AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Vi pusser opp hele kjelleren i sommer, og skal ta pusse opp mye av huset med årene som kommer. Nede i kjelleren skal det være en liten gang, et soverom, en bod, et vaskerom og dette gutterommet til samboer da. Det er greit for meg at han har et sånt rom, men jeg så ikke for meg at det skulle være det største rommet nedi der på ca 14 kvm som han driver på med nå. Vi skal da ha heller ha en knøttliten bod når vi har mange ting som skal lagres og jeg tror det blir problematisk med tiden og så ikke med en gang. Og jeg undrer også hvor mye han tror han får tid til å sitte der når en baby kommer om noen uker. Jeg blir litt oppgitt da han snakker om å sitte der å game, drikke øl og kose seg på rommet sitt relativt ofte. I realiteten blir det ikke sånn håper jeg, og han vil ha da et stort rom som er lite brukt nede i kjelleren. Synes dette er litt dumt og lurer på hva andre tenker. Jeg kan også la det gå og ikke legge meg opp i det, håpe på det beste og satse på at jeg krisemaksimerer og at han ikke kommer til å sitte der flere dager i uken som 40 åring. Men jeg blir slitt stresset noen ganger ang dette, jeg skal innrømme det🤷♀️ Anonymkode: 4a009...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Får du også ditt eget rom til øldrikking og privatliv, eller kun han? Jeg tenker at noen menn er forvokste unger, det virker som de tror de bor hjemme hos foreldrene sine fortsatt. Anonymkode: 4bebf...c47 22 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 Jeg regner med du også eier huset? Da er det helt innafor å si at det er behov for mer bodplass. Anonymkode: ec9eb...ce0 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 Han har nok null innsikt i hvordan livet med baby/barn kommer til å bli. Så dette må han nesten erfare selv. Du får si at det er bra dere lager kjellerstue! Da får barna også en plass å være med venner når de blir større! For meg høres det helt tullete ut med en 40 åring som sitter og gamer. På et punkt i livet er man vel for gammel for det.. Anonymkode: b0654...2eb 8 1
Druid Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): men jeg så ikke for meg at det skulle være det største rommet nedi der på ca 14 kvm som han driver på med nå. Typisk når man forteller at man ønsker et gutterom, handler det om at han ikke har noen plass i resten av huset. Han har fått seg 14 kv, og du har resten. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi skal da ha heller ha en knøttliten bod når vi har mange ting som skal lagres Erfaringsmessig spiser gutterom masse ting; halvparten av en av mine boder , hadde forsvunnet inn i en mancave, hvis jeg hadde følt behov for det. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Og jeg undrer også hvor mye han tror han får tid til å sitte der når en baby kommer om noen uker. Jeg blir litt oppgitt da han snakker om å sitte der å game, drikke øl og kose seg på rommet sitt relativt ofte. I realiteten blir det ikke sånn håper jeg, og han vil ha da et stort rom som er lite brukt nede i kjelleren. Folk overdriver veldig arbeidsbelastningen av babytiden, og undervurderer stressfaktoren. Du skal HÅPE han får tid til å sitte å game og drikke øl. Du er ikke i en mental og psykisk stabil situasjon nå til å forutse dette nå, men du ønsker virkelig at han får den plassen, for DU kommer til å trenge at han har den plassen senere. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Han har nok null innsikt i hvordan livet med baby/barn kommer til å bli. De absolutt færreste har det. Jeg har fått tre barn ; Hver av dem hadde forskjellig baby/barnetid. Du kan bare forberede deg på det verste, og ta det som det kommer. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): For meg høres det helt tullete ut med en 40 åring som sitter og gamer. På et punkt i livet er man vel for gammel for det.. Og for meg høres denne innstillingen bare trist ut. Jeg har slekt på 90 som gamer, og jeg håper mine barn som har den interessen får lov til å dyrke sine hobbyer gjennom sine liv, gjennom samliv og barn, og får muligheten til gi det videre. Jeg er snart 60, og D&D er en av få relasjoner jeg har med min sønn på samme nivå. Det er like trist og tåpelig som de som normaliserer og forventer at folk skal slutte å ha daglig sex, bare fordi man har vært sammen en stund. Man er på en måte misunnelig på at andre klarer opprettholde gleder i livet, og skal dunke dem med en normativ forståelse av verden. 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Skjønner det om behovet for bodplass er stort, samtidig er det greit å ha en liten "tvangstrøye" der arealmessig - har man god plass, så tar man fort vare på enormt mye drit som man heller burde kastet eller solgt fortløpende. Nå har jeg ikke samboer da, men for min del så tenker jeg det er fint å ha litt plass for seg selv i et hus? Jeg hadde likt og hatt stua for meg selv imens han satt og prompet i en kjellerstue litt, tenker det er fint å ikke være limt på hverandre 24/7. Skjønner det blir annerledes med baby, samtidig kan det også være fint med litt tid for seg selv da også, at det ikke er baby 24/7 for begge. Ei venninne av meg ofret vaskreommet for en liten mancave og det satt litt inne, samtidig så er hun glad i det nå. Det har jo blitt et rom for barna også, kanskje mest de nå egentlig. Når barna blir større skal de ha en PC eller spillkonsoll med tilhørende TV, og gjerne også venner over å spille sammen med. Gamingrommet fungerer jo også som hjemmekontor/sted å gjøre lekser på PC. Det kan også til og med brukes av deg. Anonymkode: 974eb...897 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi pusser opp hele kjelleren i sommer, og skal ta pusse opp mye av huset med årene som kommer. Nede i kjelleren skal det være en liten gang, et soverom, en bod, et vaskerom og dette gutterommet til samboer da. Det er greit for meg at han har et sånt rom, men jeg så ikke for meg at det skulle være det største rommet nedi der på ca 14 kvm som han driver på med nå. Vi skal da ha heller ha en knøttliten bod når vi har mange ting som skal lagres og jeg tror det blir problematisk med tiden og så ikke med en gang. Og jeg undrer også hvor mye han tror han får tid til å sitte der når en baby kommer om noen uker. Jeg blir litt oppgitt da han snakker om å sitte der å game, drikke øl og kose seg på rommet sitt relativt ofte. I realiteten blir det ikke sånn håper jeg, og han vil ha da et stort rom som er lite brukt nede i kjelleren. Synes dette er litt dumt og lurer på hva andre tenker. Jeg kan også la det gå og ikke legge meg opp i det, håpe på det beste og satse på at jeg krisemaksimerer og at han ikke kommer til å sitte der flere dager i uken som 40 åring. Men jeg blir slitt stresset noen ganger ang dette, jeg skal innrømme det🤷♀️ Anonymkode: 4a009...a9e Dette høres jo helt topp ut, da får han ett rom som han kan gjøre hva han vil i og trekke seg tilbake. Etterhvert så blir det en kjellerstue for barna. dere trenger rom for dere selv også. Anonymkode: 4e1f3...c29
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 "Vi" pusser opp... ...ja, særlig. Anonymkode: e18d0...c99
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 Vi eier hus med flere boder og stort loft. Vi har likevel dårlig plass. Mitt inntrykk er at desto mer plass man har desto dårligere blir man til å kaste ting man aldri bruker. Når det er sagt så kjenner jo ikke jeg til deres bolig og løsningen her som i alle andre samlivstråder er kommunikasjon, at dere må snakke sammen. Anonymkode: eb1fd...cab 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Skrevet 11. juli 2022 Jeg foreslår at i stedet for at dette for alltid er din samboers rom, så blir dette husets kjellerstue, som trolig mest vil bli brukt av samboeren din nå og senere mest vil bli brukt av ungene og vennene deres. Da vil dere være kjempeglad for at dere ikke bygde en kjempesvær bod med plass til masse søppel. Anonymkode: 08862...6f9 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 On 7/11/2022 at 8:43 AM, AnonymBruker said: Får du også ditt eget rom til øldrikking og privatliv, eller kun han? Jeg tenker at noen menn er forvokste unger, det virker som de tror de bor hjemme hos foreldrene sine fortsatt. Anonymkode: 4bebf...c47 I realiteten er det jo sånn at resten av huset er kvinnens domene så at han har lyst på skarve 14 kvadrat er vel ikke akkurat mye å be om. Det er vel en stue i huset som er forbeholdt at hun kan drikke pepsi max, strikke og se på 90 days fiancé? Jeg tenker at noen kvinner er usikre, kontrollerende kjipinger som tror deres syn på ting er fasiten. Anonymkode: 2cb6a...990 1
Jalee Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 Nå som vår første baby har vært her i ett par mnd så er jeg glad for at typen lager seg mancave (ofrer faktisk det eneste gjesterommet vi kan ha). Orker ikke trynet hans lenger så halleluja 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: I realiteten er det jo sånn at resten av huset er kvinnens domene så at han har lyst på skarve 14 kvadrat er vel ikke akkurat mye å be om. Det er vel en stue i huset som er forbeholdt at hun kan drikke pepsi max, strikke og se på 90 days fiancé? Jeg tenker at noen kvinner er usikre, kontrollerende kjipinger som tror deres syn på ting er fasiten. Anonymkode: 2cb6a...990 Det her er kanskje "victim blaming", men jeg forstår virkelig ikke hvorfor noen menn ikke ser tegnene til sånne fakter som det her tidligere, før de befinner seg i en situasjon med barn og hus. Anonymkode: e18d0...c99
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #14 Skrevet 12. juli 2022 Lykke til med alt som nå blir dyrere. Du har et ekstra barn også tydeligvis. Hva med å bli voksen? Ha et stort hus for å å kingsize gutterom. Nei, hadde forlatt han der gitt Anonymkode: 1a4f8...e25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå