Gå til innhold

adhd medisin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hei kvinneguiden. 

jeg visste ikke hvilken kategori dette gikk under, så prøver her.

jeg er en jente på 16 som har prøvd diverse adhd medisiner uten hell. jeg vurderer å prøve ritalin, men har hørt det ikke er bra for barn. har noen av dere prøvd det før dere var ferdigutviklet og evt hvordan funket det for dere?

Anonymkode: ef5b2...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke adhd og har prøvd Ritalin. Var som å være på amf… Ble intens, fikk ikke sove og mistet matlysten (råder ingen til å ta medisin som ikke er forskrevet til seg selv! Jeg var ung og dum!)

nå vil ikke jeg få samme effekt av medisinen som de med adhd. Bestevenninnen min har adhd og går på denne medisinen. Hun får helt motsatt effekt, hun blir mer sløv 😜 

Hvis legen anbefaler det, så er det bare å prøve. Om du liker det eller ei, så kan du velge om å fortsette å gå på det eller ikke. Det er veldig typisk adhd å gå av og på medisinen, og det råder jeg deg ikke til, for det kan gjøre ting verre (råd fra venninnen min med adhd som sitter ved siden av meg😅) Så skal du prøve, prøv det ut en stund. Men liker du det ikke, er det opp til deg 😊

Anonymkode: 70acb...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke adhd og har prøvd Ritalin. Var som å være på amf… Ble intens, fikk ikke sove og mistet matlysten (råder ingen til å ta medisin som ikke er forskrevet til seg selv! Jeg var ung og dum!)

nå vil ikke jeg få samme effekt av medisinen som de med adhd. Bestevenninnen min har adhd og går på denne medisinen. Hun får helt motsatt effekt, hun blir mer sløv 😜 

Hvis legen anbefaler det, så er det bare å prøve. Om du liker det eller ei, så kan du velge om å fortsette å gå på det eller ikke. Det er veldig typisk adhd å gå av og på medisinen, og det råder jeg deg ikke til, for det kan gjøre ting verre (råd fra venninnen min med adhd som sitter ved siden av meg😅) Så skal du prøve, prøv det ut en stund. Men liker du det ikke, er det opp til deg 😊

Anonymkode: 70acb...249

tusen takk for svar. hvor gammel er hun og hvilke bivirkninger fikk hun, og hvor lenge varte de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...