AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Min bror tar videregående for voksne dvs de fagene man trenger for å kunne studere. Han er 43 år og da han var tenåring tok han yrkesskolen, men nå har han lyst å studere derfor begynte han på voksenopplæringen. I klassen hans er det et par stykker i begynnelse at 20 årene og de andre er folk for det meste i 30 årene. Mange av de er damer som virker litt "livets harde skole" damer, som fikk barn når de var 17 år, har slitt litt med rus, har navet i mange år, knasket litt piller osv. De har hatt klasserfester og et par stykker har prøvd seg på broren min, selv om han har dame og vedkommende selv også har kjæreste. Er det normale folk som tar videregående på voksenopplæring, eller er det sånne typer folk som jeg har ramset opp her i innlegget? Anonymkode: c8065...dc5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Din bror tar jo fag av helt andre grunner sier du så det virker litt latterlig av deg å dømme da. Det er mange grunner til at noen tar opp igjen fag, fra de som ikke kom fra resurssterke familier og ble servert livet på en sølvskje til de som utdannet seg feil iforhold til hva de ønsker nå. Anonymkode: 94d63...046 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Din bror tar jo fag av helt andre grunner sier du så det virker litt latterlig av deg å dømme da. Det er mange grunner til at noen tar opp igjen fag, fra de som ikke kom fra resurssterke familier og ble servert livet på en sølvskje til de som utdannet seg feil iforhold til hva de ønsker nå. Anonymkode: 94d63...046 Jo men utifra oppførselen deres så virkelig damene veldig enkle. Det de er mest opptatt av er sex og fest, og dette er folk langt opp i 30 årene. Ts Anonymkode: c8065...dc5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Din bror tar jo fag av helt andre grunner sier du så det virker litt latterlig av deg å dømme da. Det er mange grunner til at noen tar opp igjen fag, fra de som ikke kom fra resurssterke familier og ble servert livet på en sølvskje til de som utdannet seg feil iforhold til hva de ønsker nå. Anonymkode: 94d63...046 De tar ikke opp igjen fagene, de tar fagene for første gang. Ts Anonymkode: c8065...dc5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Og alt dette har han fortalt deg? Jeg tenker din bror er problemet her. Han er nok den dømmende typen, som har mer kunnskap om medstudentenes privatliv enn om pensum, og som tolker et enkelt smil som en flørt. Anonymkode: 2ff5e...39f 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo men utifra oppførselen deres så virkelig damene veldig enkle. Det de er mest opptatt av er sex og fest, og dette er folk langt opp i 30 årene. Ts Anonymkode: c8065...dc5 Du virker jo ganske enkel selv, egentlig. Klarer du ikke å tenke deg til svaret på spørsmålet ditt selv? Anonymkode: 982ef...1b5 8 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 GulSol skrev (1 minutt siden): Hva er poenget ditt? Hun prøver å fortelle oss hvor dårlig menneskesyn hun har. Anonymkode: 5e43d...a62 5 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 GulSol skrev (2 minutter siden): Hva er poenget ditt? Poenget mitt er at jeg lurer på hvilke type mennesker som tar videregående i voksen alder? Min bror har fortalt at det er veldig mange der som var ute å kjøre da de var tenåringer, slik at de ikke begynte på videregående. Mange av de er jo ikke helt A4 enda, og damene maser om klassefester annenhver helg, og legger seg etter mannfolkene i klassen selv om alle har partnere. Jeg synes bare at utroskap er forkastelig og jævlig umoralsk. Ts Anonymkode: c8065...dc5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De tar ikke opp igjen fagene, de tar fagene for første gang. Ts Anonymkode: c8065...dc5 Det må da være mye bedre at de tar opp fagene nå for første gang enn at de aldri gjør det vel. Livet er ikke en rett linje for mange mennesker. Mange sliter med lærevansker, med andre ting som du tydeligvis ikke vet noe om her i livet. Ikke alle er bortskjemte med et ræva menneskesyn og mener at alle som ikke følger den rette linjen aldri skal få noen andre sjangser i livet. Anonymkode: 94d63...046 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 TS, er dette broren din? Anonymkode: 2ff5e...39f 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 Ok, ut ifra svarene jeg har fått, som ikke har gitt meg svar på spørsmålet mitt, så tolker jeg det som det er mange "Livets harde skole" folk bak tastaturene. Ts Anonymkode: c8065...dc5 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Poenget mitt er at jeg lurer på hvilke type mennesker som tar videregående i voksen alder? Anonymkode: c8065...dc5 Alle typer. Som ikke allerede er ferdige med det. Anonymkode: 1c908...1e2 1
Gjest GulSol Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun prøver å fortelle oss hvor dårlig menneskesyn hun har. Anonymkode: 5e43d...a62 Ja, åpenbart. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Poenget mitt er at jeg lurer på hvilke type mennesker som tar videregående i voksen alder? Min bror har fortalt at det er veldig mange der som var ute å kjøre da de var tenåringer, slik at de ikke begynte på videregående. Mange av de er jo ikke helt A4 enda, og damene maser om klassefester annenhver helg, og legger seg etter mannfolkene i klassen selv om alle har partnere. Jeg synes bare at utroskap er forkastelig og jævlig umoralsk. Ts Anonymkode: c8065...dc5 Det kan være hvem som helst som ikke fikk gjort ferdig fagene, av utallige forskjellige grunner. Hvorfor føler du målet er å være A4? De er ikke A4 enda? Tenker du at kaken din smaker bedre fordi du har kjøpt dyrt sukker og ekstra fin pynt? Utroskap er forferdelig, men ansvaret ligger hos den som er i et forhold. Kanskje man kan takke nei til klassefest med 'girls gone wild' om man er lykkelig gift?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle typer. Som ikke allerede er ferdige med det. Anonymkode: 1c908...1e2 Det forstår jeg, men utifra hva min bror forteller så virker det ikke akkurat som høy kulturelle damer. De hvisker om puling og sex til hverandre i norsktimen, og bare lengter til neste klassefest der de kan legge an på noen. Ts Anonymkode: c8065...dc5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #16 Skrevet 10. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Det forstår jeg, men utifra hva min bror forteller så virker det ikke akkurat som høy kulturelle damer. De hvisker om puling og sex til hverandre i norsktimen, og bare lengter til neste klassefest der de kan legge an på noen. Ts Anonymkode: c8065...dc5 Javel. Og så? Anonymkode: 1c908...1e2 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det forstår jeg, men utifra hva min bror forteller så virker det ikke akkurat som høy kulturelle damer. De hvisker om puling og sex til hverandre i norsktimen, og bare lengter til neste klassefest der de kan legge an på noen. Ts Anonymkode: c8065...dc5 Da føler jeg meg fristet til å spørre hvorfor din bror velger å feste med disse damene. Anonymkode: 2ff5e...39f 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #18 Skrevet 10. juli 2022 GulSol skrev (2 minutter siden): Ja, åpenbart. Det kan være hvem som helst som ikke fikk gjort ferdig fagene, av utallige forskjellige grunner. Hvorfor føler du målet er å være A4? De er ikke A4 enda? Tenker du at kaken din smaker bedre fordi du har kjøpt dyrt sukker og ekstra fin pynt? Utroskap er forferdelig, men ansvaret ligger hos den som er i et forhold. Kanskje man kan takke nei til klassefest med 'girls gone wild' om man er lykkelig gift? På de to-tre vorspielene han har vært på, så er det tre damer som har lagt seg etter han. Den ene var bare 22 men hun har slitt med rus og kommer fra et ødelagt hjem, og så vel mer en farsfigur i min bror enn en partner. Da han fortalte henne at han hadde samboer, ble hun sur og sa at hvis han nærmet seg henne så skulle hun anmelde han for voldtekt! Den andre damen ville bli med han hjem, og da han sa at han var opptatt, sa hun at det gjorde ingenting for ingen kom til å få vite noe. Hun sa også hun var singel, men det var hun ikke. Han er lettere sjokkert over flere av disse damene som virker så desperate. Ts Anonymkode: c8065...dc5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #19 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da føler jeg meg fristet til å spørre hvorfor din bror velger å feste med disse damene. Anonymkode: 2ff5e...39f Feste og feste fru Blom, han har vært på to-tre vorspiel fordi han føler han må være litt sosial med klassen, men han har aldri blitt med de ut på byen. Ts Anonymkode: c8065...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #20 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, ut ifra svarene jeg har fått, som ikke har gitt meg svar på spørsmålet mitt, så tolker jeg det som det er mange "Livets harde skole" folk bak tastaturene. Ts Anonymkode: c8065...dc5 Du spyr ut av deg retorikk som er dømmende, med ovenfra og ned holdninger som er veldig enkel. Du utviser lite oppriktig nyskjerighet på temaet du søker svar på men mer på å tråkke skittne holdninger til mennesker som ikke har fulgt din suksess oppskrift i livet. Viss du hadde et oppriktig ønske å spørre hvilken typer som tar voksenopplæring på vgs finnes det andre oppegående måter å spørre på enn dette. Å ta oppførselen til 2-3 damer og gjøre det gjeldene for alle som tar vgs voksenopplæring blir også veldig drøyt. Umodne menn og kvinner finner en overalt. Når jeg studerte på høyskolen var det noen der, i jobbene jeg har vært i har det vært noen der. Det er ikke noe nytt for å si det slik. Anonymkode: 94d63...046 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå