AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 har vært i et forhold av/på i et år med en mann med svært mange narsissistiske trekk. Her prøvd å vennlig si at jeg nå ikke vil være kjæresten hans lengre men han fisker meg tilbake hver gang. Vi treffes i jobbsammenheng flere ganger i uka (felles områder/landskap for firmaene våre), hans bedrift leier våre tjenester så hvis han vil jeg skal møte ham «må» jeg på en måte. Hver gang jeg sier til ham at jeg ikke vil mer tar han på seg offerrollen og blir ufin/sint og når jeg gir etter blir han glad igjen.. jeg sliter med traumer etter vold i et tidligere forhold og vet at jeg har fryktelige dårlige grenser som han dytter igjen og igjen. Jeg må bytte jobb på et tidspunkt men jeg vil også prøve å dumpe ham på en måte som gjør at han ikke farer opp. Noen tips om hvordan? Anonymkode: 0cae7...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 Bare kutt kontakt! Helt! Du skylder han ikke en «myk landing» ifht brudd. Så lenge du er usikker, som nå, vil han fortsette å leke katt og mus med deg. Anonymkode: bc9b2...adc 1
Havspeil Skrevet 11. juli 2022 #3 Skrevet 11. juli 2022 Du må bevæpne deg med kunnskap. Kun da blir du sterk nok . 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Skrevet 11. juli 2022 Om dere ikke bor sammen: Bare avslutt og hold deg unna. Blokker om du må. Kombiner gjerne med løgn, men gå aldri i diskusjon. Anonymkode: 87cca...b5c 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Skrevet 11. juli 2022 Havspeil skrev (13 timer siden): Du må bevæpne deg med kunnskap. Kun da blir du sterk nok . Hva slags kunnskap? Anonymkode: 0cae7...c1f
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Skrevet 11. juli 2022 Du må blokkere han over alt, du har ikke en plikt for å møte han når han ber om det. Hvis firmaet hans leier tjenester av bedriften du jobber i, hallo - du har fortsatt ingen plikt å møte han. Gjør jobben din på jobb, og ikke svar han, blokker han. Han går videre så slapp helt av Anonymkode: ef094...e93
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Skrevet 11. juli 2022 Er i noenlunde samme situasjon. Forstår nå at i det øyeblikket vi begynner å «diskutere» har jeg tapt. Da blir jeg dratt inn i hans verden og «logikk». Så det beste er bare å distansere seg. Vi har barn da. I ditt tilfelle er rådet mitt bare: kutt han helt. Aldri begi deg inn på noe diskusjon/samtaler om hvorfor og hvordan. Anonymkode: e4a63...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Skrevet 11. juli 2022 Lukk øra når han kommer med sin logikk. Og gå! Dette skal ikke diskuteres på jobb heller, så da er det bare å holde seg helt unna han på privaten og blokkere i alle kanaler. Hvis han prøver å ta det opp på jobb, gå til sjefen hans å si at det ikke går å samarbeide med han da han ikke holder privatlivet unna. Anonymkode: ed4ee...e87 1
Havspeil Skrevet 11. juli 2022 #9 Skrevet 11. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva slags kunnskap? Anonymkode: 0cae7...c1f Kunnskap om hele forløpet og den gjentagende sirkelen en narsissist kan utsette en for gjennom år. Det stopper nemlig ikke,kun ved å opphøre som par. Han kan utøve kontroll ytteligere over lengre tid i etterkant. Særlig når dere treffes via jobb. Søk opp Dr.Ramani på You Tube. Du må forstå hva du har blitt utsatt for fra -første stund -gjennom forholdet- I etterkant- og det som kommer gjennom hans fortsatte tilgang til deg. Jeg ville seriøst vurdert et skifte av arbeidsplass om mulig. En såret narsissist kan skape problemer for deg yrkesmessig, særlig en som har vært så nær han var. Og siden du også tidligere har vært utsatt for slike,så trenger du kunnskapen. Så du kan heale og beskytte deg så slikt ikke skjer igjen ! Akkurat nå, så sett ham litt på gress mens du undersøker og leser deg opp. Lat som ingenting. Du vil måtte sette strek HELT snart,,,men det vil komme naturlig når du vet hva du har med å gjøre. Og da er det Grey Rock,blokkering og fysisk null kontakt. Bytt jobb snarest ❤ Ikke avslør dine planer,da kan han holde deg igjen,,og deretter sverte deg . Dette er hans playing field ( jobben) ,det er der han vil skade deg om du ikke kommer deg helt unna. Endret 11. juli 2022 av Havspeil 1
Snupps66 Skrevet 11. juli 2022 #10 Skrevet 11. juli 2022 Dette skal du klare!!! Du har brukt nok tid på han, og han fortjener ikke mere av din tid. kutt kontakten tvert. Og tren deg på å være iskald i møte med han. Vær kontant, avvisende, ikke vis følelser. snu og gå motsatt vei om han begynner å diskuterer. For du må ikke diskutere med han. Det samme med følelser. ikke la han se dine følelser. Bruk andre som buffer, så du ikke er alene med han. Så ikke han får trøste. Eller sånt. forhold deg til han kun ang jobb, ikke til noe privat. sender han deg melding; ikke svar. ringer han, ikke svar. sender han melding ang jobb, svart kort, men ikke svar utenom arbeidstid. Ikke bruk emoji. Tenk at hver gang du går inn i ett rom han er, så sitter en gjeng av oss på skuldrene dine og heier på deg. Og det er nå du skal kjempe for å komme deg unna. Og jeg har tro på deg. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå