Avstand Skrevet 10. juli 2022 #1 Skrevet 10. juli 2022 Jeg er 31 og ikke gjort det enda. Har min første kjæreste og vi har vært sammen 1 år snart. Avstandsforhold. Han har hatt lyst å pule hele tiden. Jeg er for redd for å bli gravid. Han nekter kondom fordi han ikke kjenner noe, det er turnoff og han synes ikke det blir «ekte». Ikke jeg heller egentlig. Jeg tør ikke noe hormongreier fordi jeg leser om så mange her som begynner å streve med vekta. Jeg leser også om de her som prøver og prøver men aldri blir gravide. Jeg kan håpe jeg er en av de som vil slite med å bli gravid, men jeg tror dessverre at jeg blir gravid med en gang det kommer sæd inn der. Naturen er ubrukelig nok til at vi som ikke ønsker, vi får... Så hva kan man egentlig bruke? Finnes det prevansjon som ikke fører med seg vektøkning? Hvorfor skal vi straffes med slik egentlig? Skal vi ikke bli gravide skal bli overvektige. Vil vi ikke bli overvektige må vi ligge unna sex.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #2 Skrevet 10. juli 2022 ville valgt minipillen eller p stav som er uten østrogen. Anonymkode: 7f102...211
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #3 Skrevet 10. juli 2022 Er kondom garanti liksom? Jeg sier nei til sex også med kondom. Kan jo bli gravid da også Anonymkode: d9cee...af1 1
MapleSirup Skrevet 10. juli 2022 #4 Skrevet 10. juli 2022 Seriøst, hvis man avstår fra sex fremfor å.bruke kondom så kan man ha det så godt. 20 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #5 Skrevet 10. juli 2022 Om dere aldri skal ha barn kan en av dere sterilisere dere. Anonymkode: 7c2ab...c4a 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #6 Skrevet 10. juli 2022 Hvis det er sånn at du håper du er en sånn som får drømmene dine knust måned etter måned, altså en som sliter med å bli gravid, da vil du jo kanskje ikke ha barn da. Det er en grusom situasjon å være i, og du er jo ikke akkurat så ung lengre heller... Kanskje du bare burde sterilisere deg? Anonymkode: 02a11...7a4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #7 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ville valgt minipillen eller p stav som er uten østrogen. Anonymkode: 7f102...211 Njeh, jeg la på meg 20 kg av det…. Føler du deg komfortabel til å gjøre andre ting da ts? Sex er så mye mer enn selve penetreringen 😊 Hvordan føler du deg med seksuelle aktiviteter generelt, om man tar vekk gravid faktoren. Skjønner det er skummelt om man ikke har gjort det før, men noen er ivrige like vell 🙈 er også helt okei om du ikke er det ❤️ Nå er jo dere i et avstandsforhold, og han kan ikke forvente å hoppe rett til køys når dere møtes. Mye mer naturlig å bygge det opp, steg for steg! Han skal uansett respektere deg, siden du ikke har hatt sex før. Føler du at han presser deg? Og har han hatt sex før? Er dere på samme alder? Anonymkode: aaebb...762
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #8 Skrevet 10. juli 2022 MapleSirup skrev (28 minutter siden): Seriøst, hvis man avstår fra sex fremfor å.bruke kondom så kan man ha det så godt. Er kondom 100% garanti? Anonymkode: d9cee...af1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Skrevet 10. juli 2022 Jeg har aldri hørt om en mann som valgte å ikke ha sex over å ha sex med kondom. Anonymkode: 55d9d...04f 9 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er kondom garanti liksom? Jeg sier nei til sex også med kondom. Kan jo bli gravid da også Anonymkode: d9cee...af1 Om man bruker det riktig, er sjansen svært lav. Overraskende mange vet ikke at det er viktig å ikke ha en luftboble i den ytterste tuppen på kondomen, hvor sæden skal komme. Er det også luft i den tuppen, er sjansen større for at den kan gli av under samleie. Men, 0 luft der, så er man sabla ganske trygg altså 😊 Anonymkode: aaebb...762 2 1
MapleSirup Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er kondom 100% garanti? Anonymkode: d9cee...af1 Hvis du bruker den rett, ja. Men du har vel også en syklus du kan følge med på? Du er en voksen dame. Voksne damer fikser dette… Du kan evt bruke sæddrepende krem i tillegg. Endret 10. juli 2022 av MapleSirup 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 Personlig bruker jeg kun sånn tracking app. Jeg er over 30 så hvis jeg skulle bli gravid så er det mindre krise enn tidligere. Anonymkode: 55d9d...04f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er kondom 100% garanti? Anonymkode: d9cee...af1 Anonymkode: aaebb...762 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 Jeg blir jo litt usikker på denne kjæresten.... Han foretrekker heller at du blir gravid enn kondom? Er dette en voksen mann? Sikker på at han er noe å satse på? Anonymkode: 02a11...7a4 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 MapleSirup skrev (2 minutter siden): Hvis du bruker den rett, ja. Men du har vel også en syklus du kan følge med på? Du er en voksen dame. Voksne damer fikser dette… Nei, dette er ikke en sikker metode. Anonymkode: aaebb...762
Maestro Skrevet 10. juli 2022 #16 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis det er sånn at du håper du er en sånn som får drømmene dine knust måned etter måned, altså en som sliter med å bli gravid, da vil du jo kanskje ikke ha barn da. Det er en grusom situasjon å være i, og du er jo ikke akkurat så ung lengre heller... Kanskje du bare burde sterilisere deg? Anonymkode: 02a11...7a4 Blir helt matt over "du er jo ikke så ung lenger.." dama er 31! Jeg blir 30 og stresser ikke med å få barn. Flere studerer også til de er over 30. Og 31 er ikke gammalt. Jeez.. 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #17 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, dette er ikke en sikker metode. Anonymkode: aaebb...762 Nå er det vel egentlig avhold som er den eneste helt 100% sikre metoden da... Om man ikke regner med en viss hendelse i Nasaret for ca 2000 år siden. Har du sex er det stort sett en knøttliten risiko, som oftest pga menneskelig svikt eller lignende (kaste opp p-pille) osv. Anonymkode: 02a11...7a4
Avstand Skrevet 10. juli 2022 Forfatter #18 Skrevet 10. juli 2022 Maestro skrev (1 minutt siden): Blir helt matt over "du er jo ikke så ung lenger.." dama er 31! Jeg blir 30 og stresser ikke med å få barn. Flere studerer også til de er over 30. Og 31 er ikke gammalt. Jeez.. Tror kanskje svaret kom fra ei som ikke klarer å bli gravid og er bitter for det, så blir hun sur på slike som meg som har mulighet(mest sannsnylig) og er redd for å bli gravid. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #19 Skrevet 10. juli 2022 Han har hatt lyst til å pule hele tiden i et år, men står heller over enn å bruke kondom? 😂 Altså skjønner han ikke at prevensjon er et felles ansvar? Men dersom du skal begynne på prevensjon; bestille time hos gynekolog og få hjelp til å finne ut hva som passer for deg. Anonymkode: 56ad8...c9c 5 3
Avstand Skrevet 10. juli 2022 Forfatter #20 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har aldri hørt om en mann som valgte å ikke ha sex over å ha sex med kondom. Anonymkode: 55d9d...04f Da har du det nå. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå