Gå til innhold

Hvordan hadde du håndtert partneren din sin utroskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om forholdet var svært godt ellers og dere hadde vært sammen lenge og hadde barn sammen. Så blir han/hun avslørt i utroskap. Tilliten er brutt og du vet plutselig ikke om du kan stole på kjæresten din lengre.

Hvordan ville du håndtert det om du valgte å bli å forholdet? 

Dere som har opplevd utroskap må også gjerne dele deres erfaringer❤️

Anonymkode: 204a7...2c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tilga mine to ekser etter utroskap nettopp under forhold som du skisserer. Det bare fortsatte. Så hvis mannen min hadde pult noen andre, ville det ha vært over og ut og evig singel. 

Anonymkode: d5a1a...549

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om forholdet var svært godt ellers og dere hadde vært sammen lenge og hadde barn sammen. Så blir han/hun avslørt i utroskap. Tilliten er brutt og du vet plutselig ikke om du kan stole på kjæresten din lengre.

Hvis det hadde vært et engangstilfelle i fylla tror jeg at jeg hadde blitt rasende men kunne tilgitt

Hvis det hadde skjer flere ganger og litt følelser måtte han ha innrømmet alt, lagt deg langflat og kuttet kontakt for at jeg skulle vurdere å tilgi

Hvis han hadde blitt oppdaget, prøvd å lyge/bortforklare eller det hadde skjedd igjen hadde det vært på hue og ræva ut

Endret av Diezel
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å ha sex med han på en lang stund, i alle fall. Hadde krevd grundig testing og karanteneperiode. Kanskje hadde jeg ikke klart det noen gang igjen. Hadde tenkt på hvor den hadde vært hver eneste gang jeg skulle ta på den penisen.

Anonymkode: 77cdf...e43

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han måtte ha flytta ut. Så fikk vi heller se om vi fant tilbake til hverandre. 

Anonymkode: f5659...f9c

• Liker 2
Skrevet

Kommer veldig an på situasjonen. Om det var en engangsgreie som ble fortalt med en gang og han angret bittert kunne jeg kanskje kommet over det. Men hadde det vært løgn involvert, så vet jeg ikke om jeg hadde klart å stole på han ever again, og da hadde det blitt vanskelig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste var utro i fjor sommer og jeg fant det ut nå.

Jeg har altså hatt sex med han et helt år uten å vite om dette, og har selvfølgelig ikke testet meg før utroskapen ble avslørt.

Han at han ikke brukte kondom og hadde sex flere ganger med samme person.

Han har heller ikke testet seg etter ubeskyttet sex, og vil ikke svar på hvorfor i helvete han ikke har testet seg.

Jeg har testet meg for klamydia og det hadde jeg ikke, men så begynte jeg å tenke på at det kan være andre ting jeg kan være smittet av som jeg ikke merker.

HIV, kjønnsvorter...

Damen han hadde hatt sex med hadde visst ikke hatt sex på åresvis, men likevel.

Anonymkode: abb0e...8c1

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min kjæreste var utro i fjor sommer og jeg fant det ut nå.

Jeg har altså hatt sex med han et helt år uten å vite om dette, og har selvfølgelig ikke testet meg før utroskapen ble avslørt.

Han at han ikke brukte kondom og hadde sex flere ganger med samme person.

Han har heller ikke testet seg etter ubeskyttet sex, og vil ikke svar på hvorfor i helvete han ikke har testet seg.

Jeg har testet meg for klamydia og det hadde jeg ikke, men så begynte jeg å tenke på at det kan være andre ting jeg kan være smittet av som jeg ikke merker.

HIV, kjønnsvorter...

Damen han hadde hatt sex med hadde visst ikke hatt sex på åresvis, men likevel.

Jeg hadde kastet han ut og bedt han brenne i helvete!👹

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
milletrille2 skrev (7 minutter siden):

Kommer veldig an på situasjonen. Om det var en engangsgreie som ble fortalt med en gang og han angret bittert kunne jeg kanskje kommet over det. Men hadde det vært løgn involvert, så vet jeg ikke om jeg hadde klart å stole på han ever again, og da hadde det blitt vanskelig. 

Ja, å fortelle det ASAP er virkelig eneste formildende omstendighet. 

Anonymkode: 77cdf...e43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg hadde fortsatt forholdet som hadde blitt så giftig til slutt at man hadde gått fra hverandre. 

Anonymkode: e1100...1b7

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok blitt et ultimatum: Enten ensidig monogami fra nå av (du er monogam, jeg gjør som jeg vil), eller kroken på døra.

Anonymkode: 40393...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Opplevd og er fortsatt sammen. Jeg stoler ikke på han. Men nå er jeg mer avslappet til det og verden min raser ikke sammen flere ganger hvis han er utro igjen. 

Jeg har mindre medlidenhet med han. Nå strever han med noe, men jeg føler ikke for å hjelpe han. For hvor var omtanken for meg den gangen han var utro med samme dame flere ganger like etter jeg hadde født. 

Det er fortsatt fine stunder og fint å dele på ansvaret for familien. Men det kjærlige nære båndet ble dessverre ødelagt. 

Anonymkode: 9cf63...f32

• Hjerte 6
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Rett ut, ville aldri hatt sex med henne igjen, når jeg visste en annen hadde vært der med den skitne pikken sin. Blir kvalm av tanken. Stoler aldri på noen, har opplevd for mye i livet til å noensinne være så naiv igjen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt veldig sur!! Men hadde ikke gjort det slutt. Sex er sex, ikke kjærlighet. 

Anonymkode: ea93b...bc2

• Liker 3
Skrevet

Jeg er (dessverre) alt for sta for å tilgi et slikt svik. Det hadde vært over og ut fra det øyeblikket jeg fikk vite om det. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest Chroma
Skrevet

Jeg prøvee å tilgi, men det er vanskelig. Vi går i parterapi. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på hva slags utroskap. Mener du "kun" fysisk utroskap / sex, hadde jeg hive mannen på hue og ræva ut døra. Ikke pokker om jeg noen gang hadde vært nær mannen igjen. 

Emosjonelt utroskap / mikroutroskap har jeg opplevd, for 2 år siden. Er fremdeles sammen med mannen   men sliter enda, både med tillitt og stole på mannen, og at jeg er lei meg. 

Anonymkode: cba6c...02a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

hadde laget 100 tråder om temaet på KG sånn at flere kvinner ville fått inntrykk av at det var helt vanlig og at alle menn er drittsekker.

/s

Anonymkode: e3202...d27

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Over på sekundet. Hadde også vært tydelig på dette fra start, at det er ikke noe jeg godtar. Så det ville forhåpentligvis ikke kommet som noe sjokk, meeen menn pleier like vell å få sjokk når det faktisk skjer og konsekvensene kommer frem i lyset, men det hadde jeg hatt 0 empati for. Utroskap er uakseptabelt. 

Anonymkode: eb993...997

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

hadde laget 100 tråder om temaet på KG sånn at flere kvinner ville fått inntrykk av at det var helt vanlig og at alle menn er drittsekker.

/s

Anonymkode: e3202...d27

Ja man kan jo begynne å lure😅 Det er nok mer det at her kan vi åpne oss anonymt og søke råd når man sliter med noe som er vanskelig å prate om. Utroskap er et sånt tabubelagt tema. Dermed dukker det opp med jevne mellomrom i en samlivsråd  på et kvinneforum.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...