansvar. Det får biblioteket fikse». Det er maaange sånne. Anonymkode: 6f2ab...d43 Ja det er helt utrolig. Så klønete folk er. Såklart man tenker at det ikke skjer, men det har jeg sluttet å tenke for lenge siden. Folk klarer da ikke!! Jeg fatter ikke hvorfor folk ikke evner å ta vare på andre sine ting. Har selv lånt bort ting for flere år siden og når jeg får det tilbake er det ikke like fint som det var. Jeg bare forstår ikke! Det er helt talentløst. Har en følelse av at folk ikke bryr seg like mye når det ikke er deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. juli 2022 #52 Del Skrevet 12. juli 2022 Avstand skrev (1 time siden): Ja det er helt utrolig. Så klønete folk er. Såklart man tenker at det ikke skjer, men det har jeg sluttet å tenke for lenge siden. Folk klarer da ikke!! Jeg fatter ikke hvorfor folk ikke evner å ta vare på andre sine ting. Har selv lånt bort ting for flere år siden og når jeg får det tilbake er det ikke like fint som det var. Jeg bare forstår ikke! Det er helt talentløst. Har en følelse av at folk ikke bryr seg like mye når det ikke er deres. Det stemmer det. Bare se hvordan firmabiler pleier å se ut. Og hvordan skiutstyr, sykkelutstyr, låneredskaper hos byggevaren osv ser ut. Folk gir totalt faen når det ikke er deres personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå