Gå til innhold

Vi har kjøpt hus og han han forandret seg - aner ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i noen år. Vi har lenge snakket om å flytte sammen og i fjor fant vi drømmehuset som skal bygges nå i høst. Det siste halvåret har jeg kjent på en følelse om at han kanskje ikke er rett for meg allikevel av ulike årsaker, men jeg har slått det fra meg fordi jeg alltid kommer til et punkt i forholdene jeg har vært i hvor jeg føler det slik, og så gjør jeg det slutt. 

Jeg har tenkt at det er naturlig at følelsene forandrer seg, og at denne gangen må jeg gi det en sjanse, jeg må ikke gi opp så lett. 

Vi sa derfor ja til huset i vinter, men byggingen ble forsinket, og det er ikke ferdig før i mars. 

Problemet er at de siste månedene har jeg følt sterkere at dette ikke er rett, og det henger sammen med hvordan han oppfører seg. Han har tidligere vært deprimert og hatt en alkoholproblem. Dette tok jeg tak i og "tvang " han til å ta tak i livet sitt, begynne å trene osv. 

Men nå er jeg redd det er tilbake igjen. Han har ferie og sitter bare inne i leiligheten sin og ser på tv og røyker. Jeg har foreslått ulike aktiviteter,  men han sier at han må gjøre ulike ting i leiligheten siden den skal selges.

Men når jeg drar der er det så godt som ingenting som er gjort og det er skittent, rotete og ekkelt overalt.  

Jeg har sagt til han at hvis han har problemer igjen, så skal jeg hjelpe han, men jeg kan ikke være sammen med han hvis han skjuler ting for meg, og har begynt å drikke igjen. Han nekter for dette.

Jeg blir deprimert selv av dette, hva kan jeg gjøre? Vi har skrevet kontrakt på huset som er ferdig i mars, og det er nesten som at han nå gir faen fordi jeg er låst til han pga. huset. 

Jeg ønsker å være med han dersom han blir den han var når vi traff hverandre, men han "forfaller" bare mer og mer (tenker ikke bare på utseende), og virker særere og eldre for hver dag som går. I tillegg er jeg utrolig redd for at han drikker igjen. 

Er så rådvill nå. Kan noen hjelpe meg?

Anonymkode: ca429...f62

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta over huset og selg det. Du er ikke låst til noe som helst.

Jeg hørte ikke på min magefølelse da jeg kjøpte hus med eksen, jeg undertrykket den så lenge at vi fikk barn også. Skulle pakket sakene og dratt fem år før jeg faktisk gjorde det. 

Anonymkode: 820a8...01f

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trekk deg unna! Han tror at han har deg nå, at du ikke kan backe ut og at dere er låst sammen, og da kommer den ekte han frem! 

Anonymkode: 6f51c...b1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Terapi, for han, for deg og for dere. 

hva sier han til ting da? Er jo fullt mulig han er deprimert. Og det smitter i et forhold. Men det er jo en sykdom og må behandles. 

Anonymkode: b2870...8b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er slik han egentlig er. Lytt til magefølelsen din, den er der av en grunn.

Jeg ville ha krevd parterapi. Nekter han ville jeg faktisk gjort det slutt, men forklar at det er fordi man er to stk som skal jobbe for et forhold. Det høres ut som at han har gitt opp, og hvis han ikke vil prate om det med noen så er det ikke noe poeng i å fortsette. Dere to klarer ikke å løse det selv.

Men det er gitt at du ønsker tilbake, og så får du svar på om han vil det. Har han det som plomma i egget nå så får han heller være singel.

Livet er for kort til å gå rundt med dårlig magefølelse, så lytt.

Anonymkode: 1a97c...210

Skrevet (endret)

Føler med deg.

I det lange løp vil dette tære på deg. Du skal være hans kjæreste, der gjensidighet er viktig. 

Kan du be han kjøpe deg ut? Eller at du kjøper han ut, og evt selger? Eller at dere begge selger og deler. Du er ikke låst. Du må snakke med ham. Lufte dine tanker. Spør hva han ser på som løsningen. Ikke godta en løsning som ikke du har det godt med.

Lykke til ❤️

Endret av exictence
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (6 minutter siden):

Føler med deg.

I det lange løp vil dette tære på deg. Du skal være hans kjæreste, der gjensidighet er viktig. 

Kan du be han kjøpe deg ut? Eller at du kjøper han ut, og evt selger? Eller at dere begge selger og deler. Du er ikke låst. Du må snakke med ham. Lufte dine tanker. Spør hva han ser på som løsningen. Ikke godta en løsning som ikke du har det godt med.

Lykke til ❤️

Takk ❤️ Ingen av oss får lånet alene. Vi har ikke betalt for huset enda, vi betaler når vi overtar siden det er nybygg, så jeg er vel låst. Jeg har prøvd å prate med han, men han sier bare at det ikke er noe galt. Jeg får prate med han igjen og være enda mer direkte om bekymringene mine, og se hva han kan komme med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk ❤️ Ingen av oss får lånet alene. Vi har ikke betalt for huset enda, vi betaler når vi overtar siden det er nybygg, så jeg er vel låst. Jeg har prøvd å prate med han, men han sier bare at det ikke er noe galt. Jeg får prate med han igjen og være enda mer direkte om bekymringene mine, og se hva han kan komme med. 

Hvorfor kan dere ikke selge når dere overtar?

Anonymkode: 820a8...01f

AnonymBruker
Skrevet

Sitter litt i samme «klemma», vi har nettopp kjøpt hus som vi overtar snart, men kjenner jeg begynner å tvile på mine følelser for han. 

Har ingen råd, vil bare ønske deg masse lykke til, håper det ordner seg for dere ❤️ 

Anonymkode: 12f7e...ded

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Selg huset. NÅ. Dette er på vei mot h…

Anonymkode: c14c4...5b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sitter litt i samme «klemma», vi har nettopp kjøpt hus som vi overtar snart, men kjenner jeg begynner å tvile på mine følelser for han. 

Har ingen råd, vil bare ønske deg masse lykke til, håper det ordner seg for dere ❤️ 

Anonymkode: 12f7e...ded

Huff. Samme til deg! ❤️ 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke låst! Huset kan selges! 

En jeg kjenner tok nylig et korttenkt valg og kjøpte en bolig som skulle bli bygget ila dette året. Så fant han ut at han egentlig ikke hadde råd like vell 😂 Huset ble lagt ut for salg igjen og ligger nå ute på finn. Selv om det ikke er bygget enda. Megler tror også at han kommer til å få mer enn det han opprinnelig skulle investere, så han ender nok opp i pluss. Greit nok ift å betale for megler da 🙃 

Slå opp med fyren og si at eneste valg er at dere begge selger, for han har ikke råd til å kjøpe dette alene. Han har nok ikke råd til å ha lånet på seg selv en gang, selv om du hadde betalt deg ut. Så han har ikke noe valg han heller enn å selge

Anonymkode: 7308f...731

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...