AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Har så mye ørevoks! Må jo fjerne det hver dag om jeg skal være uten. Har sånn spray jeg har kjøpt på apoteket, men det er likevel tilbake dagen etter. Noen andre tips? Kan legen gjøre det og blir resultatet bedre da? Eller er det andre ting? Ikke ørelys, for jeg har ikke lighter eller noe sånn. Anonymkode: cd6d2...693
Blåjojo Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Drypp med matolje morgen og kveld i 3 dager. Kjøp sånn ballong på apoteket og skyll ørene med kroppstemperert vann. Noen produserer bare mer ørevoks enn andre. Om du bruker q-tips, så anbefaler jeg å slutte med det. Jo mer voks du fjerner fra ørene jo mer blir det produsert. Det er der av en grunn.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 For meg hjelper det å ikke bruke hodetelefoner som går inn i ørene, merker at det blir produsert mer ørevoks av det av en eller annen grunn. Utenom det vet jeg ikke Anonymkode: d275f...bda
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 Blåjojo skrev (7 minutter siden): Drypp med matolje morgen og kveld i 3 dager. Kjøp sånn ballong på apoteket og skyll ørene med kroppstemperert vann. Noen produserer bare mer ørevoks enn andre. Om du bruker q-tips, så anbefaler jeg å slutte med det. Jo mer voks du fjerner fra ørene jo mer blir det produsert. Det er der av en grunn. signerer denne det er stort sett det samme som en lege gjør. Kommer en til en spesialist som jeg gjorde så suger de bare ut ørevoksen. Den er enda mer effektiv. Anonymkode: ce5d0...bbb
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 Som de andre skriver. Ikke fjern ørevoks om det ikke er plagsomt for deg (type vondt, klør, påvirker hørselen). Har vært noen ganger til legen for å skylle ørene, men nå har jeg kjøpt ballong for å skylle selv. Men gjør det kun om hørselen blir påvirket, jeg får smerter eller kløe, for da er det såpass tett at jeg kan få ørebetennelse, og eksem i øregangen (fikk det påvist en gang når jeg gikk slik lenge før jeg sjekket hos legen). Anonymkode: 42a51...3eb 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Jeg var hos ØNH-lege og fjernet ørevoks med en slags maskin. Han kalte den "støvsugeren", og jeg forsto det sånn at den suger ut ørevoks samtidig som den skyller forsiktig med vann. Innimellom gikk han også inn med en slags pinne og pirket litt for å løsne opp det maskinen ikke fikk ut. Det var helt vilt deilig! Anonymkode: 56dc2...d90 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Ørelys er i alle fall bare svindel og tøys. Det er fysisk umulig å skape noe vakuum som kan trekke ut noe med de greiene der. Det gugget du kan se i reklamer er stearin og annet lysene er laget av. Ikke fjern ørevoks om det ikke er plagsomt. Du skal ikke være uten ørevoks! Det er der for å blant annet hindre insekter å kravle inn i skallen på det. Anonymkode: b5e66...6f1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ørelys er i alle fall bare svindel og tøys. Det er fysisk umulig å skape noe vakuum som kan trekke ut noe med de greiene der. Det gugget du kan se i reklamer er stearin og annet lysene er laget av. Ikke fjern ørevoks om det ikke er plagsomt. Du skal ikke være uten ørevoks! Det er der for å blant annet hindre insekter å kravle inn i skallen på det. Anonymkode: b5e66...6f1 *på deg Anonymkode: b5e66...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå