Gå til innhold

Forny resept på helsenorge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fornye en resept som jeg fikk utlevert sist for nesten to år siden. Dermed kan jeg ikke trykke ‘forny resept’ slik jeg har pleid.

Hvordan får jeg frem for å fornye resepten? Må det gjøres via e-konsultasjon? Vil helst slippe å betale 250 kr for å få en resept på en allergimedisin jeg har brukt ved behov i mange år, så håper det finnes en enkel løsning. Legen har ikke ledige timer før etter sommerferien.

Anonymkode: e870b...a16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring til legekontoret i morra og spør der.

Anonymkode: 5ca46...369

Skrevet (endret)
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal fornye en resept som jeg fikk utlevert sist for nesten to år siden. Dermed kan jeg ikke trykke ‘forny resept’ slik jeg har pleid.

Hvordan får jeg frem for å fornye resepten? Må det gjøres via e-konsultasjon? Vil helst slippe å betale 250 kr for å få en resept på en allergimedisin jeg har brukt ved behov i mange år, så håper det finnes en enkel løsning. Legen har ikke ledige timer før etter sommerferien.

Legekontoret ditt må benytte www.helsenorge.no for digital kontakt, om de ikke gjør det kan du ikke fornye resept via det nettstedet/den appen. Sjekk på nettsiden til legekontoret ditt hvilken løsning for digital kontakt de har eller, om de ikke har informasjon om det, ring de.

Ref. Helsenorge - Se dine legemidler på nett

Endret av hohumpf
La inn kildelenke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...