Gå til innhold

Min mor behandler meg som et barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.
Jeg er 29 år, og opplever at moren min fremdeles behandler meg som en tenåring som hun kan bestemme over. Det kan være alt fra å mene mye om hvordan jeg ikke burde klippe håret, hvor bilder i leiligheten bør henge, osv. Og da mener jeg ikke som vennlige forslag, men mer som "Dette vet jeg bedre enn deg". Hun foreslår fremdeles at jeg skal være med på familieferier, og også da føles det mer som noe som forventes av meg enn et vennlig forslag. Andre som har det likt? Jeg er singel, og dette var så klart mye bedre da jeg var i forhold. Nå, som singel, opplever jeg at hun ser på meg som en tenåring igjen. 

Anonymkode: bc86f...134

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Faren min behandler meg fortsatt som den uregjerlige tenåringen jeg var, selv om jeg nærmer meg 40 og er godt etablert med barn og en god jobb.

Tenker at han ikke mener noe vondt med det, bare at jeg i hans hode av en eller annen grunn aldri blir voksen.

Anonymkode: 4d3f5...443

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi du oppfører deg som et barn? Gjør deg avhengig av henne og deler alt ? 

Anonymkode: 6b702...8f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig, veldig gjenkjennelig. En gang i et juleselskap begynte hun høyt å diskutere at jeg ikke må drikke mer rødvin nå fordi det tar seg så dårlig ut og jeg kan bli full. Som om jeg ikke klarer å styre og passe på meg selv.Det var mitt tredje glass fordelt på en hel kveld. Det er bare et av mange eksempler 

Dessuten, hun kan si all slags ydmykende ting til meg, men hvis jeg helt ordrett svarer tilbake det hun har sagt, kan hun slå neven i bordet og kjefte at sånn snakker jeg ikke til moren min. Akkurat det har blitt bedre, fordi jeg kjenner når kjipe tema nærmer seg og jatter med framfor å gå diskusjoner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...