AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Heldigvis klarer noen bestemme over sitt eget liv, ta egne valg. Ikke bryr seg om hva andre synes om hvordan man lever. For mange skjer ikke dette før 40-50åra+ dessverre.... Du MÅ ikke følge flokken.....ta egne valg i livet, det er faktisk bare en gang. Anonymkode: f7e15...27c 5 2
GrønnNellik68 Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Kunne ikke vært mer enig. Ingen som ser det før det er omtrent for sent... men men..sånn har det vel vært til alle tider vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 Hehe, svare sier jo sitt. Kuet sau står aldri frem. Anonymkode: f7e15...27c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 10.56): Heldigvis klarer noen bestemme over sitt eget liv, ta egne valg. Ikke bryr seg om hva andre synes om hvordan man lever. For mange skjer ikke dette før 40-50åra+ dessverre.... Du MÅ ikke følge flokken.....ta egne valg i livet, det er faktisk bare en gang. Anonymkode: f7e15...27c Jeg velger å si takk for meg til samfunnet. Har ingen tro på menneskeheten og fremtiden i en verden med for mange materialistiske folk som KUN bryr seg om seg selv. Hvite menn med mindre heldig utseende og lavere utdannelse er blitt en pariakaste som er fritt vilt å latterliggjøre. Anonymkode: e97a9...6f5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg velger å si takk for meg til samfunnet. Har ingen tro på menneskeheten og fremtiden i en verden med for mange materialistiske folk som KUN bryr seg om seg selv. Hvite menn med mindre heldig utseende og lavere utdannelse er blitt en pariakaste som er fritt vilt å latterliggjøre. Anonymkode: e97a9...6f5 Hvordan velger du å ikke følge flokken? Anonymkode: f9226...535 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan velger du å ikke følge flokken? Anonymkode: f9226...535 Isolerer meg. Ingen andre vil meg godt når jeg er en hvit mann (uten utseende eller høy utdannelse). Anonymkode: e97a9...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan velger du å ikke følge flokken? Anonymkode: f9226...535 Da er man jo bare en kopi. Som ikke tenker selv. Ikke lever sitt eget liv. Ikke er seg selv. Anonymkode: f7e15...27c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Isolerer meg. Ingen andre vil meg godt når jeg er en hvit mann (uten utseende eller høy utdannelse). Anonymkode: e97a9...6f5 Jeg kjenner masse menn som lever livet til de grader! Uten utdannelse og ikke spesielt pene. Man er sin egen lykkes smed ❤️ Anonymkode: f9226...535 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 Det er ikke alltid så lett Vi er jo flokk dyr, sosiale "regler" og frykt for å skille seg ut er en negativ side ved det. Dessverre! Man hadde vært lykkeligere om man ga slipp, men det er faktisk vanskelig. Anonymkode: 9b3fb...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #10 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner masse menn som lever livet til de grader! Uten utdannelse og ikke spesielt pene. Man er sin egen lykkes smed ❤️ Anonymkode: f9226...535 Det er en naivt enkel tankegang. Det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder en persons lykke. De som tror det bare er å bestemme seg for det, er trolig 100 % friske psykisk. Da er alt lett. Anonymkode: e97a9...6f5 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #11 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 10.56): Du MÅ ikke følge flokken.....ta egne valg i livet, det er faktisk bare en gang. Anonymkode: f7e15...27c Anonymkode: 91548...a7a 3
Gjest AprilRyan Skrevet 14. juli 2022 #12 Skrevet 14. juli 2022 De fleste skiller seg ikke ut noe særlig og dette med å "tenke selv" kan bety forskjellige ting, men felles for alle betydninger er at man fortsatt må passe inn i en gruppe for å bli akseptert. De fleste er del av en gruppe selv om de kanskje ikke henger med gruppen og det tror jeg er normalt for mennesker å ønske å være. Ellers er jeg litt enig. Jeg synes mange spør om alt mulig er greit eller ikke, men jeg antar at det som oftest er snakk om unge og usikre mennesker. Man er gjerne mer opptatt av å passe inn til en slik grad at man omtrent blir usynlig når man er ung, men samtidig så sprer folk om seg med floskler som 'be yourself, everyone else is taken' osv. Det er litt teit synes jeg. Men det er nok naturlig å tenke at man er så spesiell når man er ung. At akkurat den man er er så utrolig spesiell og unik. De som faktisk er spesielle og unike er ofte folk som er utstøtt på en eller annen måte fordi "ingen" forstår dem uansett. Jada, jeg forstår hensikten med å si at akkurat du er spesiell for at man skal sette pris på seg selv og se sine egenskaper, men jeg har egentlig alltid tenkt at det blir litt teit på en måte.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #13 Skrevet 14. juli 2022 AprilRyan skrev (3 minutter siden): De fleste skiller seg ikke ut noe særlig og dette med å "tenke selv" kan bety forskjellige ting, men felles for alle betydninger er at man fortsatt må passe inn i en gruppe for å bli akseptert. De fleste er del av en gruppe selv om de kanskje ikke henger med gruppen og det tror jeg er normalt for mennesker å ønske å være. Ellers er jeg litt enig. Jeg synes mange spør om alt mulig er greit eller ikke, men jeg antar at det som oftest er snakk om unge og usikre mennesker. Man er gjerne mer opptatt av å passe inn til en slik grad at man omtrent blir usynlig når man er ung, men samtidig så sprer folk om seg med floskler som 'be yourself, everyone else is taken' osv. Det er litt teit synes jeg. Men det er nok naturlig å tenke at man er så spesiell når man er ung. At akkurat den man er er så utrolig spesiell og unik. De som faktisk er spesielle og unike er ofte folk som er utstøtt på en eller annen måte fordi "ingen" forstår dem uansett. Jada, jeg forstår hensikten med å si at akkurat du er spesiell for at man skal sette pris på seg selv og se sine egenskaper, men jeg har egentlig alltid tenkt at det blir litt teit på en måte. Og hvis vi følger premisset i TS til punkt så skal en altså gi blanke i hva lovene sier. For det å være lovlydig er å "følge flokken". I stedet skal vi gjøre alt som faller oss inn, uavhengig av hva lovene måtte si. Anonymkode: 91548...a7a 1
Gjest AprilRyan Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hvis vi følger premisset i TS til punkt så skal en altså gi blanke i hva lovene sier. For det å være lovlydig er å "følge flokken". I stedet skal vi gjøre alt som faller oss inn, uavhengig av hva lovene måtte si. Anonymkode: 91548...a7a Det blir helt rart om man skulle gjøre det isåfall. Jeg tror de fleste har lyst til å være lovlydige av ulike grunner, men antar at ts mener at man skal følge det en ønsker å gjøre og ikke følge det andre mener at man skal. Jeg er til en viss grad enig i at man ikke trenger å sjekke om alt er greit, men så tror jeg også at det sitter dypt i de fleste å tilhøre flokken og stort sett gjøre som andre. Om man ikke gjør det så havner man utenfor eller er redd for å gjøre det og det tror jeg ikke at de fleste ønsker.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 AprilRyan skrev (5 minutter siden): Det blir helt rart om man skulle gjøre det isåfall. Jeg tror de fleste har lyst til å være lovlydige av ulike grunner, men antar at ts mener at man skal følge det en ønsker å gjøre og ikke følge det andre mener at man skal. Jeg er til en viss grad enig i at man ikke trenger å sjekke om alt er greit, men så tror jeg også at det sitter dypt i de fleste å tilhøre flokken og stort sett gjøre som andre. Om man ikke gjør det så havner man utenfor eller er redd for å gjøre det og det tror jeg ikke at de fleste ønsker. Igjen, folk mener at man skal følge loven. Jeg tror det du, og TS, mener er "man skal ikke sjekke med andre om det man har tenkt å gjøre er greit før man gjør det". Men det er også et dumt premiss. Hvis en har tenkt å utføre en protestaksjon, som disse som er mot vindmøllene, eller grønn ungdom vil gjøre noe for å sette søkelys på forurensing, så er det kjekt å høre med en advokat først hva som er "greit" (lovlig) og hva som ikke er "greit" (lovlig). Uansett, vi er et samfunn. Jeg synes du har mange gode poeng. Det er derfor jeg siterte deg. Samtidig så er dette med loven glemt. Gjør vi som vi vil uten å bry oss det grann om andre så driver vi med aktiviteter som er ulovlige. I fengslene i USA sitter det massevis av folk som ikke bryr seg noe om andre og gjør akkurat som de føler for. Selv i fengslene. Føler de for å slå til noen gjør de det. Føler de for å drepe noen gjør de det. Vi er faktisk (som du var inne på), som samfunn, avhengige av at folk viser en viss form for respekt for hverandre, omtanke for hverandre. Ikke bare går helt egotripp og gjør som de føler for uten noen respekt for samfunnet rundt seg. Eksempelvis, følger trafikkreglene fremfor å bare ture frem i veiene uavhengig av trafikkregler. Anonymkode: 91548...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #16 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Igjen, folk mener at man skal følge loven. Jeg tror det du, og TS, mener er "man skal ikke sjekke med andre om det man har tenkt å gjøre er greit før man gjør det". Men det er også et dumt premiss. Hvis en har tenkt å utføre en protestaksjon, som disse som er mot vindmøllene, eller grønn ungdom vil gjøre noe for å sette søkelys på forurensing, så er det kjekt å høre med en advokat først hva som er "greit" (lovlig) og hva som ikke er "greit" (lovlig). Uansett, vi er et samfunn. Jeg synes du har mange gode poeng. Det er derfor jeg siterte deg. Samtidig så er dette med loven glemt. Gjør vi som vi vil uten å bry oss det grann om andre så driver vi med aktiviteter som er ulovlige. I fengslene i USA sitter det massevis av folk som ikke bryr seg noe om andre og gjør akkurat som de føler for. Selv i fengslene. Føler de for å slå til noen gjør de det. Føler de for å drepe noen gjør de det. Vi er faktisk (som du var inne på), som samfunn, avhengige av at folk viser en viss form for respekt for hverandre, omtanke for hverandre. Ikke bare går helt egotripp og gjør som de føler for uten noen respekt for samfunnet rundt seg. Eksempelvis, følger trafikkreglene fremfor å bare ture frem i veiene uavhengig av trafikkregler. Anonymkode: 91548...a7a Du er jo helt ute å kjører. Vi snakker ikke om Norges lover. Anonymkode: f7e15...27c 1
Gjest AprilRyan Skrevet 15. juli 2022 #17 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Igjen, folk mener at man skal følge loven. Jeg tror det du, og TS, mener er "man skal ikke sjekke med andre om det man har tenkt å gjøre er greit før man gjør det". Men det er også et dumt premiss. Hvis en har tenkt å utføre en protestaksjon, som disse som er mot vindmøllene, eller grønn ungdom vil gjøre noe for å sette søkelys på forurensing, så er det kjekt å høre med en advokat først hva som er "greit" (lovlig) og hva som ikke er "greit" (lovlig). Uansett, vi er et samfunn. Jeg synes du har mange gode poeng. Det er derfor jeg siterte deg. Samtidig så er dette med loven glemt. Gjør vi som vi vil uten å bry oss det grann om andre så driver vi med aktiviteter som er ulovlige. I fengslene i USA sitter det massevis av folk som ikke bryr seg noe om andre og gjør akkurat som de føler for. Selv i fengslene. Føler de for å slå til noen gjør de det. Føler de for å drepe noen gjør de det. Vi er faktisk (som du var inne på), som samfunn, avhengige av at folk viser en viss form for respekt for hverandre, omtanke for hverandre. Ikke bare går helt egotripp og gjør som de føler for uten noen respekt for samfunnet rundt seg. Eksempelvis, følger trafikkreglene fremfor å bare ture frem i veiene uavhengig av trafikkregler. Anonymkode: 91548...a7a Jeg tror ikke at det er slike ting som menes, men mer "kan jeg begynne å studere selv om jeg er 30 eller er jeg for gammel?" og den typen ting. Altså ting som man lurer på om er sosialt akseptert av andre. At man blir så fastlåst i at man skal ha oppnådd ditt og datt innen en viss alder og for å være vellykket og passe inn så må man følge et løp. Eventuelt at man er redd for å skille seg ut fra det andre gjør. Dette med å følge loven tror jeg går på automatikk hos de aller fleste og det er bare et fåtall som er kriminelle og gjør som de vil.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #18 Skrevet 15. juli 2022 AprilRyan skrev (59 minutter siden): Jeg tror ikke at det er slike ting som menes, men mer "kan jeg begynne å studere selv om jeg er 30 eller er jeg for gammel?" og den typen ting. Altså ting som man lurer på om er sosialt akseptert av andre. At man blir så fastlåst i at man skal ha oppnådd ditt og datt innen en viss alder og for å være vellykket og passe inn så må man følge et løp. Eventuelt at man er redd for å skille seg ut fra det andre gjør. Dette med å følge loven tror jeg går på automatikk hos de aller fleste og det er bare et fåtall som er kriminelle og gjør som de vil. For eks. tror ikke det menneske du siterer forstår så mye dessverre. Anonymkode: f7e15...27c
Gjest Warrior Skrevet 15. juli 2022 #19 Skrevet 15. juli 2022 (endret) Ja det er lurt å ta egne valg og ikke må følge flokken og gjøre det alle andre gjør. Jeg har alltid tatt egne valg og bryr meg ikke om å gjøre det alle andre gjør. Jeg er meg og lever mitt liv og tar mine egne valg. Ja jeg har tatt dumme valg også, men sånt kan skje. Lærer av våre feil. Endret 15. juli 2022 av Warrior
Knirke Skrevet 15. juli 2022 #20 Skrevet 15. juli 2022 On 7/11/2022 at 10:56 AM, AnonymBruker said: Heldigvis klarer noen bestemme over sitt eget liv, ta egne valg. Ikke bryr seg om hva andre synes om hvordan man lever. For mange skjer ikke dette før 40-50åra+ dessverre.... Du MÅ ikke følge flokken.....ta egne valg i livet, det er faktisk bare en gang. Anonymkode: f7e15...27c Siden flokk (som i "saueflokk") så ofte blir brukt som skjellsord for folk som er konforme og viljeløse, så er det de færreste som identifiserer seg med beskrivelsen. Saueflokken er alltid noen andre... Alle mener selv de tar egne valg, det er ihvertfall få som åpenlyst innrømmer at det er andre som velger for dem. At det er mange som tilfldigvis tar samme valg gjør dem ikke nødvendigvis til en saueflokk. F.eks å gifte seg, få barn og kjøpe rekkehus. Folk gjør det ikke fordi noen andre har bestemt det, de gjør det fordi de selv har lyst til å leve sånn. Så... Nå er jeg veldig spent på å høre hva akkurat du gjør, helt spesifikt, som gjør at du ikke tilhører "flokken". Hvilke valg har du tatt som er revolusjonerende og annerledes? Har du sagt opp jobben for å seile solo jorda rundt? Har du flyttet inn hos urinnvånere på Grønland? Har du forfulgt en karriere som undergrunnskunstner i LA? Skuespiller i Hollywood? Fortell! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå