AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Jeg er ringevikar I 2 barnehager. En liten og en stor. Jeg trives best i den lille men har ofte ikke mer enn 2 dager jobb i uken. Den store barnehagen føler jeg at jeg ikke har så god kontakt med sjefen da jeg føler hun skal hakke ned på alt jeg gjør, som da ered på at jeg ikke trives like mye på jobb i denne bhg. Her har jeg nå fått tilbud om 100% vikariat og lurer på om jeg burde ta det... Anonymkode: 72af8...f3d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Kommer ann på lete faktorer: jobber du 100% som bare ringevikarer? Trenger du pengene? Hvis du fint klarer deg på redusert inntekt så hadde jeg sagt nei dersom jeg virkelig ikke trivdes. På en annen måte så må du jo ha gjort noe rett siden de tilbyr deg 100% vikariat, så kanskje følelsene du kjenner på ikke er reelle? Anonymkode: 8013a...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ringevikar I 2 barnehager. En liten og en stor. Jeg trives best i den lille men har ofte ikke mer enn 2 dager jobb i uken. Den store barnehagen føler jeg at jeg ikke har så god kontakt med sjefen da jeg føler hun skal hakke ned på alt jeg gjør, som da ered på at jeg ikke trives like mye på jobb i denne bhg. Her har jeg nå fått tilbud om 100% vikariat og lurer på om jeg burde ta det... Anonymkode: 72af8...f3d Siden du er ringevikar, har du ha støtte fra NAV for de dagene du ikke jobber? Vil det da gå ut over "NAV-lønnen" om du takker nei til 100% vikariat? Trivsel er alfa omega. Hadde takket nei, om jeg visste at jeg beholdt dagpenger i tillegg til jobben i den lille barnehagen. Det er ikke verdt å gå på jobb hver dag og mistrives. Kommer til å gå på helsa løst til slutt. Anonymkode: ba4be...4c4
Bella44 Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 (endret) Jeg ville stort sett sagt at man burde takke ja til jobb, og heller søke andre stillinger samtidig. Men når jeg leser bekymringen din blir jeg veldig usikker, og tror ikke du bør takke ja. Det er ikke godt og veldig ugreit å bli hakket på. Tror ikke det blir bra for deg å jobbe der. Blir denne lederen din overordnede eller har du andre å forholde deg til? Jeg tror jeg vil anbefale deg å fortsette å ta vakter der du trives, og heller forsøke å få vikarjobb i en annen barnehage hvor du kan trives. Du kan også benytte anledningen til å ta en prat med lederen i barnehagen hvor du trives. Si at du trives svært godt, og at du ønsker deg jobb der. Men at du nå har fått tilbud om jobb i den andre barnehagen som du vurderer å takke ja til. Vær tydelig på at du helst vil fortsette der du trives og spør om muligheten for at de kan tilby noe fast etterhvert. Det kan tenkes at de klarer å ordne en stilling til deg slik at de kan beholde deg. I det minste får de litt press på å kunne tilby deg noe fast etterhvert. Håper det ordner seg 😊 Endret 11. juli 2022 av Bella44
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 Som sagt du hadde ikke blitt tilbudt et 100% vikariat om de følte at du gjorde mye feil i jobben din. Men trivsel er jo trivsel så det blir jo opp til deg selv. Viktig og trives med jobben og. Samtidig så er det jo mindre fleksibelt da, så du må jo spørre deg selv hva du ønsker. Kanskje høre med den mindre barnehagen om de har noe mer å tilby og si at du trives godt? Anonymkode: e452f...717 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå