Gå til innhold

kjøpe hus-megler skulle ta kontakt v/budrunde


Gjest villafruen

Anbefalte innlegg

Gjest villafruen

Jeg og mannen min har vært på husleiting de siste mnd.

Vi falt veldig for et hus vi var på visning på for 3 uker siden.

Nå var det taksert litt vel høyt så vi ville avvente litt. Be megler,inkl leder på meglerkontoret ta kontakt med oss på flekken det kom inn bud på det huset da vi var VELDIG int i d.

Nå i går ser jeg huset er solgt. INGEN ringte til oss.

Er dette vanlig? Kan man ikke stole på at megler ringer oss for å si at det er kommet bud?? Er sååå skuffet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dalwhinnie

Nei, du kan ikke stole på dette. Som oftest vil du bli ringt opp, men er du virkelig interessert, må du følge det opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer ikke alltid dersom du kun står på interesse lista. Dersom du har lagt inn bud derimot blir du kontaktet. Og det er lov til å legge inn bud på en krone... Veldig greit å gjøre for å kunne øke budet muntlig senere.

Det kan jo også være at kjøper la inn bud med kort frist. Da rakk kanskje ikke megleren å ringe alle som sto på interesselista. Og dersom budet var godt over prisantydning, så er det ikke rart om kjøper aksepterer. Kjøper står fritt til å akseptere alle bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde oss, men det viste seg fordi de fikk solgt huset internt i slekta likevel - det var et dødsbo. Vi ringte megleren for å høre om de hadde fått noen bud og da sa de hauset var solgt. Jeg ville bare kontaktet megleren med gjevne mellomrom for å sjekke. Dersom dere blir lei av å vente kan dere jo evt legge inn et "skambud" bare for å få budrunden igang. Dersom det er flere interessenter kommer det da sannsynligvis en budrunde igang, hvis ikke kan dere forhandle frem en pris med selgerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo helt opp til dem som selger hvem de vil selge til, det er ikke sikkert det har vært noen budrunde en gang. Kanskje har de valgt å selge uten budrunde av helt andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...