AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Skrevet 11. juli 2022 Er det veldig fy fy fra legens side å nedtrappe/slutte på antidepressiva på egenhånd? Kommer jeg til å få kjeft når ferien er over? 🙈Går på en type som egentlig ikke krever nedtrapping, men siden jeg har lavere dose hjemme, så nedtrapper jeg likevel for sikkerhet skyld. Jeg har gått på de leenge nå, og ønsker sårt en pause iallfall. Anonymkode: a0fd0...731
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Skrevet 11. juli 2022 Jeg gjorde det. Tenkte aldri å involvere legen. Gikk kjempefint. Anonymkode: a3528...240 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjorde det. Tenkte aldri å involvere legen. Gikk kjempefint. Anonymkode: a3528...240 Så bra ❤️ Bare redd legen skal bli sur jeg 🙈 Han er ikke en sur person, men likevel er jeg kronisk bekymret for å få tilsnakk hvis jeg gjør noe galt. Anonymkode: a0fd0...731
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det veldig fy fy fra legens side å nedtrappe/slutte på antidepressiva på egenhånd? Kommer jeg til å få kjeft når ferien er over? 🙈Går på en type som egentlig ikke krever nedtrapping, men siden jeg har lavere dose hjemme, så nedtrapper jeg likevel for sikkerhet skyld. Jeg har gått på de leenge nå, og ønsker sårt en pause iallfall. Anonymkode: a0fd0...731 Hvilken type er det som ikke krever nedtrapping? Anonymkode: 80f98...29a
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 Har gjort det et par ganger selv i løpet av et langt liv i psykiatrien. Det er egentlig en ganske tullete ting å gjøre, men legene har aldri kjeftet på meg. De har bare fortalt på en rolig måte hvorfor det er dumt å gjøre slikt uten å ha en profesjonell vurdering. Og de vurderingene har jeg vært enig i, så hvis jeg har lurt på noe sånt de siste årene, så har jeg bare gått til legen og gjort det i samråd med vedkommende. Hvorfor jeg har funnet på å gjøre slike ting uten å snakke med legen synes jeg i ettertid er helt idiotisk. Det var ikke akkurat som om jeg hadde et akutt behov og måtte gjøre det så fort at jeg ikke rakk å rådføre meg, det er tross alt ikke medisiner man går av og på sånn annenhver dag. Anonymkode: 88063...afd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Jeg har gjort sånt flere ganger og alltid fått kjeft, men det er ikke noe å bry seg om så lenge du ikke setter liv og helse i fare. Anonymkode: 089d0...e20
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 Men hvorfor skal du trappe ned - for en pause? Er det ikke bedre å bytte til noe du klarer stå på uten å føle at du må ha pause? Anonymkode: b3727...3ba
Blåjojo Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 Antidepressiva bør aldri trappes ned uten at du har snakket med lege først, men du vil neppe få kjeft. Men tenker også at du må tenke over hvorfor du ønsker å slutte og kanskje heller finne en annen medisin. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 9.57): Men hvorfor skal du trappe ned - for en pause? Er det ikke bedre å bytte til noe du klarer stå på uten å føle at du må ha pause? Anonymkode: b3727...3ba Fordi jeg ønsker ikke gå på antidepressiva resten av livet 😕 Det skal man vel heller helst ikke gjøre. Anonymkode: a0fd0...731
Anna Maria Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Fordi jeg ønsker ikke gå på antidepressiva resten av livet 😕 Det skal man vel heller helst ikke gjøre. Anonymkode: a0fd0...731 Om du trenger det kan du godt gå på det resten av livet. Du må også vite at ved å slutte og begynne på det i flere omganger så er det slik at det gjerne vil virke dårligere etter hvert.
Silla123 Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 Jeg synes du burde samarbeide tett med legen og informere om at du vil forsøke å trappe ned, fordi det kan jo være det ikke går så greit som du ønsker og da er det fint at legen vet. Er du ukomfortabel med legen din så ville jeg byttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå